    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 30 Apr 2014 15:17:18 -0700 (PDT)
    Subject: Odwodnienie na ogródkach działkowych
    From: p...@g...com

    Witam,

    użytkuję działkę na ogródkach działkowych, które od paru lat są zalewane wodą z
    przylegającego lasu położonego wyżej. Działania zmierzające do jakiegoś ogólnego
    odwodnienia nie przyniosły żadnych efektów (głównie z powodów finansowych). Na
    działce mam mały domek murowany a poziom wód gruntowych na poziomie 20cm. Nie
    chciałbym aby kiedyś on mi popłynął. Grunt generalnie to iły z piaskiem do ok
    50-70cm, później same iły. Chciałem jakoś obniżyć poziom wód u mnie. Niestety drenażu
    opaskowego nie mam jak wykonać, bo do rowu melioracyjnego (który jest i tak prawie na
    full mam 200m)więc zastanawiam się nad zakopaniem foli kubełkowej na głębokość 1m
    wzdłuż granicy działki od strony lasu oraz na obydwóch bokach przyległych. Chciałem
    aby do mnie płynęło mniej wody a bardziej rozeszła się po okolicy. Czy takie
    działanie ma w ogóle sens? Czy poziom wód zmniejszy się u mnie?

    Pozdrawiam fachowców