  • 11. Data: 2009-11-24 12:45:12
    Temat: Re: Persymona, kaki, czy jak zwał
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Dlaczego badziewie?

    > Owocuje? W jakim rejonie rośnie?

    Rośnie w Lubinie,Dolny Śląsk.A kto widział pół metrowe drzewo owocujące?
    mirzan

  • 12. Data: 2009-11-24 13:19:33
    Od: Ap3k <...@...pl>

    On Tue, 24 Nov 2009 13:45:12 +0100
    "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

    > Rośnie w Lubinie,Dolny Śląsk.A kto widział pół metrowe drzewo
    > owocujące? mirzan

    Persymon wschodni czy amerykanski?

    --
    PRecz

  • 13. Data: 2009-11-24 16:24:24
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Persymon wschodni czy amerykanski?

    Południowo zachodni polski.Był północnozachodni.
    mirzan

  • 14. Data: 2009-11-24 16:43:58
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

    > Rośnie w Lubinie,Dolny Śląsk.A kto widział pół metrowe drzewo owocujące?

    Jeżeli dowolne to ja. Jabłonka wyrośnięta na skale w szczelinie. Kilka
    jabłuszek maleńkich, ale zjadliwych - o cudownym aromacie. Istne bonsai.

  • 15. Data: 2009-11-24 18:35:22
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

    > Jeżeli dowolne to ja. Jabłonka wyrośnięta na skale w szczelinie. Kilka
    > jabłuszek maleńkich, ale zjadliwych - o cudownym aromacie. Istne bonsai.
    Rozsądniej posadzić taką jabłonkę niż egzotyczny krzaczor i męczyć się z nim
    dopóki nie padnie.Kto wie,czy to badziewie nie potrzebuje zapylacza,a to były by
    dwa badziewia razy kilkanaście lat,do stwierdzenia płci,o ile zakwitnie.
    mirzan

  • 16. Data: 2009-11-24 20:34:29
    Od: Ap3k <...@...pl>

    On Tue, 24 Nov 2009 17:24:24 +0100
    "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

    > Południowo zachodni polski.Był północnozachodni.

    Czy moje pytanie bylo niestosowne?

    --
    PRecz

  • 17. Data: 2009-11-24 20:50:47
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Czy moje pytanie bylo niestosowne?

    Stosowne,zbyt precyzyjne.Czy pamiętasz wszystkie nazwy odmianowe roślin,które
    sadziłeś dziesięć lat temu?Mój typ pamięci tak ma,że jaki mi coś nie jest
    potrzebne to po pięciu latach zapominam.Poszukaj w starych ofertach
    Czerwińskiego,co wtedy sprzedawał.
    mirzan

  • 18. Data: 2009-11-25 07:33:47
    Od: Ap3k <...@...pl>

    On Tue, 24 Nov 2009 21:50:47 +0100
    "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

    > Czy pamiętasz wszystkie nazwy odmianowe
    > roślin,które sadziłeś dziesięć lat temu?

    Tak mialem z pigwowcem, dwa krzaczki, dopiero po
    pierwszym kwitnieniu i owocowaniu sie okazalo, ze sa to dwie
    odmiany. ;-)

    > Mój typ pamięci tak ma,że
    > jaki mi coś nie jest potrzebne to po pięciu latach zapominam.Poszukaj
    > w starych ofertach Czerwińskiego,co wtedy sprzedawał.

    Wlasnie patrzylem jego oferty i Czerwinski ma zarowno wschodnia,
    amerykanska jak i kaukaska, stad bylo moje pytanie, bo kazda z nich ma
    rozne wymagania, zarowno sumy dni cieplych, jak i mrozoodpornosci.

    --
    PRecz

  • 19. Data: 2009-11-25 08:07:52
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Wlasnie patrzylem jego oferty i Czerwinski ma zarowno wschodnia,
    > amerykanska jak i kaukaska, stad bylo moje pytanie, bo kazda z nich ma
    > rozne wymagania, zarowno sumy dni cieplych, jak i mrozoodpornosci.

    Owoców dadzą tyle,co banan mrozoodporny.Lepiej posadzić pigwowce,bo to ładne
    i pożyteczne.Te egzotyczne tylko do zabawy,jak pestka z awokado.
    mirzan

  • 20. Data: 2009-11-25 15:38:16
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Lepiej posadzić pigwowce,bo to ładne
    > i pożyteczne.

    O to, to. Pożyteczne.
    Pigwowcówka z Chaenomeles cathayensis robi się
    ale zapach już teraz jest wielce obiecujący.
    :-))

    Pozdrawiam nalewkowo
    skryba