  • 111. Data: 2012-11-14 22:24:41
    Temat: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 listopada 2012 12:36:07 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ze trzy dni temu dostalem rozliczenie poprzedniego sezonu od PGNiG. Taryfa

    Czesc Maniek, Kris i reszta - dawno mnie tu nie bylo :-)
    A 1 listopada wlasnie mi cyknal pelen rok odkad odpalilem pompe ciepla, czyli pelen
    sezon CO + CWU. Koszt calkowity: 2200 pln CO+CWU(w zimie) + ok 400 pln CWU w
    pozostalym okresie. Suma: 2600 pln. Kominek rozpalalem 4 razy, poszlo ledwo pare
    polan, na ogrzewaniu nie oszczedzam, w domu jest cieplo.

    Takze - polecam pompe ciepla, jak zawsze :-) Sprawdzila sie swietnie. Przestalo mnie
    juz bawic liczenie i dogladanie, o kotlowni zapomnialem, bylem tam na poczatku sezonu
    sprawdzic czy wszystko gra :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 112. Data: 2012-11-15 08:10:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 8 listopada 2012 12:36:07 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Czesc Maniek, Kris i reszta - dawno mnie tu nie bylo :-)

    Witam.

> [...]
    >400 pln CWU w pozostalym okresie. Suma: 2600 pln. Kominek rozpalalem 4
    >razy, poszlo ledwo pare polan, >na ogrzewaniu nie oszczedzam, w domu jest

    Czyli szału nie ma. Samo CWU a zwłaszcza w okresie pozagrzewczym wychodzi
    drożej niż gazem.

    Marek

  • 113. Data: 2012-11-15 08:22:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Czyli szału nie ma. Samo CWU a zwłaszcza w okresie pozagrzewczym wychodzi
    >drożej niż gazem.

    Może i szału nie ma ale Maniek używał tylko pompy i nie "wspomagał" się
    kominkiem ...
    Dodatkowo widać że nie jest "zimnolubny" ;)

    I stąd "normalne" wyniki ...

  • 114. Data: 2012-11-15 08:36:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Może i szału nie ma ale Maniek używał tylko pompy i nie "wspomagał" się
    > kominkiem ...
    > Dodatkowo widać że nie jest "zimnolubny" ;)
    >
    > I stąd "normalne" wyniki ...

    Kominek do CWU nie ma nic. Płaszcza wodnego nie stwierdzono.

    Marek

  • 115. Data: 2012-11-15 08:37:51
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Dodatkowo widać że nie jest "zimnolubny" ;)

    Jeśli dobrze pamiętam wykresy to wynikało z nich że więcej niż 21stC nie
    toleruje.

    Marek

  • 116. Data: 2012-11-15 08:46:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    A tak wogóle nie Maniek lecz Adam chyba...

    > Dodatkowo widać że nie jest "zimnolubny" ;)

    Cytuję Adama

    "Dla mnie nizsze temperatury to ideal, nie lubie sie w swoim
    domu pocic przy chodzeniu ;-)"

    "Bzudra, 17 st przy podlogowce jest OK! W ciagu dnia Kospelek
    elektryczny nagrzal mi podlogi woda o temp. 30st C, w pokojach 1m nad
    posadzka jest aktualnie ok 18stC i ja poprostu odplywam - jest ZA
    CIEPLO :-) Normalnie trzeba uciekac z nogami na stol ;)"

    "21 to sie ugotuje ale zrobie ten eksperyment przy 19-tu (Ty masz
    podlogowke czy kalafiory?) i to na piecyku elektrycznym, jak tylko
    podlacze mu podlicznik :)"

    Marek

  • 117. Data: 2012-11-15 08:59:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 08:10:28 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czyli szału nie ma. Samo CWU a zwłaszcza w okresie pozagrzewczym wychodzi
    >
    > drożej niż gazem.
    Ja bym napisał wprost przeciwnie. koszty grzania mniej więcej połowe niższe jak
    gazem.
    400zł poza sezonem na CWU to przyjmijmy 60-70zł miesięcznie. To moim zdaniem też
    taniej niz gazem. Moi lokattorzy grzeja gazem CWU w mieszkaniu, teściu równiez.
    Rachunki za gaz ok 80zł miesiąc teraz mają. Z tym że jeszcze gotowanie tam wliczone
    jest.

  • 118. Data: 2012-11-15 09:28:50
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

[...]

    U mnie są 4 osoby. Wody ogółem zużywam do 15m3. Kiedyś bawiłem się w
    liczenie i wychodziło mi 40-50zł za gaz do CWU.
    Za 60-70zł miałbym około 32m3 gazu czyli 304kWh co pozwalałoby na ogrzanie
    w miesiącu 5,2m3 wody z 10stC do 60stC. Z tego co pamiętam z wykresów Adam
    nie grzeje jednak w zbiorniku tak wysoko, nieco ponad 40stC było a i trzeba
    powiedzieć że w wodociągach w okresie letnim i jesiennym woda ma więcej niż
    10stC

    Marek

  • 119. Data: 2012-11-15 10:42:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 08:46:30 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Cytuję Adama

    Wow ktos ma pamietnik z moimi cytatami ;)

    W domu mam non stop 21stC na wysokosci ~1,3m (czujka na wysokosci wylacznikow). Nigdy
    nie spadlo ponizej, na wysokosci podlogi bedzie wiec znacznie wiecej. Krecha jest
    przez pol roku prosta - moj sposob sterowania ogrzewaniem sprawdza sie perfekcyjnie
    :)

    Czy 2,6k / rok to "szalu nie ma" to kwestia dyskusyjna - dla mnie w 100% zadowalajacy
    wynik, chyba tylko palac smieciami mozna zejsc nizej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 120. Data: 2012-11-15 11:06:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 08:46:30 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    >Wow ktos ma pamietnik z moimi cytatami ;)

    Nie trudno cokolwiek w necie odnaleźć.

> [...]
    >znacznie wiecej. Krecha jest przez pol roku prosta - moj sposob sterowania
    >ogrzewaniem sprawdza sie >perfekcyjnie :)

    Czyli zmieniłeś upodobania.

    >Czy 2,6k / rok to "szalu nie ma" to kwestia dyskusyjna - dla mnie w 100%
    >zadowalajacy wynik, chyba tylko palac smieciami mozna >zejsc nizej :)

    Z tego co pisałeś, masz lepiej ocieplony dom od mojego. U mnie około
    70kWh/m2/rok a u ciebie chyba z 10 kWh mniej było jak pisałeś.
    2,6k/rok przy tym nakładzie inwestycyjnym nie robi wrażenia. A w okresie
    pozagrzewczym 400zł na samo CWU to porażka.

    Marek