  • 11. Data: 2011-02-07 20:27:24
    Temat: Re: Plaszcz wodny - ktos sie podzieli wrazeniami (zapachowymi i nie tylko)?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-02-2011 o 13:54:11 WRonX <WRonX@[-cut-].wronx.net> napisał(a):

    > Spec wzialby duuuzo wiecej za robote z plaszczem, a i tak zasugerowal mi
    > DGP ze wspomnianych przeze mnie powodow, wiec nie rozumiem :)
    >
    > Jako laik lyknalem to, bo "brzmialo logicznie".
    No bo tak niestety jest że laikowi wszystko wcisną, ale dobrze że pytasz
    tutaj sie więcej dowiesz.
    Ja mam kasetę MKW z hajduka, cena 3.5kzł, trzy lata temu kupiona, ma szamot
    w środku dzięki czemu temp płomienia jest wysoka, i nic sie nie leje po
    szybie ale
    drzewo musi być suche, nalepiej pal brykietem, na pietrze mam naczynie
    wyrównawcze
    a pod kominkiem w piwnicy, wymiennik i pompy, tak że mogłem wklad zamknąć
    o0budową :)

    D,la świętego spokoju możesz sobie jeszcze kupić UPS-a na pompy abyś nie
    musiał
    łopata żaru wybierać jak ci prąd wyłączą :) ja zanim podłaczyłem ups-a dwa
    razy tak wybierałem :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-02-08 02:05:53
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > musiał
    > łopata żaru wybierać jak ci prąd wyłączą :) ja zanim podłaczyłem ups-a dwa
    > razy tak wybierałem :)

    a po co?... nie masz wężownicy schładzającej... albo chociażby zaworu
    dopuszczającego zimna wodę do płaszcza...?

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2011-02-08 08:13:49
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik WRonX napisał:
> [...]
    > dla mnie kosmiczna cena) wkladach z plaszczem, w pokoju bedzie sie
    > unosil nieprzyjemny zapach "jak z kotlowni", bo plaszcz odbiera szybko
    > cieplo, temperatura wewnatrz wkladu jest nizsza, co wplywa na
    > szybkosc/dokladnosc spalania, sklad spalin -> zapach.
    >
    > Ktos mi doradzi/odradzi? :)
    >

    > Pozdrawiam.
    > --
    > [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    > [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]
    > [= !o-- K-? w++$ !O !M- !V-- PS+ PE !Y !PGP !t !5 X++ R++ =]
    Ja ci odradzam, bo wg najnowszych badań naukowców palenie drewnem jest
    zaj...iście szkodliwe i kudy takiemu węglowcowi do kominka i spustoszeń
    w organiźmie jakie może spowodować.

    pozdrawiam
    rafał

  • 14. Data: 2011-02-08 09:05:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2011 o 03:05:53 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

    > a po co?... nie masz wężownicy schładzającej...
    Nie mam.

    albo chociażby zaworu
    > dopuszczającego zimna wodę do płaszcza...?
    Mam, ale jak jestem w domu to nie chcę aby działał,
    bo po 1 dopuszcza świerzą wodę która ma dużo powietrza i niszczy
    wkład od środka, po 2 mam w wodzie dodatki antykorozyjne i świerza woda
    mi je rozcieńcza.
    Także mam takie zabezpieczenie ale jak nie musze to z niego nie korzystamn.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2011-02-08 09:24:35
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    W dniu 2011-02-07 21:27, janusz_kk1 pisze:

    > D,la świętego spokoju możesz sobie jeszcze kupić UPS-a na pompy abyś nie
    > musiał
    > łopata żaru wybierać jak ci prąd wyłączą :) ja zanim podłaczyłem ups-a
    > dwa razy tak wybierałem :)

    Zastanawiam sie w takim razie nad kosztami. Mam kominek ze zwyklym
    wkladem plus gotowe CO. Czyli czeka mnie:
    - wklad z plaszczem wodnym (plus obudowa)
    - wymiennik, pewnie jakis sterownik/zaowory, podlaczenie do CO
    - UPS do pompy
    - doprowadzenie powietrza z zewnatrz
    - automatyczna przepustnica

    Czyli musze sprzedac samochod :)

    A moze ktos zna jakiegos speca w Krakowie od wodnych, bo jak dotad kazdy
    byl od DGP i mowil "sprobuje kogos znalezc, kto panu wyceni podlaczenie,
    ale ja sie nie znam" :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 16. Data: 2011-02-08 09:25:40
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    W dniu 2011-02-08 09:13, rrr pisze:

    > Ja ci odradzam, bo wg najnowszych badań naukowców palenie drewnem jest
    > zaj...iście szkodliwe i kudy takiemu węglowcowi do kominka i spustoszeń
    > w organiźmie jakie może spowodować.

    Tak, czytalem. Za to grzanie pradem jest zaj...iscie kosztowne i czyni
    spustoszenie w portfelu, a co za tym idzie - w lodowce, w zoladku, w
    baku i na wakacjach :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 17. Data: 2011-02-08 11:40:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Lut, 10:24, WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> wrote:

    > Zastanawiam sie w takim razie nad kosztami. Mam kominek ze zwyklym
    > wkladem plus gotowe CO. Czyli czeka mnie:
    >   - wklad z plaszczem wodnym (plus obudowa)
    >   - wymiennik, pewnie jakis sterownik/zaowory, podlaczenie do CO

    Wymiennik + armatura + dwie pompy to jakies 1200 pln (jak sam
    skrecisz)

    >   - UPS do pompy

    Niepotrzebny. Czesto masz przerwy w dostawie pradu ? Ja przez poltorej
    roku nie przypominam sobie ani jednej. Doloz lepiej zabezpieczenie w
    postaci wezownicy schladzajacej wklad (to musi byc przez producenta
    zrobione - sam nie dodasz) plus zaworu bezpieczenstwa ktory otworzy
    przeplyw zimnej wody (wodociagowej) przez ta wezownice i schlodzi
    wklad. Zawor jest mechaniczny, dziala bez pradu. Ogrzana woda wylatuje
    druga strona wezownicy do kanalizacji :)

    >   - doprowadzenie powietrza z zewnatrz
    >   - automatyczna przepustnica
    >
    > Czyli musze sprzedac samochod :)

    No troche to wszystko kosztuje. Jeszcze naczynie przelewowe, troche
    rurek, ksztaltek.

    > A moze ktos zna jakiegos speca w Krakowie od wodnych, bo jak dotad kazdy
    > byl od DGP i mowil "sprobuje kogos znalezc, kto panu wyceni podlaczenie,
    > ale ja sie nie znam" :)

    Nie znam. Ja sobie sam podlaczylem ;P
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-02-08 13:21:42
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-08 10:24, WRonX pisze:

> [...]
    > wkladem plus gotowe CO. Czyli czeka mnie:
    > - wklad z plaszczem wodnym (plus obudowa)
    > - wymiennik, pewnie jakis sterownik/zaowory, podlaczenie do CO

    Prawi jakiś dziesięcioletni wyjdzie :) za kominek z obudową.

    Mam CTM, mam przepustnicę automatyczną, która zamyka się jak braknie
    prądu i otwiera zamyka w zależności od temperatury w płaszczu.

    Jako zabezpieczenie otwierany ręcznie szyber, który kieruje gorące
    spaliny bokiem do komina częściowo omijając płaszcz, i powodując ogromny
    ciąg.

    Generalnie jak przepustnica zamknie dolot powietrza to ogień zgaśnie.

    Zapachów nie czuję, poza wyjątkami - żona nie otworzy szybra i otworzy
    drzwiczki kominka.
    Nie opróżnię pojemnika na popiół - nie wiem dlaczego ale raz było pełno
    i czuć było zapach z kominka wg. instrukcji to miało być jedną z
    przyczyn i było.

    Dzieci pieką ziemniaki :)

    Wężownica schładzająca to dobre zabezpieczenie - ja niestety nie mam bo
    nie było o nich jeszcze informacji jak kupowałem swój kominek.

    Szyba się brudzi - jak piszą inni ale to chyba w każdym kominku.

    Powietrze z zewnątrz chyba jedyne rozsądne rozwiązanie.

    Kosztuje sporo - ale spokój ciepło i oszczędnie.

    Ariusz

  • 19. Data: 2011-02-08 14:29:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2011 o 10:24:35 WRonX <WRonX@[-cut-].wronx.net> napisał(a):

> [...]
    > wkladem plus gotowe CO. Czyli czeka mnie:
    > - wklad z plaszczem wodnym (plus obudowa)
    > - wymiennik, pewnie jakis sterownik/zaowory, podlaczenie do CO

    Nie jest tak źle, jak chcesz to ci to zrobię, jestem z Bielska-Białej
    napisz na priva to sie dogadamy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-02-09 11:19:11
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    [ciach]>>
    > Nie jest tak źle, jak chcesz to ci to zrobię, jestem z Bielska-Białej
    > napisz na priva to sie dogadamy.

    Co nie jest tak źle:

    1. wkład kominkowy z płaszczem - około 3-4 tys. te tanie może być tylko
    drożej
    2. naczynie zbiorcze rurki - 150- 300
    3. wymiennik płytowy - na tym nie radzę oszczędzać - musi być dobrze
    dobrany by spełniał swoje zadanie - około 1 tys. do 2 tys.
    4. przepustnica ze sterowaniem - około 500-1000
    5. rurki, zawory, podłączenie ... - około 400-800
    Obudowa kominka - nawet jak kupi w markecie gotową to i kat wyjdzie
    blisko 3 tys. z montażem.
    Do tego okażę się, że mu parę rzeczy brakuje powiedzmy 10% całości.

    Podliczmy:

    wychodzi jakieś 10 tys.

    a 10 letni samochód - w zależności od klasy modelu od 8 do 12 tys.
    Ariusz