  • 1. Data: 2009-03-09 16:09:59
    Temat: Ogrodzenie dzialki
    Od: "nobody" <a...@w...pl>

    Witam, Czy przy robieniu fundamentu pod ogrodzenie z siatki na dzialce ze
    spadkiem w granicach 3-4 st na najdluzszym boku 44m trzeba robic stopniwane
    fundamenty czy kopac jednakowa glebokosc na calej dlugosci?

    Ar

  • 2. Data: 2009-03-09 16:45:52
    Temat: Re: Ogrodzenie dzialki
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    nobody <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > trzeba
    > robic stopniwane fundamenty czy kopac jednakowa glebokosc na

    Jednakowa głębokość na całej długości, przy spadku 3-4cm na
    metrze da ci fundament na jednym końcu głębszy o 132-176cm.
    Trochę bez sensu...

    J.

  • 3. Data: 2009-03-09 17:13:47
    Od: "nobody" <a...@w...pl>

    > Jednakowa głębokość na całej długości, przy spadku 3-4cm na metrze da ci
    > fundament na jednym końcu głębszy o 132-176cm. Trochę bez sensu...
    >
    > J.
    A gdyby wykopac na calej dlugosci jednakowo,aby w kazdym miejscu wylewka
    byla tej samej wysokosci i siatka leciala ze spadkiem? Jakie rozwiazanie
    mozecie polecic w tym przypadku?

  • 4. Data: 2009-03-09 17:41:37
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    nobody <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    > wylewka byla tej samej wysokosci i siatka leciala ze spadkiem?
    > Jakie
    > rozwiazanie mozecie polecic w tym przypadku?

    Moim zdaniem, jeśli to ma wyglądać, a nie być tylko tymczasowym
    ogrodzeniem na czas budowy i kilku lat po, jedyne sensowne
    wyjście, to fundament oraz siatka ze schodkami. Zrobienie tego z
    takim samym spadkiem, jak uśredniony spadek gruntu będzie może i
    najprostsze, ale gorsze estetycznie.

    J.

  • 5. Data: 2009-03-09 19:48:43
    Od: j...@p...fm

    On 9 Mar, 17:45, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

    > Jednakowa głębokość na całej długości, przy spadku 3-4cm na
    > metrze da ci fundament na jednym końcu głębszy o 132-176cm.
    > Trochę bez sensu...
    >
    > J.

    witam

    4 stopnie spadku na 44 metrach daje 3 metry różnicy poziomów
    chyba ze rzeczywiście chodziło o procenty
    [pozdr]

  • 6. Data: 2009-03-09 20:08:58
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik <j...@p...fm> wrote:

    > 4 stopnie spadku na 44 metrach daje 3 metry różnicy poziomów
    > chyba ze rzeczywiście chodziło o procenty

    Policzyłem dla procentów, jakoś odruchowo. Ale faktycznie, przy
    stopniach będzie jeszcze gorzej.

    J.

  • 7. Data: 2009-03-10 11:00:13
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nobody" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A gdyby wykopac na calej dlugosci jednakowo,aby w kazdym miejscu wylewka
    > byla tej samej wysokosci i siatka leciala ze spadkiem? Jakie rozwiazanie
    > mozecie polecic w tym przypadku?
    Ja mam tak zrobione i wygląda to OK.
    Nie jest to jednolity spadek tylko czasem mniej
    a czasem wiecej, wiec i głębokość się troche różni
    bo "fala" na siatce jest mniejsza niż na gruncie, tzn.
    przebieg siatki jest łagodniejszy niż terenu.
    Problem może się pojawić gdy będziesz chciał zamiast
    siatki zastosować jakieś stalowe przęsła - wtedy to
    może wyglądać kiepsko.

    Pzdr
    J23

  • 8. Data: 2009-03-10 11:44:47
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Witam, Czy przy robieniu fundamentu pod ogrodzenie z siatki na dzialce ze
    > spadkiem w granicach 3-4 st na najdluzszym boku 44m trzeba robic
    > stopniwane fundamenty czy kopac jednakowa glebokosc na calej dlugosci?

    siatke mozesz puscić lekko przekoszoną
    to powszechna praktyka i jak dobrze zrobione nawet tego nie widać
    ogrodzenie panelowe trzeba juz zestopniowac, albo lecieć w jednym poziomie
    "wyrównując" teren

  • 9. Data: 2009-03-10 19:41:06
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam tak zrobione i wygląda to OK.

    U mnie różnica pomiędzy środkiem, a dołem,
    to jakieś 3 m - dało się pociągnąć nawet zgrzewaną
    - nie wyobrażam sobie jej cięcia co 2,5m :-)

    > Problem może się pojawić gdy będziesz chciał zamiast
    > siatki zastosować jakieś stalowe przęsła - wtedy to
    > może wyglądać kiepsko.

    Przęsła też przejdą, ale "custom made" równoległoboki.

    Pzdr

    JKK