  • 1. Data: 2009-03-09 16:00:29
    Temat: Podłączenie kotła do komina
    Od: "Tomek " <v...@g...pl>

    Kocioł na ekogroszek. Komin systemowy Schiedel Rondo Plus. Czy lepiej jest
    podłączyć kocioł do komina pod kątem 45 stopni, czy nie ma to znaczenia i
    równie dobrze będzie pod kątem 90 stopni?

    Będę wdzięczny za poradę, bo muszę się szybko zdecydować czy zakupić trójnik
    do komina 90 stopni czy 45 stopni (warto wspomnieć, że taki 45 stopni jest
    170 zł droższy niż ten 90 stopni).

    Dzięki i pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-03-09 16:12:40
    Temat: Re: Podłączenie kotła do komina
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Tomek " <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Kocioł na ekogroszek. Komin systemowy Schiedel Rondo Plus. Czy lepiej jest
    > podłączyć kocioł do komina pod kątem 45 stopni, czy nie ma to znaczenia i
    > równie dobrze będzie pod kątem 90 stopni?

    Jeśli czopuch będzie miał tak góra 60cm to wystarczy poziomy. Jak dłuższy to
    ma sens ukośny.

    > Będę wdzięczny za poradę, bo muszę się szybko zdecydować czy zakupić
    > trójnik
    > do komina 90 stopni czy 45 stopni (warto wspomnieć, że taki 45 stopni jest
    > 170 zł droższy niż ten 90 stopni).

    Do tego jeszcze dojdzie kolano 45 stopni :).

  • 3. Data: 2009-03-10 11:18:05
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Tomek pisze:

    > Będę wdzięczny za poradę, bo muszę się szybko zdecydować czy zakupić trójnik
    > do komina 90 stopni czy 45 stopni (warto wspomnieć, że taki 45 stopni jest
    > 170 zł droższy niż ten 90 stopni).

    Ja też się nad tym zastanawiałem 3 lata temu i wybrałem trójnik 90
    stopni, bo tego 45 stopni nie mieli w żadnej hurtowni we Wrocławiu
    i musiałbym specjalnie jechać po niego do siedziby Schiedla w Opolu.
    Poza tym w dwóch hurtowniach powiedzieli mi, że przy kominku odradzają
    trójniki 45 stopni, bo słyszeli o ich pękaniu wskutek naprężeń przy
    spalinach o wysokiej temperaturze, ale może te opowieści miały mnie
    zmotywować do kupienia tego, co akurat mają na magazynie. W każdym
    razie komin z trójnikiem 90 stopni też ma bardzo dobry ciąg.

    T.

  • 4. Data: 2009-03-10 11:52:47
    Od: "Tomek " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dzieki wielkie. Zdecydowane. Będzie 90 stopni.

    Pozdrawiam,