  • 21. Data: 2015-02-24 11:21:42
    Temat: Re: Parterówka - sens garażu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:f06c907b-2bd8-4f9d-8023-dc8f51083b5f@go
    oglegroups.com...

    > I nagle okaże się że te duże pomieszczenia w bryle budynku to nie garaże a
    > salon, pralnia czy inna suszarnia. Jest zakaz posiadania suszarni,
    > spiżarni z drzwiami garażowymi?

    Nie ma, ale jest zakaz trzymania tam samochodów :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2015-02-24 11:23:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 09:37:32 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Nie ma ;) Ale to kwestia urzędniczej przepychanki - w projekcie pan miał
    > garaż, >a jest salon -a gdzie zmiana użytkowania i odpowiedni wagon
    > kwitów?

    > Racja, ale czasami może się opłacać dostarczyć wagon kwitów zamiast płacić
    > 10krotnie wyższy podatek. Złotego środka na to nie ma.
    > A tak z drugiej strony, załóżmy że to duże pomieszczenie z drzwiami
    > garażowymi to salon. Wolno mieć taki salon? Chyba wolno póki co.

    OIDP: Powierzchnia okien minimum 1/8 pow. podłogi. Dla 30m2 daje to okna o
    powierzchni 3,75m2 masz takie w garażu?

    Jest

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2015-02-24 11:28:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 11:22:24 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Nie ma, ale jest zakaz trzymania tam samochodów :-)
    Jest? z ciekawości jaki to przepis?
    Nawet nie mogę auta do salonu wprowadzić żeby wycieraczki wysuszyć i odkurzyć?

  • 24. Data: 2015-02-24 11:34:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 11:24:29 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > OIDP: Powierzchnia okien minimum 1/8 pow. podłogi.
    Nawet nie wiedziałem że takie przepisy są.
    > Dla 30m2 daje to okna o powierzchni 3,75m2 masz takie w garażu?
    Nie mam ale przy stawce podatkowej 10razy większej mogłoby się opłacać mieć takie
    okno;)
    > Jest
    Napisz jaki.
    Jest tez przepis ze skład opału ma być bodajże 4 metry od ścian domu i od granicy z
    sąsiednią posesją. Więc na naszych kilkusetmetrowych działkach drewno do kominka na
    środku trawnika przy dobrym układzie może mogłoby leżeć;).

  • 25. Data: 2015-02-24 11:51:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Napisz jaki.

    Na pamięć nie znam, ale na ten przepis powołują się kontrole gdy znajdują
    samochody w budynkach zgłoszonych jako pomieszczenia gospodarcze i dowalają
    karę.
    Możliwe że w przepisach ppoż też coś by się znalazło.

> [...]
    > granicy z sąsiednią posesją. Więc na naszych kilkusetmetrowych działkach
    > drewno do kominka na środku trawnika przy

    No i? Mam w rodzinie taki przypadek że przez 40 lat był spokój ale nagle
    sąsiedzi (bracia) się pokłócili i teraz jeden na drugiego donosi i ten płaci
    mandaty między innymi za skład opału, za kompostownik, za kubeł na śmieci
    (tak on też nie może stać przy płocie).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2015-02-24 13:15:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 09:49:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > bilarda i worek kartofli na środku salonu wolno mieć? Chyba tak. A Multiple czy
    > innego WSK Kobuz na środku salonu wolno mieć? Jest jakiś przepis który tego
    > zakazuje?

    Za chowanie Multipli w garazu miasto powinno Ci jeszcze placic :)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2015-02-24 13:54:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 13:15:45 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Za chowanie Multipli w garazu miasto powinno Ci jeszcze placic :)))
    Zazdrość przez Ciebie przemawia

  • 28. Data: 2015-02-24 16:41:29
    Od: Franc <t...@w...pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2015 09:15:06 +0100, Ergie napisał(a):

    > Mam dom o powierzchni całkowitej (z garażem niecałe 200m2 jego wybudowanie i
    > wykończenie (łącznie z meblami i sprzętami do kuchni) kosztowało mnie
    > niecałe 350 tys.

    Może tak, może nie.
    Jeżeli robiłeś dużo samemu to byłoby taniej.

    Ja wszystko robiłem przez firmę, inaczej to bym chyba z 5 lat się budował.

    Z chęcią porównam poszczególne koszty, bo mam je zbite do pliku.

    --
    Franc

  • 29. Data: 2015-02-24 17:43:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]

    > Ja wszystko robiłem przez firmę, inaczej to bym chyba z 5 lat się budował.

    > Z chęcią porównam poszczególne koszty, bo mam je zbite do pliku.

    Podawałem tu kiedyś ogólnie ile myślałem że będzie i ile wyszło:

    https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.misc.budowa
    nie/ktXxYa3tEK4/9mWcSBRQrFcJ

    Jak chcesz dokładnie to musiałbym odgrzebać gdzieś arkusz z podsumowaniem
    wydatków. Mogę to zrobić ale mam sporo na głowie więc jakbym zapomniał to
    się w tym wątku przypomnij :-)

    Niedawno (w zeszłym roku) podawałem tu koszt poniesiony przez Jacka:

    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.b
    udowanie/budowa$20jacka$20koszt/pl.misc.budowanie/KC
    7NFmj_pe4/wjlPyMEf7ZgJ

    Technologia podobna (też ściana 1w z Ytong'a, też dach dwuspadowy, też
    poddasze użytkowe; inny strop, inny dach, inne ogrzewanie) tyle że jego
    domek jest trochę mniejszy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2015-02-25 09:44:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 13:54:21 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Zazdrość przez Ciebie przemawia

    Podjeżdża facet multiplą na parking. Bramkarz mówi:
    - To będzie 5 złotych
    Kierowca:
    - Sprzedane!

    :D