    From: "Maciek." <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Odprowadzenie spalin z kotła gazowego c.o.
    Date: Wed, 29 Jun 2011 21:50:07 +0200

    Dobry wieczór,

    - w przyszłym roku (albo za 2 lata) przystępuję do generalnego remontu ale w
    najbliższą zimę chciałbym jeszcze grzać, bo w domu mieszkać będzie jedna
    osoba,
    - w tej chwili komin przestał nadawać się do użytku; słaba drożność, rura
    kwasówka tylko na odcinku kanału, źle wykonana czapka = skropliny
    przesiąknęły przez tynk ścian wew. i jest brzydko ;)
    - nie widzę obecnie sensu babrania się samodzielnie z kanałem spalinowym
    tylko po to, aby na wiosnę wymienić dach i kominy, wstawić nową rurę, nowy
    piec, nową instalację, i dlatego wpadłem na pomysł wyprowadzenia spalin z
    piwnicy przez ścianę szczytową budynku.

    Piec w wieku 21 lat, 22 kW, rura fi 130.
    Mam możliwość zbudować to tak:

    - szczyt pieca -> 0,5 m rury w górę i kolano 90 stopni w bok -> rura poziomo
    dł. 2 m -> kolano 90 st. ale tak, że to co wyjdzie z tego kolana jest jakieś
    30 stopni w stosunku do poziomu (rura dochodzi do ściany i przy tej ścianie
    chcę poprowadzić wyżej jakieś 1,5 metra rury) -> kolano 90 stopni w stronę
    ściany -> przejście przez mur gr. 0,5 m pod kątem prostym -> kolano 90 st
    już na zewnątrz i 3-4 metry prosto w górę po ścianie.

    Wyprowadzenie w bok pod kątem ok 30 stopni jest po to, aby odsunąć przejście
    przez mur od okna.
    Nie za dużo tych kątów prostych jak na stary piec z otwartą komorą spalania?
    Czapka na tym piecu ma chyba jakiś wspomagacz ciągu, bo od dołu jest
    rozszerzona z prześwitem do głównej rury. Producent pieca jest niedostępny -
    rzemieślnik zlikwidował firmę. A myślę jeszcze nad redukcją tuż przed
    przejściem przez mur ze 130 do 100 mm.
    Sama piwnica ma sporo nieszczelności, dotąd nie było problemów ale sie
    kurcze zebrało na raz tyle rzeczy...

    U sąsiadów kilka domów dalej jest komin wyprowadzony na zewnątrz
    (podejrzewam, że to tymczas bo całość też w remoncie) ale widać, że to już
    nowoczesny sprzęt - spaliny i powietrze do spalania w jednej rurze.

    Doradzicie, odradzicie?

    --
    M.