  • 31. Data: 2013-10-22 23:18:54
    Temat: Re: PC - lokalne ceny
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 22:28:29 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

    > Chodzi o to aby wyliczyć tak przepływ powietrza aby wynosił około 2-5 m/s ,

    To jest maksimum.

    > zbyt duży przekrój i zbyt niska prędkosci powoduje "buczenie" i słyszalne
    > drgania ...

    Pierwsze slysze - jakas nowa fizyke wymyslasz :) Im nizsza predkosc tym
    nizszy halas. Od tego nie ma zadnych wyjatkow.

    > Po to zmniejsza się przekroje aby przyśpieszyć przepływ aby nie był
    > słyszalny ...

    Gdzies o tym chlopie uslyszal? To jakies bzdury wyssane z palca :-)

    > Tu trzeba wszystko przeliczyć , znać sprężanie centrali , znać straty na
    > sprężaniu na instalacji i itd a nie robić na "pałę" ...

    Sprez, nie sprezanie jezeli juz chcesz zablysnac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2013-10-22 23:21:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 22:37:10 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Przeciez nie o to chodzi. Jak masz niewyparzona gebe i chlapiesz na lewo i
    > prawo narazasz mne tylko siebie ale takze i innych i wcale nie musza byc
    > uzyte twoje usenetowe wypociny, wystarczy, ze wiedomo kto, a potem juz mu
    > sie znajdzie konkrety - bo wiadomo, ze sa i wiadomo u kogo szukac, kogo
    > testowac.

    Sek w tym ze nikt nie powiaze i nie odnotuje faktu ze napisalem tu o takiej
    drobnostce. Wy na serio popadacie w paranoje. Jakbym napisal o przekrecie
    na milion pln to bym zrozumial.. Ale tu mowa o tym ze kominiarz wystawil
    na lewo papier za 100 pln, kompletna pierdola i bzdura, ktora zdarza sie
    codziennie tysiac razy w calym kraju :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2013-10-22 23:45:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Samo DZ 25-30tys autor postu pisze- jestes w stanie uzasadnić taka
    > cene?

    jak mam ją uzasadnić?

    a jak uzasadnisz cenę kawy 11 złotych...

    albo cenę biletu do kina?

    uzasadnij mi cenę samochodu?

    wiesz co to jest rynek?

  • 34. Data: 2013-10-23 07:22:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Tuesday, October 22, 2013 10:28:29 PM UTC+2, /// Kaszpir /// wrote:
    > Ja mam instalkę na rurach fi80 i są nawet za duże , bo po wyliczeniach
    > wyszło mi że idealnie było by około fi65 ...

    To chyba jakieś jaja są? :>

    L.

  • 35. Data: 2013-10-23 08:17:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Sek w tym ze nikt nie powiaze i nie odnotuje faktu ze napisalem tu o takiej
    >drobnostce.

    Jak tu klapiesz to klapiesz i poza siecia. Proste.

  • 36. Data: 2013-10-23 08:30:01
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Oct 2013 22:22:10 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > To chyba jakieś jaja są? :>

    Cytat z mojej oferty:
    System rozdzielczy PE-FLEX - cena 11 900 PLN netto (+8% VAT)
    w tym materiały: 9 000 zł netto
    - antystatyczne kanały elastyczne o średnicy ?75mm z tworzywa sztucznego,
    - skrzynki rozdzielcze i skrzynki rozprężne na zakończeniach wentylacyjnych
    ze stali nierdzewnej,
    - nowoczesne anemostaty metalowe malowane proszkowo na kolor biały:
    http://reku.net.pl/materialy-wentylacyjne-anemostaty
    .html
    - czerpnia i wyrzutnia chromoniklowa,
    - cena dotyczy systemu zbilansowanego na 600m3
    - podłączenie czerpni/wyrzutni oraz skrzynek rozdzielczych elastycznymi
    kanałami wygłuszającymi z izolacją,
    - opis systemu: http://reku.net.pl/oferta-systemy-rozdzielcze.html
    - w sprzedaży również niemieckie przewody Manisilver z powłoką
    antybakteryjną.

    Gość poleciał na rurarch fi 75 :-)

    --
    Franc

  • 37. Data: 2013-10-23 08:34:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Oct 2013 07:58:40 -0700 (PDT), Adam

    > I na serio nic nie trzeba liczyc

    Tia...

    --
    Pozdor Myjk

  • 38. Data: 2013-10-23 08:44:33
    Od: w...@g...com

    > i innych elementow. Piszemy o instalacji DOMOWEJ ktora zwykle sklada sie
    > z kilkunastu metrow rur i paru kolanek.
    > Moje "na oko" to wlasnie stosowanie sie do podstawowych zasad fizyki,
    > nie mylic z "obojetnie jak".

    Hej
    Akurat tutaj się zgadzam z panem Adamem. Sam mam założoną went.mech. Projekt
    wentylacji kosztował 600zł zrobiony przez znaną firmę. Tylko że na papierze linia
    poprowadzona prosto (w wymiarze 2d) wcale nie oznacza poprowadzenia w linii w 3d (np.
    nie uwzględnia różnicy poziomów stropów). I rozmawiałem z ludźmi, którzy mają ten sam
    projekt i róznie to zrobili, bo w projekcie na papierze nie ma tego uwzględnionego.

    Po drugie całość można zoptymalizować.

    Po trzecie projekt zakłada chyba maxymalną wentylację budynku (coś jak projekt
    ogrzewania ilość kaloryferów dla -20stopni), a w praktyce wystarczy chyba z 1/4
    przepływu tego powietrza.

    Po czwarte - to mam wrażenie, że projektant ma nieograniczoną wyobraźnię i nie liczy
    się wogole z kosztami inwestora - np. u mnie miały być rury fi90 - skąd ja kurde
    takie znajdę, kupiłem fi100 - bo nie wierzę, że 1cm przekroju zaburzy.

    Po piątek - koszty zrobienia wentylacji proponowaną przez firmy jest faktycznie
    wysoki. Na moim przykładzie mogę powiedzieć, że wystarczy mieć majstra, albo samemu i
    chociażby przy okazji podwieszania sufitów, etc. rozłożyć samodzielnie rury. Wtedy
    najdroższą inwestycją będzie rekuperator.

    pzdr
    Bogdan

    pzdr
    Bogdan

  • 39. Data: 2013-10-23 08:46:10
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > na milion pln to bym zrozumial.. Ale tu mowa o tym ze kominiarz wystawil
    > na lewo papier za 100 pln, kompletna pierdola i bzdura, ktora zdarza sie

    I takie rzeczy wlasnie zaczeli scigac. Spoznisz sie z deklaracja 1 dzien
    - mandat.
    Ktos Cie podpier** o lewy paier to tez zaczna szukac.
    Takie drobne rzeczy najlatwiej im egzekwowac bo duzym nie podskocza.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 40. Data: 2013-10-23 08:56:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-22 23:21, Adam pisze:

> [...]
    > na milion pln to bym zrozumial.. Ale tu mowa o tym ze kominiarz wystawil
    > na lewo papier za 100 pln, kompletna pierdola i bzdura, ktora zdarza sie

    Nie znasz zycia Adam.

    Pozdro.. TK