  • 1. Data: 2010-08-05 06:59:39
    Temat: PRACA WRE !!! CZYLI...
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    ... OGÓRKI, OGÓRECZKI, OGÓRASY !!!

    A więc kiszenie, marynaty, pikle i sałatki z udziałem ogórków oraz z
    kapusty białej, czerwonej, kalarepy, kalafiorów, cebuli, marchwi, selerów,
    buraków i co tam kto jeszcze wymyśli.

    Przed paru laty gdy zaczynałem pisać na grupę pl.rec.kuchnia pisałem o
    najlepszym słoiku do przetworów. Jest to słoik Wecka, zwany pospolicie
    wekiem. Narzekałem na to, że są to walce i na dodatek o małej rozpiętości
    pojemności. Dawniej można było kupić słoje 0,5 litra, 3,4 litra, 1 litr, 5/4
    litra.- sam używam 1 oraz 5/4 litra. Spotykałem też weki o przekroju
    kwadratu - te podobały mi się najbardziej - zwłaszcza do małych
    pomieszczeń - bardzo ustawne.
    Może jakaś firma handlowa zamówi takie słoiki i zacznie sprzedawać
    dobrze opakowane zestawy weków - komplety z gumkami (z pewnym nadmiarem
    ilościowym), spężynkami oraz otwieraczem do weków zamkniętych, coś w rodzaju
    STARTER KITU, dla gospodyń domowych. oraz jako opcję garnek do ich
    gotowania - też o formie kwadratu z zaokrąglonymi rogami za to z pokrywą i
    wkładką - z nierdzewki. To nie musi być gruba blacha - Maruda w jakimś
    smarkecie kupiła dość duże garnki z cienkiej nierdzewki - nie wiem, czy nie
    na wagę, gdyż pochwaliła się, że garnki kupowała na wagę...
    W takim garnku powinno zmieścić się luźno 9 weków czyli podstawa około
    40 x 40 cm, wysokość 20cm. Wkładka powinna stabilizować słoiki, zarówno te o
    przekroju koła jak i kwadratu. Myślę, że to są najbardziej optymalne wymiary
    i ilości wypływajace z mojego doświadczenia jak i z wymiarów popularnych
    kuchenek, na których przebiegałaby pasteryzacja. Pomysł oddaje za darmo tym,
    którzy zechcą się zająć realizacją dla dobra wszystkich.
    Zestawy powinny być dostępne także w kredycie kupieckim lub w sprzedaży
    ratalnej. Dodatkowa uwaga - przetwory robi się w sezonie - gdy produkty są
    dostępne i najtańsze. Zwłaszcza przy dużej podaży - pomaga się rolnikom,
    ogrodnikom i sadownikom wykupując od nich ich towar bezpośrednio, dzięki
    czemu nie wyrąbią sadów wiśniowych czy z borówką wysoką, więc wzrośnie
    nadzieja na dostępność owoców i warzyw w następnym roku.
    Tylko weki gwarantują najzdrowsze i bezstratne, a przede wszystkim
    najtańsze przechowywanie przetworów i oszczędność energii, która jest
    używana tylko w procesie wytwarzania.

  • 2. Data: 2010-08-08 13:14:38
    Temat: Re: PRACA WRE !!! CZYLI...
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > [...]
    > Tylko weki gwarantują najzdrowsze i bezstratne, a przede wszystkim
    > najtańsze przechowywanie przetworów i oszczędność energii, która jest
    > używana tylko w procesie wytwarzania.

    No super... a co takiego złego jest w "twistach" ?
    Że to weki tak wychwalasz pod niebiosa ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 3. Data: 2010-08-08 13:59:08
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > No super... a co takiego złego jest w "twistach" ?
    > Że to weki tak wychwalasz pod niebiosa ?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Aleksander.

    Trwałość. Twisty też takie były z początku, gdy pokrywka była od wewnątrz
    pokryta teflonem na całej powierzchni. Później ograniczono się do farby.