  • 1. Data: 2016-01-10 15:06:58
    Temat: Opłata za umieszczenie rury kanalizacyjnej.
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    W 2013 robiłem przyłącze kanalizacyjne - wszystko z pełną dokumentacją.
    Jako to, że magistrala jest po drugiej stronie ulicy przyłącze biegnie
    pod drogą powiatową. Podczas robót ziemnych (całe 2 dni) - nie
    dotknęliśmy nawet jezdni ale i tak Zarząd Dróg naliczył nam opłatę - ale
    niech im będzie.
    Bardziej zastanawia mnie, że dostaliśmy pismo, że co roku mamy płacić za
    "umieszczenie urządzenia w pasie drogowym" (możliwe, że chodzi o taką
    małą zasuwę, która jest na trawniku pomiędzy ogrodzeniem, a jezdnią) -
    niby tylko 15,00zł na rok ale jednak. W piśmie jest
    tylko informacja, że mamy płacić corocznie, nie ma żadnych blankietów,
    żadnego przypomnienia w dodatku jeśli była by jakakolwiek zmiana w
    nieruchomości to na nas ciąży obowiązek poinformowania ich o tym.
    I tu pytanie - czy to normalna praktyka (Wodociągi Częstochowskie) ?

    PS. Najlepsze, że jak budowali drogę pod koniec PRL zbierali
    "dobrowolne" datki to moi rodzice byli byli jednymi z nielicznych,
    którzy na nią się dołożyli.

  • 2. Data: 2016-01-10 16:59:34
    Temat: Re: Opłata za umieszczenie rury kanalizacyjnej.
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 10 stycznia 2016 15:06:59 UTC+1 użytkownik Radek D napisał:
> [...]
    >
    > PS. Najlepsze, że jak budowali drogę pod koniec PRL zbierali
    > "dobrowolne" datki to moi rodzice byli byli jednymi z nielicznych,

    to normalne. Np energetyka gdy buduje swoje kable to placi drogowcom dokladnie jak
    piszesz - corocznie.

    b.