  • 41. Data: 2013-10-23 08:57:39
    Temat: Re: PC - lokalne ceny
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Oct 2013 23:44:33 -0700 (PDT), w...@g...com napisał(a):

    > Hej
    > Akurat tutaj się zgadzam z panem Adamem. Sam mam założoną went.mech. Projekt
    wentylacji kosztował 600zł zrobiony przez znaną firmę. Tylko że na papierze linia
    poprowadzona prosto (w wymiarze 2d) wcale nie oznacza poprowadzenia w linii w 3d (np.
    nie uwzględnia różnicy poziomów stropów). I rozmawiałem z ludźmi, którzy mają ten sam
    projekt i róznie to zrobili, bo w projekcie na papierze nie ma tego uwzględnionego.
    > Po drugie całość można zoptymalizować.
    > Po trzecie projekt zakłada chyba maxymalną wentylację budynku (coś jak projekt
    ogrzewania ilość kaloryferów dla -20stopni), a w praktyce wystarczy chyba z 1/4
    przepływu tego powietrza.
    > Po czwarte - to mam wrażenie, że projektant ma nieograniczoną wyobraźnię i nie
    liczy się wogole z kosztami inwestora - np. u mnie miały być rury fi90 - skąd ja
    kurde takie znajdę, kupiłem fi100 - bo nie wierzę, że 1cm przekroju zaburzy.
    > Po piątek - koszty zrobienia wentylacji proponowaną przez firmy jest faktycznie
    wysoki. Na moim przykładzie mogę powiedzieć, że wystarczy mieć majstra, albo samemu i
    chociażby przy okazji podwieszania sufitów, etc. rozłożyć samodzielnie rury. Wtedy
    najdroższą inwestycją będzie rekuperator.

    Co to za znana firma?
    W projekcie rozumiem masz rozpisane materiały - czego ile itp.

    --
    Franc

  • 42. Data: 2013-10-23 09:04:13
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 23 Oct 2013 08:56:09 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Nie znasz zycia Adam.
    Straszycie Adama.
    Zaraz przestanie na grupę pisać :-)

    --
    Franc

  • 43. Data: 2013-10-23 09:43:50
    Od: w...@g...com

    > Co to za znana firma?
    > W projekcie rozumiem masz rozpisane materiały - czego ile itp.
    > Franc

    W tej chwili nie pamiętam, 3 lata temu kupiłem projekt i zapomnialem nazwę.

    Nie - rozpiski (w postaci np. tabeli) nie było. Trzeba było z projektu - rysunków
    wyliczyć sobie ilość rur, długość, etc. Był tylko opis, jakich materiałów użyć.

    pzdr
    Bogdan

  • 44. Data: 2013-10-23 10:33:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    >>> drobnostce. Wy na serio popadacie w paranoje. Jakbym napisal o
    > Straszycie Adama.
    > Zaraz przestanie na grupę pisać :-)

    Nie ma takiej opcji.

  • 45. Data: 2013-10-23 11:43:20
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Sprez, nie sprezanie jezeli juz chcesz zablysnac :)

    Nie mam zamiaru "zabłysnąć".

    W domu sam montowałem instalację WM , wyliczenia wykonane . Instalacja
    niesłyszalna niezależnie czy działa przy 30% czy przy 100%. Tam gdzie
    mieszkam jest cicho i w nocy słyszę latającą muchę czy komara :)

  • 46. Data: 2013-10-23 11:52:08
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Gość poleciał na rurarch fi 75 :-)

    No i widać że jeden na tym się zna ...

    Instalacje domowe robi się na skrzynkach rozdzielczych , robi się na rurach
    fi63 elastycznych z PCV . Tam gdzie nie starcza jeden kanał fi63 daje się
    więcej kanałów ...

    Wystarczyć poszukać i zobaczyć jak robi się to poza Polską ...

    Ja mam instalkę opartą na skrzynkach , mam np. w salonie zamontowane 2
    anemostaty ...

  • 47. Data: 2013-10-23 11:54:38
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 23 Oct 2013 11:43:20 +0200, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > W domu sam montowałem instalację WM , wyliczenia wykonane . Instalacja
    > niesłyszalna niezależnie czy działa przy 30% czy przy 100%. Tam gdzie
    > mieszkam jest cicho i w nocy słyszę latającą muchę czy komara :)
    To chyba Ci na chatę wjadę. Daleko nie mam :-)

    --
    Franc

  • 48. Data: 2013-10-23 12:10:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Oct 2013 07:58:40 -0700 (PDT), Adam

    > Wystarczy pamietac zeby uzywac minimalnie kanalow ~fi125 [...]

    Nie, nie wystarczy. Sam fakt, że Ty tak zrobiłeś i Ty jesteś zadowolony o
    niczym nie świadczy. Bo możesz mieć zrobione źle, ale Ci to zwyczajnie nie
    przeszkadza, ponieważ próg akceptacji (np. na hałas) masz położony w innym
    miejscu niż np. ja czy Franc, któremu doradzasz. To nie jest GWC którego w
    zasadzie nie da się spieprzyć na tyle, aby był upierdliwy w codziennym
    życiu -- to element domu, w którym z zasady ma się odpoczywać a nie co
    dzień wk#@$ć że coś świszczy i gwiżdże.

    Co oczywiście nie zmienia faktu, że można to zrobić własnoręcznie, tyle że
    trzeba o tym poczytać i pomyśleć jak zrobić aby było dobrze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 49. Data: 2013-10-23 12:15:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >To chyba Ci na chatę wjadę. Daleko nie mam :-)

    A co Cię tak zdziwiło że chcesz się wybrać z wizytą ?

    Mówimy o niesłyszalności (braku szumu powietrza i itd) z anemostatów , bo
    hałas samej centralki to inna kwestia ...
    U mnie centralka jest w kotłowni , która sąsiaduje w kuchnią (jest przejście
    z kuchni do kotłowni) , kotłownia robi za "bufor ciepła" pomiędzy garażem :)

    U mnie centralka działa cały czas na 40% mocy czyli około 120 m3/h , ale też
    działała na 50% (150 m3/h).

    Cała instalka jest na 2 skrzynkach rozdzielczych (jedna dla nawiewu , druga
    dla wywiewu).
    Jest 7 anemostatów nawiewnych (fi80) i 3 anemostaty wywiewne (fi100).

    Centralka Sentinel Kinetic 250.

  • 50. Data: 2013-10-23 12:49:39
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2013-10-22 15:37, Ghost pisze:

    > O ile uzywam klimatyzotaroa w okresie przejsciowym, to nie zdecydowalbym
    > sie na cala zimie z powietrznym. To sie po prostu nie moze udac w naszym
    > klimacie.
    Owszem, może, ale z założeniem, że PC będzie miała backup na mrozy <
    -20st (niektóre mają grzałkę), a energię pobraną z powietrza przekaże w
    podłogę, która z racji swojej powierzchni nie wymaga temperatury >35st.
    Oczywiście - w Suwałkach bym się zastanawiał, ale okolice Szczecina,
    Wlkp i Dolny Śląsk - nie powinny mieć problemów z ilością ciepła.

    yarecky.