  • 1. Data: 2009-06-08 09:27:07
    Temat: Płyta indukcyjna - jakie funkcje powinna posiadać
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam, ponieważ przymierzam się do zakupu płyty indukcyjnej, a w życiu nie
    używałem nawet zwykłej płyty elektrycznej, mam pytanie jakie funkcje
    przydają się w takiej płycie?

    Na rynku jest cała masa płyt... na pierwszy rzut oka wszystkie wyglądają tak
    samo, zwłaszcza dla kogoś, kto całe życie gotował na zwykłej gazówce, której
    funkcjonalność ograniczała się do zapalenia, zgaszenia i regulacji siły
    płomienia ;D

    A może polecicie jakąś tanią indukcję? Zakres cenowy do 1500 zł (ceny
    zaczynają się od 1230 zł, więc jakiś wybór jest).

    Siłę w domu mam, wiec pod tym względem nie ma ograniczenia.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2009-06-08 11:29:17
    Temat: Re: P????????????????????????????????????????????????
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    wolim pisze:
    > Witam, poniewa? przymierzam sie do zakupu p?yty indukcyjnej, a w ?yciu nie
    > u?ywa?em nawet zwyk?ej p?yty elektrycznej, mam pytanie jakie funkcje
    > przydaj? sie w takiej p?ycie?
    >
    > Na rynku jest ca?a masa p?yt... na pierwszy rzut oka wszystkie wygl?daj? tak
    > samo, zw?aszcza dla kogo?, kto ca?e ?ycie gotowa? na zwyk?ej gazówce, której
    > funkcjonalno?ae ogranicza?a sie do zapalenia, zgaszenia i regulacji si?y
    > p?omienia ;D

    to tak samo jak w indukcji, tylko, ze trudniej sie oparzyc i nie masz w
    kuchni tlustego osadu od gazu ;)

    a co tam potrzebne? ilosc pol/wielkosc pol
    glosnosc pracy
    uciazliwosc lapania sensorów

    osobiscie uzywam teki od 1,5 roku i czasami powerboosta brakuje, ale to
    tylko czasami, reszta jest jak najbardziej ok

  • 3. Data: 2009-06-08 12:09:21
    Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl>

    Przydatny jest timer.

    Pozdrawiam
    charwel :)

  • 4. Data: 2009-06-09 19:08:48
    Od: "McBeth" <m...@p...pl>

    > używałem nawet zwykłej płyty elektrycznej, mam pytanie jakie funkcje
    > przydają się w takiej płycie?
    Dużo poziomów regulacji mocy. Np. Bosch ma zwykle 17.

    Pzdr.
    Adam

  • 5. Data: 2009-06-09 19:24:50
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "McBeth" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dużo poziomów regulacji mocy. Np. Bosch ma zwykle 17.

    Mam dodatkową kuchenkę elektryczną dwupłytkową - płynna regulacja mocy i
    stabilizacja temperatury na tyrystorach...

  • 6. Data: 2009-06-09 19:57:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    >
    > A może polecicie jakąś tanią indukcję? Zakres cenowy do 1500 zł (ceny
    > zaczynają się od 1230 zł, więc jakiś wybór jest).

    no to ja ci polecam tę którą po dłuższym poasikiwaniu św grala kupiłem:

    TEKA IR 641 1430 zł

    można ją podpiąć w dowolnej konfiguracji zasilania, pracuje bardzo cicho.

  • 7. Data: 2009-06-09 20:29:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    doslaw wrote:

> [...]
    >
    > osobiscie uzywam teki od 1,5 roku i czasami powerboosta brakuje, ale
    > to tylko czasami, reszta jest jak najbardziej ok

    ta moja ma power boosta :)

    ładuje wtedy całe 3.2kW w garnek na jednym kanale. w sumie można dwa gary
    bustować :)

  • 8. Data: 2009-06-09 20:29:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    McBeth wrote:
    > Dużo poziomów regulacji mocy. Np. Bosch ma zwykle 17.

    imho ten parametr jest z lekka przeceniany.

  • 9. Data: 2009-06-15 10:04:11
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > imho ten parametr jest z lekka przeceniany.
    A potem ludziska nie mogą zagotować bez wykipienia kubka mleka :-).
    Aktualnie używam 10-cio poziomowej i w zakresie 1-3 rozdzielczość jest
    zdecydowanie za mała (np. duszenie wołowiny parę godzin jest często
    kłopotliwe). Dla mnie cechy istotne w indukcji to:
    -cicha
    -duża rozdzielczość dla niskich mocy
    -timer
    -duża moc boosta
    -możliwość wyłączenia 'pikania'
    -osobna regulacja pól grzejnych

    Pzdr.
    Adam

  • 10. Data: 2009-06-15 10:26:15
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdecydowanie za mała (np. duszenie wołowiny parę godzin jest często
    > kłopotliwe). Dla mnie cechy istotne w indukcji to:

    Można częściowo rozwiązać ten problem termoregulatorem lub nawet stoperem
    (timerem). Termoregulator zewnętrzny z histerezą - czujnik można włożyć
    nawet do garnka lub pod niego, nastawiać żądaną temperaturę płynnie lub też
    skokowo - uzyskać stabilizację temperatury. Rozwiązanie nie jest drogie i
    przy ograniczeniu się do np. duszenia mięsa nie będzie wymagało ingerencji w
    budowę i sterowanie płytą - gdyż układem wykonawczym może być stycznik
    włączony w zasilanie.
    Chcąc jednak sterować każdym "palnikiem" osobno trzeba powielić układy lub
    stosować sterowanie mikroprocesorowe.
    Takie termoregulatory są dostępne na rynku za niewygórowaną cenę.

    Sterowanie przy pomocy timera jest proste - włącza grzanie na określony
    czas i wyłącza też na określony czas - oba mogą być tej samej długości, bądź
    różnej, to też może być w zależności od typu timera zastosowane.
    W obu przypadkach ustawianie poziomu grzania jest mniej istotne - można
    załączyć na maksa.