  • 41. Data: 2013-10-30 09:01:51
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "slavo65" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > http://www.youtube.com/watch?v=nmuj2AP8Vm8

    Zobaczyłem cenę... już mi przeszło :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2013-10-30 09:03:50
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    >Czy grochówa ugotowana na czyms takim lepiej smakuje?
    Teni "okap" jest gówna wart. Wiem to bo stałem przy tym w czasie gotowania.
    Najgorsze jest to że podczas gotowania zawsze jakieś kropelki gotowanych
    płynów lub tłuszczu z patelni są rozrzucane wokół i niestety ale są wciągane
    w ten "okap".

  • 43. Data: 2013-10-30 09:18:10
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    Dlatego przyczyniam sie do zdania Marka Dyjora - to jest plyta dla ludzi
    ktorzy w kuchni rzadko cos pichca i maja gooore pieniedzy :)

    Nie do końca prawda. Po prostu bogatego łatwo jest na takie fanaberie
    namówić. Znam człowieka który ma w kuchni 3 płyty, ceramiczną tradycyjną,
    gazową oraz ceramiczną indukcyjną bo mu tak doradzili. W ubikacjach ma
    muszle klozetowe z myjkami i wciągaczami zapachu. Odkurzacz oczywiście za 8
    tysięcy.
    W kolejnym domu który buduje (ten mu się już znudził) ma dwa kominki z
    płaszczem wodnym, dwa piece gazowe, jeden powietrzny drugi wodny a także
    miejsce i komin na tradycyjny kocioł stałopalny. Przygotowane już jest
    wszystko pod kolektory wodne oraz fotowoltaikę a w ogrodzie zakopane DZ do
    pompy ciepła. Dom w sumie jak na niego malutki 280m2 ocieplony wszędzie
    30cm styro, na betonowych stropodachach także tyle styro, okna trzyszybowe.
    Mógłbym tak opowiadać o tych fiuczerach sporo ale nie chcę aby was brzuchy
    ze śmiechu rozbolały. A najciekawsze jest to że znam właścicieli firm
    budowlanych którzy u niego robią i wszyscy zgodnie twierdzą że tak naiwny
    klient to skarb i nie nalezy go wyprowadzać z błędu, bo ani on, ani oni,
    nie będą z tym szczęśliwsi.

  • 44. Data: 2013-10-30 11:30:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 09:18:10 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

> [...]
    > klient to skarb i nie nalezy go wyprowadzać z błędu, bo ani on, ani oni,

    Odrazu naiwny - jakbym zarabial np. 5 baniek na rok to tez bym sobie
    poeksperymentowal z roznymi niekonwencjonalnymi sposobami ogrzewania
    (i budowy) domu - dla niego to jest przypuszczam zwykla zabawa.

    A moze mysli o przyszlosci i swoich dzieciach? Chce im zostawic dom/y ktore
    beda tanie w utrzymaniu, niezaleznie jakie zrodlo ciepla bedzie w danym
    momencie oplacalne?

    Nazywanie goscia odrazu naiwnym jest.. naiwne. Jezeli gosc dorobil sie takiej
    kasy uczciwie to ma leb wiekszy niz wszystkie te majstry razem wziete :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2013-10-30 12:15:33
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    m...@g...com napisał:

    >dla niego to jest przypuszczam zwykla zabawa.
    Taaa. Ty przypuszczasz a ja wiem, tyle że ja wiem że to nei zabawa leczy
    czyste chciejstwo. Gdyby miał głowę na karku i chciał poekspeerymentować to
    by nie robił doprowadzań do rozdzielaczy i pionów pexem 16mm :)

    >A moze mysli o przyszlosci i swoich dzieciach? Chce im zostawic dom/y ktore
    >beda tanie w utrzymaniu, niezaleznie jakie zrodlo ciepla bedzie w danym
    >momencie oplacalne?

    Sranie w banie. Ten dom jest na tyle oszczędny że stosowanie dwóch kominków
    z płaszczem wodnym już jest bez sensu gdyż zmusza to do gromadzenia ogronej
    ilości ciepła co nie jest łatwe.
    Pomyśł też kiedy się to wszystko spłaci

    >Nazywanie goscia odrazu naiwnym jest.. naiwne. Jezeli gosc dorobil sie
    >takiej
    >kasy uczciwie to ma leb wiekszy niz wszystkie te majstry razem wziete :)

    Mylisz się. Źródło przychodu nie ma tu nic do rzeczy z naiwnością.

  • 46. Data: 2013-10-30 13:04:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 12:15:33 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > czyste chciejstwo. Gdyby miał głowę na karku i chciał poekspeerymentować to
    > by nie robił doprowadzań do rozdzielaczy i pionów pexem 16mm :)

    Czyli majstry nie dosc ze uwazaja go za naiwniaka to sami sie na swojej
    pracy nie znaja.. Nieladnie :)

    > Sranie w banie. Ten dom jest na tyle oszczędny że stosowanie dwóch kominków
    > z płaszczem wodnym już jest bez sensu gdyż zmusza to do gromadzenia ogronej
    > ilości ciepła co nie jest łatwe.

    Jak gromadzenia? O czym Ty piszesz? :) Na bank ma do tego bufor wiec ma
    gdzie gromadzic ta energie :)

    > Pomyśł też kiedy się to wszystko spłaci

    A co mu w portfel zagladasz? ;) Dzisiaj ma kase i za wszystko zaplaci gotowka,
    wiec to w ogole nie bedzie sie nigdy splacac bo zostalo po prostu kupione? :)
    Dzisiaj ma kase wiec inwestuje i sie zabezpiecza, jutro jej moze nie miec.
    Roznie bywa. Lepiej zostac z oszczednym domem z 6-cioma zrodlami ciepla niz
    z willa ktorej nie bedzie sie w stanie ogrzac "w razie w". Jedni bawia sie
    kupujac drogie samochody, on sie bawi instalacjami w swoim domu - widzisz
    cos w tym zlego? Jakby kupil lambo za 1mln pln i sprzedal po roku za
    polowe, to co? Tez naiwniak bo stracil 500 tys pln ? :)

    A instalatorzy zamiast sie cieszyc ze gosc ma kase i daje im prace jeszcze
    mu na zlosc pexy 16stki ciagna do rozdzielaczy? Widzisz w tym gdzies
    jakis sens? Bo ja widze po tym krotkim przedstawieniu sprawy tylko i wylacznie
    zazdrosc - Twoja i tych majstrow, ze gosc ma kase i robi sobie z nia
    co chce. Typowe. Na tej grupie tez to czasem mozna odczuc :-)

    > Mylisz się. Źródło przychodu nie ma tu nic do rzeczy z naiwnością.

    To Ty sie mylisz - zeby stworzyc biznes ktory wypali i zacznie dawac
    takie zyski nie mozna byc ani troszeczke naiwnym, bo wyrucha cie pierwszy
    lepszy kontrahent. Gosc ma leb na karku i pelno zazdrosnikow dookola siebie.
    Smutne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2013-10-30 13:36:07
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    m...@g...com napisał:

    >Czyli majstry nie dosc ze uwazaja go za naiwniaka to sami sie na swojej
    >pracy nie znaja.. Nieladnie :)

    Ot trafił swój na swojego.

> [...]
    > ogronej
    > ilości ciepła co nie jest łatwe.

    Jak gromadzenia? O czym Ty piszesz? :) Na bank ma do tego bufor wiec ma

    No ale po co w tak oszczędnym domu gromadzić tyle energii??? Wiesz jak
    wielki ten bufor będzie?
    Jakieś 2tysiące litrów. Wiesz jakie to są koszty inwestycyjne?

    > Pomyśł też kiedy się to wszystko spłaci

    >wiec to w ogole nie bedzie sie nigdy splacac bo zostalo po prostu kupione?
    >:)
    Nie spłacać w sensie pożyczki tylko zwrotu poniesionych kosztów inwestycji.
    To się nie zwróci nawet przy jego wnukach, a zdąży się wyeksploatować z 5
    razy.

    >Dzisiaj ma kase wiec inwestuje i sie zabezpiecza, jutro jej moze nie miec.

    Najgorsza inwestycja z możliwych. Ba... to nie jest inwestycja tylko
    marnowanie pieniędzy.

    >A instalatorzy zamiast sie cieszyc ze gosc ma kase i daje im prace jeszcze
    mu na zlosc pexy 16stki ciagna do rozdzielaczy?

    To nie jest tak jak myślisz. Nie znasz całości sprawy a ja znam.
    Z tymi pexami to było tak, że gość chcąc zaoszczędzić na hydraulikach,
    namówił budowlańców żeby mu zrobi całą instalację wodną.
    Wszystko sobie sam wymyślał a budowlańcy mu to grzecznie robili kasując
    słono. Oni nie mieli pojęcia co i gdzie i w jakim celu robią bo się nie
    znają a on płacił.
    Sprawa się rypła gdy odwiedziłem tą budowę i powiedziałem mu że to jest do
    bani co sobie wymyśłił. Wyobraź sobie że podłogówkę rozwinął z odstępami co
    30-40cm bo sam sobie tak wymyśłił że tak ma być. Wyjaśniłem mu że to
    wszystko jest lipa, i namówiłem na wizytę porządnego fachowca. Ten przyszedł
    i załamał ręce. Wszystko do poprawy. No ale się dogadali. Tyle że inwestor
    nadal brnie w swoich pomysłach więc hydraulik robi swoje, zgodnie ze sztuką
    a i wie że ma zajęcia na najbliższą pięciolatkę.

> [...]
    >zazdrosc - Twoja i tych majstrow, ze gosc ma kase i robi sobie z nia
    >co chce. Typowe. Na tej grupie tez to czasem mozna odczuc :-)

    Tak więc z powyższego co napisałem sam widzisz jak bardzo się mylisz w
    swoich osądach, gdyż dzięki mnie, gościu nie przeżył katastrofy przy
    rozruchu tej "instalacji"

    >To Ty sie mylisz - zeby stworzyc biznes ktory wypali i zacznie dawac
    >takie zyski nie mozna byc ani troszeczke naiwnym, bo wyrucha cie pierwszy
    >lepszy kontrahent.

    Próbujesz na siłę pisać w tym momencie zupełnie nie na temat. To że facet ma
    smykałkę do interesu, nie świadczy o tym że nie jest naiwnym w innych
    sprawach. Wystarczy przypomnieć że jest kupującym odkurzacze od domokrążców
    po 8 tysięcy złotych lub montującym 6 źródeł ciepła w super oszczędnym małym
    domu.

  • 48. Data: 2013-10-30 13:47:28
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    A i jeszcze jedno. Wyobraź sobie że umówił się z firmą budowlaną że będzie
    im płacił za godziny a nie za wykonaną robotę.
    Pamiętam że kiedyś przyjechałem z nim na tą budowę jeszcze dom był nie
    przykryty, i majstry siedzieli wszyscy w pakamerze.
    Weszedł ich szef i powiedział że siedzą bo im brakło materiału na kominy. Na
    to inwestor się pyta, czego nie dzwonią że brakuje.
    Myślisz że padła jakaś konkretna odpowiedź? Tylko wzruszenie ramion.
    Tylko frajer i naiwniak daje się tak dymać majstrom, i nie ważne że tak
    sprytnie te pieniądze zarabia.

  • 49. Data: 2013-10-30 16:33:16
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 09:00:46 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    >idioci Mercedesy kupują skoro Panda też ma dach i cztery koła.
    >

    > To nie tak.
    >
    > Mercedes różni się wyposażeniem, wielkościa i wieloma innymi erzeczami od Pandy.
    >
    > A płyta indukcyjna to nie rakieta kosmioczna- to kawął blachy czy tam szkła +
    elektronika.

    > Ta za 14tys ma taką sama funkcjonalnośc jak ta za 1000zł.
    Panda ma też taką samą funkcjonalność jak Mercedes :)

    > Tym bardziej że użytkowo jest gorsza jak myślę bo przez ten wyciąg już dużego gara
    łatwo na niej nie postawisz
    Na tym postawisz cztery duże garnki a na standardowej "dużej" płycie zmieścisz tylko
    trzy.
    http://www.youtube.com/watch?v=6kb7bSEDDRo

    > czy chociażby myc trudniej ta z wyciągiem.
    Wyciąg z bebechami (filtr tłuszczowy) wyjmujesz w dwie sekundy i wkładasz do
    zmywarki.
    Nie znam szybszego sposobu na mycie okapu.

    > Więc nie wim skad ta cena 14tys.
    Jak zwykle w takim wypadku suma zalet plus brak konkurencji powoduje, że kogo stać i
    to widział w działaniu to kupuje.

  • 50. Data: 2013-10-30 16:42:24
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 09:03:50 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

> [...]
    >
    > płynów lub tłuszczu z patelni są rozrzucane wokół i niestety ale są wciągane

    Zakładam, że nie żartujesz i poważnie piszesz, więc informuje, że właśnie on po to
    został tak wymyślony, aby latający tłuszcz i zapachy wciągał do środka zanim osiądą
    na meblach.
    http://www.youtube.com/watch?v=utVCAQsN4fA