  • 21. Data: 2009-03-31 23:45:30
    Temat: Re: Papiery do odbioru budynku - zakończenie budowy
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Kris pisze:
    > Kierbud musi napisać Tobie odpowiednie oswiadczenie potrzebne do odbioru.

    I z reguły nadzór ma gotowe druki, bo w razie W takimi oświadczeniami
    topi się, kogo? kierownika budowy, niestety.

  • 22. Data: 2009-04-01 06:21:08
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Kris pisze:

    > To najdroższy punkt tej zabawy(oprócz certyfikatu energetycznego) i mnie
    > niestety był konieczny.

    Inwentaryzacji nie wymagają? Przecież w art. 57 ust. 1 chyba pkt 5 stoi,
    chyba że ktoś zmielił wewnątrz wszystko - przebudowa, to nie. Nawet bud.
    gospodarcze na zgłoszenie trzeba zainwentaryzować, do nadzoru nic już
    nie trzeba zgłaszać.

  • 23. Data: 2009-04-01 08:24:53
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    > Teraz ja zapytam :-)
    >
    > 1. Kierbud odda mi dziennik budowy lada dzień ale napisał, że mam załatwić
    > jakieś dodatkowe papiery od hydraulika, elektryka, kominiarza i cos tam
    > jeszcze.
    >
    > jak to ma wyglądać? Co muszę zrobić dalej, bo kierbud oczywiście umył
    > ręce. Skasował co jego za figuranctwo i tyle.
    > Co mam dalej zrobić ?

    Protokoły odbiorów i sprawdzeń wszystkich mediów
    wod/kan, elektryka, gaz. Czasami zamiast tych protokołów
    mozna dać umowę - aby była zawarta musiały być protokoły.
    U mnie uparli się i chcieli protokoły.
    Ponadto odbiór kominiarski i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza
    Do tego od 01.01.2009 Świadectwo (Certyfikat) Energet.
    ( W zalezności od syt. moga byc dodatkowe papiery)
    Wypełnić druczek zakończenia budowy (u mnie mieli własny
    druk, na innym nie chcieli przyjąć) - wymagane papiery są wymienione
    na tym druku. Składasz papier i za 21dni możesz mieszkać.

    Pozdr
    J23

  • 24. Data: 2009-04-01 08:35:01
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > 1. Kierbud odda mi dziennik budowy lada dzień ale napisał, że mam załatwić
    > jakieś dodatkowe papiery od hydraulika, elektryka, kominiarza i cos tam

    Poniważ też musialem sam wszystko załatwiać to porobiłem sam Protokóły
    Wygladało to tak
    Protokół odbioru instalacji wodociagowe.
    W nim ze zrobiono probe iles tam przez 24h i podpis
    Mój, kierownika i pieczątka firmy mojego brata aby lepiej wygladało :)
    pewnie bez niej tez byłoby ok
    Taki sam do kanalizacji, deszczowej i instalacji grzewczej bo też chcieli.
    Za gazowy ponieważ juz rok minął to 100zł zapłacilem, kominiarz 200zł,
    elektryk 200zł, geodeta znajomy to nic:)
    Wszystkie instalacje sam robilem wiec oni tylko wypisali i sprawdzili.

  • 25. Data: 2009-04-01 09:03:10
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    ZS pisze:

> [...]
    > W nim ze zrobiono probe iles tam przez 24h i podpis
    > Mój, kierownika i pieczątka firmy mojego brata aby lepiej wygladało :)

    Odbiór techniczny instalacji to m.in próba szczelności, nie u mnie
    składałeś dokumenty ;) Przy zewnętrznych instalacjach w protokole
    powinien być odbiór podsypki, płukanie i dezynfekcja przy instalacji
    wody, odbiór taśmy sygnalizacyjnej i informacja o uporządkowaniu terenu
    robót i właściwym zagospodarowaniu. Złośliwi żądają wpisania przyrządów,
    świadectwa ich certyfikowania. Ogólnie wystarczyłby zapis, że
    przeprowadzono ww. odbiory, instalacja ułożona zgodnie z obowiązującymi
    przepisami, PN i sztuką budowlaną.
    Kierownik jak najbardziej może to zrobić pod warunkiem, że ma
    uprawnienia sanitarne.

  • 26. Data: 2009-04-01 09:12:05
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "detektyw" <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> napisał w wiadomości
> [...]
    > świadectwa ich certyfikowania. Ogólnie wystarczyłby zapis, że
    > przeprowadzono ww. odbiory, instalacja ułożona zgodnie z obowiązującymi

    A złośliwość jest uleczalna?
    Czy my w tym samym kraju zyjemy- niby przepisy te same ale u mnie nie
    chcieli połowy z tego o czym piszesz.

    Krzysiek.

  • 27. Data: 2009-04-01 10:05:54
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    kris pisze:

    > A złośliwość jest uleczalna?
    > Czy my w tym samym kraju zyjemy- niby przepisy te same ale u mnie nie
    > chcieli połowy z tego o czym piszesz.

    Niby te same, a tysiąc interpretacji, dlaczego? Bo tak to jest napisane,
    IMHO gdyby pisał to jakiś laik to przynajmniej zachowałby nazewnictwo
    wszędzie jednolite, a wychodzi na to, że napisał to ktoś dobrze obcykany
    i stworzył celowo luki - nieuchwytne dla normalnego człowieka.

    Pisałem, szczelność instalacji w budynku prócz gazu nie jest mi
    potrzebna, ścigam za odbiór techniczny zewnętrznych instalacji i
    przyłączy. A co do oświadczenia kier. bud. o zastosowanych wyrobach -
    załatwiam sprawę jednym oświadczeniem bez tony niepotrzebnej i nierzadko
    sfałszowanej makulatury, fiszek itp. Poza tym nikt nie jest w stanie
    sprawdzić masy rzeczy podczas obowiązkowej kontroli np. nie sprawdzę
    wbudowanych materiałów i elementów które uległy zakryciu. Poza tym też
    żądam wielu rzeczy bo wylądowaliśmy kilka razy w prokuraturze - przekrój
    kratek wentylacyjnych był ok, a kanału już dużoo mniejszy - i ja mam
    łazić po dachu, albo mierzyć wymianę powietrza? Ok, mogę tylko niech
    ktoś da sprzęt i kasę żeby przyjąć kilku ludzi.
    Zmiany się szykują Pb. ;) Wielu obudzi się pewnego pięknego dnia i
    zobaczy ściany wieżowca który będzie przy granicy.

  • 28. Data: 2009-04-01 10:52:59
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Trchę z innej beczki.
    Ponieważ czasami zdarzają sie takie problemy z kierownikami, czy moge
    trzymac dziennik u siebi i nie dawac go kierownikowi?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 29. Data: 2009-04-01 11:42:18
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Trchę z innej beczki.
    Ponieważ czasami zdarzają sie takie problemy z kierownikami, czy moge
    trzymac dziennik u siebi i nie dawac go kierownikowi?

    Nawet powinieneś moim zdaniem. Kierbudowi udostępniaj tylko do wpisów.
    Mój kierbud miał tyle budów pod sobą że sie mu dzienniki mieszały
    Ale swojego mu nie dałem, wpisywał przy mnie i pa

    Krzysiek

  • 30. Data: 2009-04-01 11:52:00
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    kris pisze:

> [...]
    > Mój kierbud miał tyle budów pod sobą że sie mu dzienniki mieszały
    > Ale swojego mu nie dałem, wpisywał przy mnie i pa

    A zgodnie z tymi jednolitymi przepisami dla całego kraju powinien
    znajdować się na budowie, ale życie weryfikuje to ;)