  • 1. Data: 2009-07-27 07:22:40
    Temat: Odklady z irgi - czas ukorzeniania
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam irge w malej doniczce i zanim ja posadze
    do gruntu, chcialem zrobic odklad. Akurat moj
    egzemplarz ma bardzo ladny,dlugi ped,ktory
    swietnie sie nada na podklad.
    Plan mam taki, zeby po odcieciu odrosli posadzic rosline
    macierzysta do gruntu,a odrosl przezimowac w domu
    i posadzic do gruntu na wiosne.
    W zwiazku z tym mam pytanie: kiedy bede mogl
    odciac nowa rosline od macierzystej ?
    Jak dlugo trwa ukorzenianie odkladu,zakladajac,ze
    zrobie te operacje teraz (lipiec/sierpien) ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-07-28 13:56:49
    Temat: Re: Odklady z irgi - czas ukorzeniania
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odciac nowa rosline od macierzystej ?
    > Jak dlugo trwa ukorzenianie odkladu,zakladajac,ze
    > zrobie te operacje teraz (lipiec/sierpien) ?

    Proponuję inne rozwiązanie.
    Donicę z rośliną macierzystą wysadzić teraz do gruntu.
    Pęd, z którego masz zamiar pozyskać następną sztuke irgi, w połowie długości
    lub nieco dalej wygnij delikatnie i wsadź do następnej donicy tak by
    wierzchołek pedu wystawał kilka/kilkanaście cm z donicy. Przysyp ziemią i
    przyszpil do podłoża. Zostaw sprawę naturze, ona sobie poradzi. Odetniesz
    wtedy, gdy pęd bedący odkładem się ukorzeni a poznasz to wyrastających z
    dołu doniczki korzeniach. Sprawdzisz na wiosnę lub po roku i z pewnoścxią
    będziesz miał nową roślinę.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2009-07-29 06:46:57