  • 1. Data: 2010-08-03 19:58:14
    Temat: Płytki
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    Witam,

    Mam pytanie do Szanownych Grupowiczów.

    Czym należy kierować się przy wyborze płytek do domu (łazienka,
    korytarz, schody, wiatrołap). Na co powinnam zwrócić uwagę.
    Chyba zdecyduję się na dosyć duże płytki, czy może być problem z fugą?

    Nie chcę w przyszłym roku żałować swojego wyboru, pomóżcie:)

  • 2. Data: 2010-08-03 21:58:04
    Temat: Re: Płytki
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 03 Aug 2010 21:58:14 +0200, marioz_fl napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam pytanie do Szanownych Grupowiczów.
    >
    > Czym należy kierować się przy wyborze płytek do domu (łazienka,
    > korytarz, schody, wiatrołap). Na co powinnam zwrócić uwagę.

    Na klasę ścieralności czy jak to się nazywa - czyli trzy na ostatnie
    miejsca tylko gres. No i żeby płytki śliskie nie były, czyli lustrzany
    połysk odpada.

  • 3. Data: 2010-08-04 11:57:01
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    Ikselka pisze:

    > Na klasę ścieralności czy jak to się nazywa - czyli trzy na ostatnie
    > miejsca tylko gres. No i żeby płytki śliskie nie były, czyli lustrzany
    > połysk odpada.

    a co z ceną? czy mogą być chińskie, czy może jednak co tanie to szybko
    do wymiany.

  • 4. Data: 2010-08-04 12:08:29
    Od: "Me(L)Isa" <j...@a...pl>

    W dniu 2010-08-03 23:58, Ikselka pisze:

    > Na klasę ścieralności czy jak to się nazywa - czyli trzy na ostatnie
    > miejsca tylko gres. No i żeby płytki śliskie nie były, czyli lustrzany
    > połysk odpada.

    Lustrzany połysk nie musi by śliski - mam pół domu w płytkach
    (lustrzanych)i nikt się nie przewraca;-)

    Mel

  • 5. Data: 2010-08-04 12:10:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Aug 2010 14:08:29 +0200, Me(L)Isa napisał(a):

    > Lustrzany połysk nie musi by śliski - mam pół domu w płytkach
    > (lustrzanych)i nikt się nie przewraca;-)

    Póki się coś na nie nie rozleje, to owszem. Zwłaszcza na schodach czy w
    wiatrolapie jest niebezpiecznie - na schodach z powodów oczywistych, w
    wiatrołapie z powodu błota czy śniegu przyniesionego na butach.

  • 6. Data: 2010-08-04 12:11:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Aug 2010 13:57:01 +0200, marioz_fl napisał(a):

    > a co z ceną? czy mogą być chińskie, czy może jednak co tanie to szybko
    > do wymiany.

    Najlepiej spytać znajomych (realnych) o ich doświadczenia z płytkami danego
    producenta. Ja preferuję glazurę hiszpańską, czeską oraz polską - w podanej
    kolejności.

  • 7. Data: 2010-08-04 12:45:26
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marioz_fl" <m...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Ikselka pisze:
    > a co z ceną? czy mogą być chińskie, czy może jednak co tanie to szybko do
    > wymiany.

    Nie sugeruj się ceną ani producentem. Patrz czy coś sie Tobie spodoba w
    akceptowalnym dla Ciebie zakresie cen. Jak tak wtedy rozpakuj kilka kartonów
    i sprawdz czy płytki nie odbiegaja wymiarami, nie "łódkuja" itp. Najlepiej
    wez ze soba do sklepu gościa który bedzie tobie te kafle kleił.

  • 8. Data: 2010-08-07 21:18:08
    Od: "Silver" <r...@o...pl>

    > Czym należy kierować się przy wyborze płytek do domu (łazienka, korytarz,
    > schody, wiatrołap). Na co powinnam zwrócić uwagę.
    > Chyba zdecyduję się na dosyć duże płytki, czy może być problem z fugą?

    duzo zalezy od kasy jaka mozesz przeznaczyc na kafelki, ale co wiem to
    podpowiem :)

    producent chyba malo znaczy, mam kafelki zarowno chinskie jak i polskie, i
    byly podobnej jakosci. Nie wiem jak z produkcja zachodnia, ale ona nie byla
    na moja kieszen wiec Ci nie powiem :) Wszystkie kafelki, zarowno polskie,
    chinskie i smiem twierdzic, ze wszystkie inne beda wygiete leko w luk
    (kolyska). Poloz w sklepie dwie kafelki "twarza" do siebie to zobaczysz jak
    mocno sie kolysza.
    Im dluzszy kafelek tym bardziej bedzie widac to pofalowanie.

    Jesli Cie stac to kup kafelki rektyfikowane (docinane). W tych kafelkach
    mozna zrobic mniejsza fuge niz w normalnych (jednak zawsze fuga bedzie
    musiala byc). Dodatkowo w rektyfikowanych unika sie takiego bialego paska
    (ramki wokol kafelki).

    Do lazienki obowiazkowo kafelki gladkie (nie chropowate). butami tam chodzic
    pewnie nie ebdziesz wiec klasa scieralnosci nie ma wiekszego znaczenia.
    Wiekszosc moich znajomych mowi tez, ze na kafelkach matowych i ciapkowanych
    (nie w jednolitym kolorze) bardziej widac brud i krople wody, ale nie mialem
    mozliwosci porownywac w praktyce.

    Wiatrolap - sprawa prosta. Najtansze, mrozoodporne, z wysoka klasa
    scieralnosci, bez nadruku.

    korytarz i schody - tu sprawa jest chyba najtrudniejsza. Tu sie chodzi w
    butach i teoetycznie kafelkii powinny byc bez nadruku, ale takie sa zwykle
    brzydkie). Tez zwykle chce sie polozyc kafle panelopodobne (dlugie z
    nadrukiem deski) - ale tu wychodzi pofalowanie kafelek. Ja bym wybral chyba
    jakies ladne z nadrukiem z mniejsza klasa scieralnosci (najwieksza maja
    takie bez nadruku) i polozyl tam jakis dywanik zeby ograniczyc scieranie.

  • 9. Data: 2010-08-09 08:20:19
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    Silver pisze:

> [...]
    > jakies ladne z nadrukiem z mniejsza klasa scieralnosci (najwieksza maja
    > takie bez nadruku) i polozyl tam jakis dywanik zeby ograniczyc scieranie.

    Dzięki za uwagi. Każda rada jest mile widziana.