  • 1. Data: 2009-01-07 22:46:20
    Temat: Ogrzewanie podlogowe Rehau
    Od: "ygreko" <...@...com>

    Ktos ma doswiadczenia z ogrzewaniem i instalacja wod-kan Rehau?
    Ogrzewanie na rurach Rautherm S albo Raubasic.
    Ile powinno kosztowac ulozenie 200 m takiego ogrzewania z materialem? Warto
    w to isc? Roznica miedzy pex-a a pex-b jest jakas zasadnicza?

  • 2. Data: 2009-01-07 22:51:48
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Rehau
    Od: a...@g...com

    On 7 Sty, 23:46, "ygreko" <y...@...com> wrote:
> [...]
    > Ile powinno kosztowac ulozenie 200 m takiego ogrzewania z materialem? Warto
    > w to isc? Roznica miedzy pex-a a pex-b jest jakas zasadnicza?

    Marketing, marketing.. Kup porzadne pex-al-pexy np wavina z gwarancja
    po 3-3,5 pln / m i styka :) Po ile te rehały ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-01-07 22:54:54
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Marketing, marketing.. Kup porzadne pex-al-pexy np wavina z gwarancja
    po 3-3,5 pln / m i styka :) Po ile te rehały ?

    Z polskiej sieci dystrybucyjnej Wavina z gwarancja za 3-3,5 raczej nie kupi.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-01-07 22:59:40
    Od: "ygreko" <...@...com>

    <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 7 Sty, 23:46, "ygreko" <y...@...com> wrote:
    [...]
    Marketing, marketing.. Kup porzadne pex-al-pexy np wavina z gwarancja
    po 3-3,5 pln / m i styka :) Po ile te rehały ?

    ~~

    Mam oferte na wykonanie ogrzewania podlogowego z tego. Do wyboru pe-xa lub
    pe-xb Rehau. Nie wiem ile sama rura, stad pytanie o cala taka usluge z
    matexem.
    Ile moze byc metrow rury na 200 metrach ogrzewania?

  • 5. Data: 2009-01-07 23:12:42
    Od: a...@g...com

    On 7 Sty, 23:59, "ygreko" <y...@...com> wrote:
> [...]

    > matexem.
    > Ile moze byc metrow rury na 200 metrach ogrzewania?

    A jaki rozstaw rurek? Bo roznica moze wyjsc i 200% w jedna lub druga
    strone ;-)
    Podaj lepiej, jaka konkretnie ta oferta, czyli cene :) W kwietniu bede
    kladl u siebie podlogowke na ~350m2 ale jeszcze sie projekt "robi"
    wiec za bardzo do porownania ceny Ci tu nie dam. Ale podaj - jak ja
    slysze "rehau" to mnie odrazu strzika w krzyzu po tym jak "fachman" od
    wentylacji zaproponowal mi GWC rurowe z rehała za 15k pln :-))))))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-01-07 23:13:42
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > matexem.
    > Ile moze byc metrow rury na 200 metrach ogrzewania?

    Odpowiedz niestety nie jest prosta. Mniej wiecej moze byc od 680m do 2km, a
    moze i wiecej. Wszystko zalezy jakie masz zapotrzebowanie na cieplo
    pomieszczen, czym bedzie wykonczona podloga, jakie przeszklenia i takie tam.
    Instalatorzy biora podobno ok. 250zl za petle. Ile bedzie petli zalezy od
    ilosci rury, pomiesczen, ich rozmieszczenia, ilosci rozdzielaczy. Wszystko
    zalezy od poczatku niestety.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-01-08 09:24:28
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

> [...]
    > Warto
    > w to isc? Roznica miedzy pex-a a pex-b jest jakas zasadnicza?

    Decydując się na rozwiązanie systemowe, pamiętaj że kupisz je z całym
    "dobrodziejstwem inwentarza" . Jeżeli oprócz samej rury rautherm będziesz
    miał także osprzęt systemu rehau (rozdzielacze, zawory termostatyczne w
    rozdzielaczach itp), to dołożenie potem lub teraz jakiejś automatyki, także
    będzie wymagało korzystania z elementów systemu rehau i tu np siłowniki do
    zaworów, termostaty itp "drobiazgi" potrafią być droższe o 30-40% niż
    elementy 'uniwersalne" dostępne na rynku ogólnym. Problemem może być też w
    późniejszym okresie czas dostępności poszczególnych elementów w przypaku
    konieczności serwisowania, rozbudowy itp. Pamiętaj że ogrzewanie jest
    inwestycją wieloletnią i konsekwencje niektórych decyzji możesz odczuwać
    dopiero za 5-10 lat.
    Nie odczytaj tego jako zniechęcanie do wyboru systemu rehau - po prostu
    trzeba sobie uświadomić pewne zagadnienia, wypytać przedstawicieli i
    dystrybutorów o kilka kwestii i wtedy można podejmować jakieś decyzje.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2009-01-08 13:11:49
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > matexem.
    > Ile moze byc metrow rury na 200 metrach ogrzewania?

    O samych rurach:

    Rury otrzymane w procesie PE-Xa sa wg wielu zrodel lepsze niz rurki z
    procesu pe-xb/xc. Dlaczego - google, jest tego od groma, takze porzadnych
    opracowan.

    Rehau PE-Xa bedzie kosztowal pewnie w cholere.

    Jesli jednak uznasz ze chcesz rury w pe-xa to mozna jeszcze znalezc Uponora
    oraz Purmo (diffu sie to chyba tam nazwa) - Uponor wysoka polka (takze
    cenowa), Purmo Diffu znacznie tanszy - jak sie pochodzi to mozna go kupic
    ponizej ceny wavina z allegro (pe-xc).

    U siebie podlogowke zrobilem z pe-xa (przekonaly mnie wzgledy teoretyczne
    oraz opinia ludzika z branzy chemicznej (polietylenow konkretnie). Wybralem
    purmo poniewaz był tani, od firmy z pewnym jednak doswiadczeniem.

    Rury na 200 metrów moze isc sporo - np 1,5km. Ale przedział jest szeroki w
    zaleznosci od projektu domu i energochłonnosci.

    Co do doswiadczen z Rehau: instalator ktory robil mi ogrzewanie na Purmo (on
    chcial robic na zwyklych rurach kan-therma lub wavina pex-b/c) Rehau i
    Wirsbo(Uponor) oczywiscie chwalil, pracowal w tym nie raz - obecnie jednak
    stwierdzil ze malo kto to kupuje i montuje z uwagi na wyzsze cene niz inne
    _dobre_ produkty.

    Greets

    Kane

  • 9. Data: 2009-01-08 18:22:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ygreko wrote:
> [...]
    > Ile powinno kosztowac ulozenie 200 m takiego ogrzewania z materialem?
    > Warto w to isc? Roznica miedzy pex-a a pex-b jest jakas zasadnicza?

    w sumie wybierz najtańszą markową rurę. W przypadku domu to, że to jest
    rehau nie ma znaczenia, Oni są dobrzy w projektowaniu systemów z dolnymi
    rozdzielaczami i samo-odpowietrzeniem, robiłęm takie ogrzewanie w UJ w
    Krakowie na dziedzińcach. Liczą tak że układ bez regulacji ma w każdej pętli
    podobne opory, i optymalną dla samoodpowietrzenia prędkość przepływu.

    W domku przy rodzielaczach powyżej podłgówki nie ma to znaczenia.

    acha sugeruę zakup rozdzielaczy z przepływowskazami, przydają sie przy
    regulacji podłgoówki do projektu.

    Rura AluPex z wkładką aluminiową wygodniej sie ukłąd, zaś rura z powłoką
    dyfuzycjną jest tańsza.

    Ważne aby instalator przestrzegał zasad prowadzenia rur przez dylatacjie.
    (rura powinna być po 20 cm w obie strony w otulinie z pianki.

  • 10. Data: 2009-01-08 22:48:30
    Od: "ygreko" <...@...com>

    <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]

    slysze "rehau" to mnie odrazu strzika w krzyzu po tym jak "fachman" od
    wentylacji zaproponowal mi GWC rurowe z rehała za 15k pln :-))))))))

    ~~~~~~~

    Mam dwie wyceny, z ktorymi bede dyskutowal. Druga to jest Kisan, sadze ze
    25% tanszy od drozszego Rehaua (oferty maja rozne elementy skladowe, trudno
    porownac jednoznacznie).

    Mam dwie oferty na Rehau -- 35 i 29 kpln w zaleznosci czy Rautherm S czy
    Raubasic. Oferta zawiera styro metalizowany, tasme dylatacyjna,
    rozdzielacze, ulozenie, podlaczenie do PC, napelnienie, odpowietrzenie
    itd. -- slowem: system pod klucz. Moj kompleksowy wykonawca proponuje ta
    technologie i zastanawiam sie czy to wybrac czy pojsc w cos innego --
    zalezy, czy wybor innego systemu obnizy te koszty znaczaco.
    Niestety, jeszcze nie znam szczegolow projektu -- ile metrow rury chce na to
    zuzyc itd., ale sie z nim spotkam niedlugo i do dyskusji chce sie dobrze
    przygotowac :).

    GWC za 15 kpln? Moze przecinka w srodek zapomnial wstawic? ;)))