  • 111. Data: 2015-03-09 11:44:42
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > Ale to były zapewne w zdecydowanej większości samochody dopuszczone do
    ruchu(palenie węglem tez nie jest zakazane. Mimo wszystko czuć smród spalin.

    samochody tez kiedyś nie miały określonych norm czystości spalin. To
    piece tera będą mieć. I samo się wyreguluje.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 112. Data: 2015-03-09 11:48:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 11:45:29 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > samochody tez kiedyś nie miały określonych norm czystości spalin. To
    > piece tera będą mieć. I samo się wyreguluje.
    A to ok. Ale póki co palenie węglem jest legalne

  • 113. Data: 2015-03-09 12:18:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-03-07 o 00:41, k...@g...com pisze:

    > papier teraz to raczej nie jest palny. Wunglem palą. Jak gówniany czyli tani
    węgiel, to źle spalany daje żółto bury dym.

    Żółtobury dym to daje oszukany wungiel, do którego ktoś dosypuje wungiel
    brunatny, sprzedając go w cenie dobrego, polskieg węgla kamiennego.
    Nierzadko to nie palacze są winni, ale nieuczciwi dostawcy.
    Sam kiedyś zostałem oszukany przez takich cwaniaczków i przez takich,
    którzy dosypują kamień (tłuczeń) także.
    Co z tego, że dbam o ekologię, inwestuję w kotły ekologiczne i staram
    się palić ekologicznie jak są oszuści, którzy chcąc się wzbogacić i
    oszukują na paliwie tak, że w dupę bierze ta cała ekologia.

  • 114. Data: 2015-03-09 12:20:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > A to ok. Ale póki co palenie węglem jest legalne

    ale przecież o to chodzi, żeby przepisy zmienić.

  • 115. Data: 2015-03-09 12:24:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 11:48, Kris pisze:
    > A to ok. Ale póki co palenie węglem jest legalne

    Ja tam bym zakazał spalania czegokolwiek, nawet gazu. Wszak ekologia
    domaga się, aby nie emitować do atmosfery CO2 :)

  • 116. Data: 2015-03-09 12:31:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 04 Mar 2015 09:30:48 +0100, yarecky

    > Pompa ciepła powietrze-woda: Altherma 8,4kW,

    Znajomej (z pomorskiego) niecały miesiąc temu padła sprężarka w PC P-W
    Vitocal 108-A. Po 5 latach od zakupu i 3 sezonach grzania. Pewnie te dwa
    lata stania bezczynnie jej zaszkodziły, bo przecież wiadomo wszem i wobec,
    że markowe pompy będą działać bezawaryjnie lat trzydzieści. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 117. Data: 2015-03-09 12:32:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 04 Mar 2015 09:30:48 +0100, yarecky

    > Grzane było:

    Aha, a wyniki zacne. Już się nie mogę doczekać przejścia na PC.
    Dobrze, że już bliżej niż dalej. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 118. Data: 2015-03-09 12:47:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 09 Mar 2015 12:24:47 +0100, Uzytkownik

    > Ja tam bym zakazał spalania czegokolwiek, nawet gazu. Wszak ekologia
    > domaga się, aby nie emitować do atmosfery CO2 :)

    Ale jest pewna różnica, gdy emituje się CO2 z gazu czy z elektrowni, i gdy
    emituje sie siarę i sadzę by to zaraz wdychać -- i potem się z tego leczyć
    za wspólne pieniądze. To samo słyszę przy dyskusjach o DPF -- że to
    wynalazek eko-zbójów, bo zwiększa zużycie paliwa i emisję CO2. No i co z
    tego że trochę zwiększa, skoro chroni ludzi od raka płuc.

    --
    Pozdor Myjk

  • 119. Data: 2015-03-09 12:55:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 11:10:58 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > No właśnie! Czyli co do zasady zgadzamy się że państwo może określić jakiś
    > poziom minimum.

    >Ale dlaczego oczekujesz że wszyscy tak samo bezczynnie chcą się
    > przyglądać jak inni trują ich rodziny?

    Alez ja zgadzam sie ze dobrze byłby nie truc. Tylko ze patrze na las a nie na jedno
    drzewo oznaczone "palenie węglem". Ty zajmujesz sie jednym drzewem, chcesz postawic
    zakaz i sprawe zalatwisz -tylko nie martwisz sie jak zalatwienie tej sprawy wplynie
    na inne drzewa w lesie.
    Ja do tematu podchodze szeroko - tylko tym sie roznimy. Ja chce zalatwic nie tylko
    problem trucia weglem ale i milion innych - przy okazji trucie też.
    Ale to wymaga zmiany ustroju z pseudodemokracji mafijnej na jakas przyzwoitą forme
    demokracji/republiki.

    b.

  • 120. Data: 2015-03-09 13:22:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > drzewem, chcesz postawic zakaz i sprawe zalatwisz > -tylko nie martwisz
    > sie jak zalatwienie tej sprawy wplynie na inne drzewa w lesie.

    No więc powtarzam po raz czwarty - biedni dostaną tak samo jaki i teraz
    zapomogę na ogrzewanie. Próbujesz sprowadzić sytuację do absurdu ciągle
    pytając o biednych a to nie o nich jest dyskusja.
    To nie oni są problemem ale ludzie którzy wolą truć innych a za
    zaoszczędzone pieniądze kupić sobie kolejnego iPhona, milion kanałów w
    kablówce lub kolejne butelki wódki.

> [...]
    > też.
    > Ale to wymaga zmiany ustroju z pseudodemokracji mafijnej na jakas

    No to pytam po raz drugi jak gdy już wszyscy będziemy bogaci (inaczej niż
    zakazem i karą lub podatkiem) zmusisz ludzi by nie palili węglem?

    Bo Ty piszesz sprawmy aby ludzie byli bogaci i nie będą palić - to utopia!

    Po drugie takie podejście poczekajmy aż będzie lepiej i dopiero zmieniajmy
    nie rozwiązuje problemu _teraz_. Moje dzieci są trute _teraz_. Jakież to
    zasady moralne upoważniają Cię do decydowania że _teraz_ los moich dzieci
    jest mniej ważny od losu innych ludzi?

    Chcesz być altruistą i składać ofiarę z własnego zdrowia - ok Twój wybór,
    Twój heroizm i Twoja będzie nagroda w niebie. Ale co upoważnia Ciebie do
    decydowania w _moim_ imieniu? Dlaczego moją troskę o zdrowie własnych dzieci
    nazywasz wąskim myśleniem? Ja bym odwrócił sytuację i napisał jak
    ograniczonym trzeba być by czyjąś chęć posiadania więcej i więcej
    przedkładać wyżej niż czyjeś zdrowie.

    Pozdrawiam
    Ergie