  • 1. Data: 2010-11-07 23:07:51
    Temat: Podłógówka - jakie przepływy, jak odpowietrzać
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Witajcie!

    Podłogówka coś tam grzeje, na razie ma trzymać 15 st i nie ma z tym
    problemu, przy tych temperaturach podobno ciężko ustawić, ale kilka spraw mi
    się nie podoba

    Pompa Grundfos 25-40 pracuje teraz na 3 biegu na podłogówkę (kaloryfery mają
    własną pompę, a kocioł pracuje na sprzęgło wodne), odejście od niej rurą
    22mm, jakieś 0,7m potem trójnik na górę (2m i dół 1m) i tam już przejście
    na 25mm i na dole jeszcze po jakieś 2m do rozdzielaczy. Na dole 10 pętli, na
    górze 11.
    Poza kotłownią reszta na systemie KAN
    Na rozdzielaczach mam rotametry, ale praktycznie nic nie pokazują. Jak
    odkręciłem bardziej pierwszy (do chyba 2l/min , to reszta spadła na pysk)

    Na jakim poziomie powinny być przepływy ?
    Rotametry nie są do samej góry zalane wodą i są zalane nierównomiernie ?
    Na końcu belek rozdzielaczy mam odpowietrznik (coś takiego
    http://www.katalog.onninen.pl/index.php?act=produkt&
    id=618902 ) i ale nie
    wiem jak je obsługiwać (z kaloryferami sobie dałem radę). Po co jest ta mała
    nakrętka po prawej stronie ?
    A może filtry powinienem sprawdzić ?

    Chcę coś popróbować zanim przyjadą instalatorzy a poza tym kontrola podstawą
    zaufania :)

    --

    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak