    From: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Ogrzewanie domu prądem
    Date: Mon, 3 Aug 2009 22:19:00 +0200

    Witam,

    Jako, że jak już pisałem niedawno zostałem wyrolowany przez sąsiada z
    przyłaczem min. gazu, a nowa trasa przyłączy wymaga ok. 1,5 rocznej
    procedury zastanawiam się jak przeżyć zimę na prądzie.
    O ile sprawa ciepłej wody w kranie jest dość prosta - podgrzewacz pod
    umywalką w kuchni i bojlerek w łazience to już z ogrzewaniem domu może być
    lekki problem.
    Planuje w jednym z pomieszczeń na parterze, które miało być ubikacją z
    prysznicem zrobić małą drewutnię na drzewo do kominka, którym planuję
    dogrzewać dom. Kominka jeszcze nie zbudowałem ale generalnie jest już
    zrobione rozprowadzenie ciepłego powietrza do wszystkich pomieszceń na
    piętrze. Pozostaje kuchnia, hall i te okresy w których nie będe palił z
    różnych powodów w kominku (jak noc, czy też wyjście do pracy).
    Myślałem o kilku grzejnikach olejowych, ale ostatnio pomyślałem czy nie
    ma jkaiś takich rozwiązań na prąd, gdzie w miejsce piecyka gaozwego dałbym
    taki piecyk na prąd i ogrzewał by on wodę w instalacji, która obiegiem
    będzie wpuszczona do kaloryferów - identycznie jak w przypadku piecka
    gazowego dwufunkcyjnego (taki miał być).
    Do tej ubikacji/drewutni mógłbym podciągnąć 3 fazy.
    Pomysł jest jeszcze nad jakimś innym rozwiązaniem, np jakiś kocioł na
    paliwo stałe, gdyż w tym wc-cie idzie mi niewykorzystany leierowski komin
    turbo (któr miał być do pieca gazowego, ale jak go specu obejrzał to
    doradzil mi aby ze spalinami wyjść przez ścianę. Byćmoże wtedy olałbym
    całkowicie gaz i palił np. ekogroszkiem, tylko czy nie wiem czy spełnię
    normy kotłoni (to omiesczenie ma ok. 8 m3)
    Prądowe rozwiązaniema funkcjonować ma własciwe przez jedną zimę i
    przyznam, że interesowałoby mnie coś co nie wymagaoby ode mnie szczególnej
    uwagi i cudowania z temperaturą w domu, a jednocześnie nie chce inwestować
    zbyt duże kasy w tmczasowe rozwiązania.
    Czy ogrzewanie dobrze zaizolowanego domu o powierzchni 120 m2 (styropian
    15tka, wełna na poddaszu 25) w pierwszej zimie zruinuje mnie finansowo ?
    Prąd nie jest chyba dużo droższy od gazu, a niemieszkanie w domu przez tą
    zimę też jest bez sensu bo i tak muszę tam utrzymać przynajmniej te 15-18
    stopni aby nie było zniszczeń. Prosze o jakieś porady.

    ONYX
    Kraków