  • 111. Data: 2009-01-09 00:11:37
    Temat: Re: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Od: a...@g...com

    On 9 Sty, 00:17, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:

    > Ja utrzymuję ciepłą herbatę w czymś takim:http://www.shopping.com/-emsa+eleganza
    > Prawie pełny utrzymuje gorącą 24 godziny. Z pewnością wygrywa z Twoim
    > szklanym naczyniem.

    Cos dla informatykow:

    http://www.e-prezenty.pl/go/_info/?id=472

    ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 112. Data: 2009-01-09 01:22:12
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    wiadomości news:gk61ni$oq6$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Po to żeby taniej zasilać urządzenia pracujące ciągle.
    jezeli mowisz o zasilaniu ciaglym (staly pobor przez cała dobe) to nie
    wyjdzie ci nic taniej.

  • 113. Data: 2009-01-09 06:25:06
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gk61ni$oq6$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > jezeli mowisz o zasilaniu ciaglym (staly pobor przez cała dobe) to nie
    > wyjdzie ci nic taniej.

    Twierdzisz, że 24*0,50 jest więcej niż 10*0,25+14*0,60?
    No to współczuję...
    Może skończ jakąś podstawówkę zaocznie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 114. Data: 2009-01-09 07:52:37
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Jak ja Ci zazdroszcze...

    Chyba wspomnień :-(
    bo te wyjazdy już się skończyły :-(((

    To nie był mój domek tylko znajomego, ale jak spłacę kredyt to kupię sobie
    taki domek, by móc tam jeździć tak często jak tylko zechcę. Ale to musi być
    właśnie jakaś stara chałupa, a nie nowy letniskowy apartament :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 115. Data: 2009-01-09 08:11:22
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Wdychasz spaliny gazu? Wolne rodniki, CO2, produkty spalania uzdatniaczy i
    > nawanniaczy. Błe.

    no, nie ma rozwiązań idealnych...
    każde ma jakieś zady i walety

  • 116. Data: 2009-01-09 08:13:53
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > to tam jakieś mikrofale wystepują? :)

    no pewnie! tylko takie troche dłuższe ;)

    jak zwał tak zwał, ale problem wystepuje niezależnie od tego, co sie o tym
    sądzi...

  • 117. Data: 2009-01-09 08:56:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:

    > no pewnie! tylko takie troche dłuższe ;)
    >
    > jak zwał tak zwał, ale problem wystepuje niezależnie od tego, co sie
    > o tym sądzi...

    tylko w głowie i wyobraźni...

  • 118. Data: 2009-01-09 09:54:50
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Chyba wspomnień :-(
    > bo te wyjazdy już się skończyły :-(((

    No to wspolczuje.

    > To nie był mój domek tylko znajomego, ale jak spłacę kredyt to kupię sobie
    > taki domek, by móc tam jeździć tak często jak tylko zechcę. Ale to musi
    > być właśnie jakaś stara chałupa, a nie nowy letniskowy apartament :-)

    Oj tak, rozmazylem sie...

    Pozdro.. TK

  • 119. Data: 2009-01-09 10:20:18
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    na102 pisze:

    > jezeli mowisz o zasilaniu ciaglym (staly pobor przez cała dobe) to nie
    > wyjdzie ci nic taniej.

    Oczywiście masz w tym zakresie zajebiste doświadczenie, prawda ? No bo
    nie śmiem twierdzić że pieprzysz sobie tak od rzeczy, byle coś napisać
    bez wcześniejszego sprawdzenia.

    Dane z mojego konta w EBOK Energa:

    "Twoja grupa taryfowa: G12W
    Suma Twojego rachunku (miesięcznie): 277,74 zł

    W innych grupach taryfowych Twój rachunek wynosiłby:
    Grupa taryfowa: G11 : 312,76 zł (miesięcznie)
    Grupa taryfowa: G12 : 268,18 zł (miesięcznie)"

    Celowo wybrałem grupę G12w, bo po optymalizacji zużycia będzie tańsza
    niż G12 (weekendy dość intensywnie spędzam w domu), która obecnie jest
    jeszcze tańsza. Jak odpalę docelową automatykę, będę miał optymalne
    wykorzystanie systemu ogrzewania i wentylacji, sam też nabiorę
    dyscypliny i zacznę korzystać z funkcji opóźnionego włączenia pralki i
    zmywarki.

    W każdym razie obecnie jestem o 12% do przodu względem zwykłej taryfy
    jednostrefowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 120. Data: 2009-01-09 10:20:47
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    JanuszK pisze:

    > Ale ktoś kto ma gaz w domu to rzadko ma dwutaryfowy prąd bo i po co?

    Po to żeby mieć taniej. Ja mam i gaz i dwutaryfowy prąd w tzw. taryfie
    weekendowej. No i za prąd płacę taniej, niżbym płacił w jednej taryfie.
    Nie grzeję prądem, nie używam żadnych zegarów by więcej prądu zużywać w
    taniej taryfie, nie programuję ani pralki, ani zmywarki ani niczego innego.
    Po prostu korzystam z prądu. Jak na razie oszczędzam 12% a będzie
    jeszcze lepiej :)

    > albo ludzie mieszkający w blokach, tak ja jak na razie, wtedy gotowanie
    > gazem jest tańsze niż kuchnią elektryczną.

    W bloku też można założyć licznik dwutaryfowy.

    > Faktycznie indukcyjna ma już dobre parametry i koszty są zbliżone ale ja
    > pisząc poprzedniego posta myslałem o zwykłej ceramicznej gdzie jak widać
    > z twoich wyliczen różnica jest znaczna.

    Zwykła ceramiczna to dla mnie porażka w dzisiejszych czasach. Owszem,
    była niezłą alternatywą dla gazu gdy nie było indukcji: jest estetyczna,
    łatwa w instalacji, daje się ładnie zabudować i jest generalnie
    bezpieczniejsza niż gazowa. Ma jednak podobną sprawność cieplną (bo też
    i tak samo przekazuje ciepło jak gazowa), co przy wyższym koszcie ciepła
    pozyskanego z prądu czyni ją faktycznie dużo droższą.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio