  • 91. Data: 2014-11-11 09:32:40
    Temat: Re: Okapy
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Blaszka to ważna rzecz...:-)))).
    Informuje, że w tym domu jest nie tylko Bora.
    To bardzo ułatwia selekcję...;-).

  • 92. Data: 2014-11-11 12:08:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-11 08:45, slavo65 pisze:

    > Przy okazji zdradzę Ci wielką tajemnicę, którą ja poznałem od mojego pierwszego
    szefa w mojej pierwszej pracy w czerwcu 1984 roku. Brzmi ona tak:
    > "Ludzie tak długo się męczą w swojej pracy, dopóki do nich nie dotrze, że to jednak
    życie prywatne jest dodatkiem do życia zawodowego, a nie odwrotnie".

    Szczescie, ze nie zapomniales dopisac, ze to byl rok 1984. Od tego czasu
    jednak sporo sie zmienilo. Ja znam ludzi, ktorzy po powrocie z tzw.
    zagranicy stwierdzaja iz model zycia w Polsce ze wzgledu na prace
    wlasnie jest upokazajacy.
    Ty sobie pracuj i we snie w niedziele, ale racz nas nie dreczyc wiecznie
    tymi samymi wyswiechtanymi frazesami, bo dawno juz doszlismy do tego, ze
    to moze i nie jest zle rozwiazanie. Rzecz w tym, ze szczescie gwarantuje
    wylacznie jej sprzedawcom w postaci ogronej marzy.

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2014-11-11 12:53:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-11-11 08:45, slavo65 pisze:
    > Ja wiem, że w Polsce jest powszechna postawa, że własne zajęcie
    > zarobkowe uważa się za coś przykrego i wstydliwego a większość ludzi
    > ma w niedzielę po południu stresa, że w poniedziałek musi znowu do
    > kieratu. Musisz mi jednak uwierzyć, że nie wszyscy tak mają. Są
    > ludzie, którzy świadomie kierują swoim życiem zawodowym, lubią to czym
    > zarabiają na chleb, jeżeli coś sprzedają, to świadomie wybierają,
    > jakie to będą produkty i dla nich naturalne jest, że reklamują/chwalą
    > się tym przy każdej pasującej okazji.

    Nie chodzi o to czym się zajmujesz ale w jaki sposób się lansujesz.
    Nie ma dla mnie nic bardziej wkurwiającego jak telefony w weekend czy
    też po godzinie 18-tej z tekstem "mam dla pana bardzo ważną wiadomość",
    a dalej zaczyna się reklamowanie produktu. Podobnie nie ma nic bardziej
    wkurwiającego jak idiota, który nie potrafi zrozumieć, że grupy
    dyskusyjne to nie targowisko czy słup reklamowy i upierdliwe lansowanie
    się jest tu nie na miejscu, bo tak stanowi netykieta grup dyskusyjnych.
    Każdy z nas coś robi i czymś się zajmuje, ale w porównaniu do ciebie
    mamy trochę więcej "oleju w głowie" i więcej kultury, aby nie uprawiać
    marketingu na grupach dyskusyjnych, ponieważ nie jest to miejsce na reklamy.
    Swoją namolnością i upiedliwstwem wręcz zniechęcasz do produktu, bo jak
    produkt może być dobry, skoro handlują nim idioci, którzy nie potrafią
    zrozumieć zasad i reguł grup dyskusyjnych i nie szanują innych ludzi?

> [...]
    > ona tak: "Ludzie tak długo się męczą w swojej pracy, dopóki do nich
    > nie dotrze, że to jednak życie prywatne jest dodatkiem do życia

    Tak długo jesteś biedakiem jak długo dla Ciebie praca będzie ważniejsza
    od odpoczynku czy hobby.
    Prawda jest taka, że osoby, które zarabiają dużo, mają więcej wolnego
    czasu, a Ty go po prostu nie masz, bo nawet na grupach dyskusyjnych
    lansujesz się cały czas.

> [...]
    > deklarowanych właściwości w sklepie lub potem w domu, czy jak naiwniak
    > łyknąłeś? :) Jak już tu wielokrotnie pisałem, wszystko co twierdzę o
    > produktach z mojej oferty jest prawdą. U mnie nic nie trzeba łykać, bo
    > wszystko widać jak na dłoni. Możesz sam coś usmażyć, albo zagotować w
    > wysokim garnku i sprawdzić, czy rzeczywiście robi, to co pisze w
    > prospekcie. Możesz zalać zupą i własnymi rękami, bez wcześniejszego
    > treningu sprawdzić, jak szybko uda ci się wyjąc "bebechy" i wrzucić do
    > zmywarki. Może zapytać postronne osoby, czy czyją po zapachu co smażysz.

    Problem polega na tym, że grupy dyskusyjne to miejsce, w którym się
    spotykają ludzie o większej wiedzy technicznej niż przeciętny,
    przysłowiowy "Kowalski".
    Tutaj większość ludzi zbudowało lub wyremontowało dom własnymi rękoma, a
    ich wiedza techniczna jest duża. Ludzie ci potrafią liczyć i analizować.
    Dlatego też trudno jest Ci znaleźć tutaj klientów na produkt, który jest
    skierowany do próżnego snoba z grubym portfelem, bo tutaj takich po
    prostu nie ma.
    Może i są ludzie, którzy maja kasę, ale są to ludzie, którzy potrafią
    liczyć i wiedzą, że poza "lanserstwem" Bora nic nie daje w zamian za
    cenę 10 krotnie większą od najdroższych okapów tradycyjnych, których
    wydajność jest porównywalna.

    Ja u siebie zamontowałem normalny, standardowy okap, który kupiłem przez
    serwis aukcyjny za cenę poniżej 100zł. Ktoś ten okap dostał jako
    gratisowy dodatek sprzętów AGD, które kupował, a że okap ten mu nie
    pasował to postanowił go sprzedać za 1/3 ceny.
    Tak naprawdę potrzebna mi była tylko i wyłącznie obudowa tego okapu z
    filtrem tłuszczu. Wywaliłem z niego wentylator i filtr węglowy. Okap
    wpięty jest bezpośrednio w kanał wentylacyjny przy pomocy kawałka,
    płaskiego kanału. Całość mieści się pod szafką, która jest do tego
    specjalnie zaprojektowana tak, aby zmieścił się płaski, standardowy
    kanał. Kanał ten ma wykonany od spodu otwór tak, że po dokręceniu okapu
    do szafki otwór wylotowy okapu łączy się z tym otworem płaskiego kanału.
    Pomiędzy tym kanałem, a okapem umieszczona jest zwykła uszczelka jak do
    drzwi. Na kominie zamontowany jest wentylator wyciągowy. Wewnątrz okapu
    umieszczony jest układ elektroniczny własnej roboty, który steruje
    wentylatorem na kominie. Układ reaguje na temperaturę oraz wilgotność.
    Jeżeli temperatura wzrośnie powyżej ok. 30 stopni lub wilgotność powyżej
    80% to zostaje uruchomiony wentylator wyciągowy na kominie, a jego
    prędkość jest regulowana w zależności od temperatury i wilgotności. Im
    temperatura lub wilgotność wyższe tym obroty wyższe. Układ jest bardzo
    wydajny i myślę, że o wile bardziej wydajny od Twojej Bory, a przy tym
    cichy i nie ma problemów z zalaniem kanałów i ich czyszczeniem w razie
    jak coś wykipi.
    Całość kosztowała mnie może z 500zł (okap, wentylator kominowy,
    przewody, części elektroniczne). Ile takich układów mogłbym wykonać za
    cenę jednej Bory? 10? 20? 30?
    Myślę, że nie jestem tutaj jedynym takim kombinatorem, który robi takie
    rzeczy w ramach hobby :)
    Dlatego też uważam, że klientów to musisz szukać w inny sposób, bo
    potrzebujesz klientów, którzy nie mają najmniejszego pojęcia o fizyce,
    którzy są naiwni i im wszystko łatwo wmówisz, mają kasy jak lodu i nie
    wiedzą co z nią zrobić, a przy tym są próżni i snobistyczni.

  • 94. Data: 2014-11-11 13:09:09
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Bardzo dobry wpis.
    Mam zamiar zrobić to samo z tym ,że wentylator (kanałowy ok.1000m3/h,
    39dB max, dodatkowo izolowany akustycznie) zamontowany bezpośrednio przy
    przewodzie kominowym (kamienica).
    Będzie obsługiwał kuchnię i łazienkę.

  • 95. Data: 2014-11-11 13:26:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Nov 2014 22:55:46 -0800 (PST), slavo65

    > Ja tu piszę nie w celu reklamy, lecz jako fan marki.

    To jakby Cię porównać od innych fan(atyk)ów marki, zachowujesz się podobnie
    do użytkowników "jabłek". Oni kupują gówno w złotym (białym?) papierku za
    chore pieniądze, cieszą się z tego i jeszcze polecają innym.

    Innymi słowy, przy takich cenach produktu jego zakup i eksploatacja (!)
    jest NIEOPŁACALNA (niezależnie od cudów jakie oferuje), bo można to samo
    uzyskać dużo niższym kosztem.

    Zgadzam się, że okapy kominowe o tradycyjnej konstrukcj to gówno (hałasuje
    i słabo zbiera) i też nie warto tego kupować, ale dobrze wykonane zwykłe
    (tudzież skośne) okapy szczelinowe już dają radę. A jeśli z tych okapów
    wyciagnie się wentyl i wyrzuci do szafy w pomieszczeniu "obok" podmieniając
    go na bardziej wydajny, to osiągnie się ten sam efekt co u rabarbara. I nie
    będzie to kosztować tak chorych pieniędzy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2014-11-11 13:59:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    slavo65 wrote:

    > Ja tu piszę nie w celu reklamy, lecz jako fan marki.

    taki z ciebie fan jak chińczycy wypisujący peany na temat produktów na
    forach. Ich fanowość określona jest cotygodniową wypłatą. To już
    zupełnie Cię skreśla również jak sprzedawcę. Dobry sprzedawca wie co to
    etyka. Ty nie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 97. Data: 2014-11-11 14:00:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Ty masz za to czerwone pojęcie.

    masz takie pojęcie o języku polskim jak o konfigurowaniu czytników

  • 98. Data: 2014-11-11 17:45:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    Sam siebie pogrążasz, podobne teksty słuchałem na szkoleniach w 1993 chyba roku.
    Motywacyjny bełkot marketingowy. Wyleczyłem sie z tego w okolicach 2005r

  • 99. Data: 2014-11-11 18:08:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-11 o 13:26, Myjk pisze:

    > Zgadzam się, że okapy kominowe o tradycyjnej konstrukcj to gówno (hałasuje
    > i słabo zbiera) i też nie warto tego kupować

    Nie rozumiem tych dyskusji wokół okapów.
    Kawałek blachy bez istotnego znaczenia.
    Porozmawiajmy o lodówkach :-)

  • 100. Data: 2014-11-11 18:29:00
    Od: nadir <n...@h...org>