  • 41. Data: 2009-01-10 09:45:35
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Rehau
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Kane w cenie nie uwzglednil styro+ulozenie, folii+ulozenie i mieszacza
    > (pisze, ze juz byl, to tez koszt) -- nie wiem ile te elementy dodadza,

    mieszacz jakies 500zl u mnie wyszedl, pisze o tym chwile pozniej

    > zalozmy 3,5kpln, co daje takie rownanie: 160-->200 m2 to jest +25%, czyli
    > (11000+3500)*1,25 daje 18125 -- po zaokragleniu daje tyle.
    > Liczone bardzo z grubsza, zwlaszcza ze w kwocie 3,5 zamieszczam mieszacz i
    > pozniej go mnoze, ale jakies zalozenia trzeba przyjac ;). Moze niech sie
    > Kane wypowie.

    Ja sie o Twoich wyliczeniach nie wypowiadam - dobrze ze jakies robisz ;)

    Objetosc styropianu sobie obliczysz, folia pod samo ogrzewanie podlogowe
    (alu z siatką ulatwiajaca rozklad rur) jednak byla w cenie jak teraz patrze
    na arkusz. Takze ~11k pln / 160m = ~68,8 za metr = 13760 za 200m2 plus
    styropian (wg objetosci policzyc) przy zalozeniu ze zmiescisz sie tak jak u
    mnie w dwoch rozdzielaczach (chyba 8 i 9 obwodow mam) i zaplacicsz osobno za
    rozlozenie styro i folii (ja zaplacilem 400zl razem z piankowaniem szpar
    itp) no i jeszcze trzeba doliczyc mieszacz (bedzie bardzo podobny dla 160
    czy 200m jesli chodzi o wydajnosc i cene). Aha - to jest takze bez
    elektroniki - tj nie ma zrobionego sterowania - trzeba jeszcze doliczyc jaki
    termostat/elektronike - to juz zalezy kto co potrzebuje.

    chyba tyle odemnie - wiecej grzechów nie pamietam ;)

    K.

  • 42. Data: 2009-01-10 12:02:30
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Kane" <s...@s...pl> wrote in message
    [...]
    > mieszacz jakies 500zl u mnie wyszedl, pisze o tym chwile pozniej
    [...]
    > Ja sie o Twoich wyliczeniach nie wypowiadam - dobrze ze jakies robisz ;)

    No to czyli dobrze zalozylem dodanie jakiegos 3,5k.

    To wszystko wziete razem pod uwage daje mi pole do popisu, w sensie
    negocjacji ceny :).

    Ile moze kosztowac rura Rehau Rautherm S? Znalazlem taki cennik:
    http://www.gralanta.com.pl/gralanta_pdf/buderus/26.p
    df
    nie wiem czy aktualny, ale cena za metr to 5,9 pln, czyli przy 1 km rury w
    domu daje to roznice 1500 zl wzgledem wavinow za 3 pln. Nie jest to znaczaca
    roznica, na pewno nie robi to 15 kpln na 200 m2, wiec zastanawiam sie, gdzie
    jest reszta kasy...?
    Osprzet Rehau jest 3x drozszy?

  • 43. Data: 2009-01-10 12:18:24
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Osprzet Rehau jest 3x drozszy?

    Nie znam cen ale u byle dystrybutora Rehau sie dowiesz - z reguly wszystkie
    "systemowe" dodatki (czyli te oryginalne) sa drozsze. Takze na samych
    rozdzielaczach moze byc spora roznica - jakie sa ? Tez Rehau ?

    Co masz w tej cenie o ktorej mowisz ? MOze super sterowanie, mieszacz drogi,
    droga pompe ?

    K.,

  • 44. Data: 2009-01-10 13:22:38
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Kane" <s...@s...pl> wrote in message
    > Co masz w tej cenie o ktorej mowisz ? MOze super sterowanie, mieszacz
    > drogi, droga pompe ?

    Na razie wiem, jaka jest cena koncowa a dopoki sie nie spotkam z majstrem to
    nie dowiem sie nic wiecej, wiec dziekuje za zwrocenie uwagi na te elementy,
    bede przygotowany do rozmowy :).
    Jesli mieszacz jest potrzebny do polaczenia instalacji podlogowki z
    kaloryferami, to w ogole go nie ma, bo w domu tylko podlogowka.

  • 45. Data: 2009-01-10 15:27:06
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jesli mieszacz jest potrzebny do polaczenia instalacji podlogowki z
    > kaloryferami, to w ogole go nie ma, bo w domu tylko podlogowka.

    Do pompy ciepla i podlogowki mieszacza w ogole nie potrzebujesz. Mieszacz to
    ogolnie urzadzenie obnizajace temp. zasilania podlogowki, jezeli do
    ogrzewania uzywa sie rowniez grzejnikow, ktore pracuja przy wyzszej niz
    podlogowka temperaturze i nie da sie zasilac calosci ta sama temperatura,
    lub/oraz stosowanie kotla o wysokiej/niestabilnej temperaturze, np. Kociol
    weglowy.

    Pozdro.. TK