  • 71. Data: 2010-11-12 10:42:37
    Temat: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Do regulatora. W Twoim przypadku do regulator pogodowego.
    > Tylko nie każdy regulator pogodowy i musi to być regulatro z wyjściem
    > trój-stawnym.
    > Np. takim:
    > http://www.compit.pl/katalog/13-regulatory-zaworow/p
    rodukty/pogodowy-regulator-
    > mieszacza/r315t2_18.html

    Tylko w wykonanej dla mnie kalkulacji nie ma żadnego sterownia pogodowego ,
    ale tego byłem ciekawy co będzie sterowało tym siłownikiem ...

  • 72. Data: 2010-11-12 10:48:41
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    rodukty/pogodowy-regulator-

    > Tylko w wykonanej dla mnie kalkulacji nie ma żadnego sterownia pogodowego ,
    > ale tego byłem ciekawy co będzie sterowało tym siłownikiem ...

    A może sterownik zamontowany w kotle ? Nie wiem jak u ciebie, ale w
    kotłach na groszek, które znam, to takie sprawy załatwia sterownik
    kotła, i nie ma regulatorów pogodowych czy domowych, jedynie czujniki na
    zewnątrz i wewnątrz. Całe sterowanie zaś obsługuje sterownik kotła (mam
    recalart ileś tysięcy w kotle).

    pzdr.
    rafał

  • 73. Data: 2010-11-12 10:54:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    Tylko w wykonanej dla mnie kalkulacji nie ma żadnego sterownia pogodowego ,
    ale tego byłem ciekawy co będzie sterowało tym siłownikiem ...

    A jeśli nie ma pogodówki to jak jest sterowany taki siłownik ?

    Pytam bo nie chce aby potem nie okazało się ... "Panie ale do tego siłownika
    trzeba kupić jeszcze to i to , a potem to i to i oczywiście wszystko
    HoneyWella i itd ..)

    Czy da się sterować jakoś podłogówką za pomocą samych rotametrów ?

    Czy dobrze rozumie ...

    Ustawiam ręcznie na zaworze trójdrożnym zadaną temperaturę. Za pomocą
    rotametrów dławię/zwiększam przepływ wody i dzięki temu mogę ustawić sobie
    daną temperaturę w pomieszczeniach ?
    Ale jak ustawię w ten sposób to czy temperatura nie będzie rosła powyżej
    ustalonej ?

  • 74. Data: 2010-11-12 11:38:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > kotła, i nie ma regulatorów pogodowych czy domowych, jedynie czujniki na
    > zewnątrz i wewnątrz. Całe sterowanie zaś obsługuje sterownik kotła (mam

    U mnie prawdopodobnie będzie taki piec:

    SKAM- P Premium 12kW
    http://www.sekom-pleszew.com.pl/brucer.html (sterowanie Ognik PID II)

    lub

    Ogniwo Eko Plus 16KW
    http://www.ogniwobiecz.com.pl/eko_plus.html

    Ale bardziej skłaniam się ku Skam-P ze względu że jest bardziej
    "optymalny mocowo" do mojej powierzchni domu (95m2) no i trochę
    tańszy ;)

    Po prostu chciałbym ograniczyć do minimum "zbyteczne gadżety" a co do
    sterowania pogodowego to nawet producent kotła Ogniwo mimo że dodaje
    czujnik pogodowy a elektronika obsługuje pogodówke nie poleca jej
    montowania ...
    Wyczytałem że niestety pogodówka to zbyteczny wydatek i nie ma sensu
    tak naprawdę jej montować , bo więcej z nią problemów niż pożytku ...

  • 75. Data: 2010-11-12 11:40:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Tu jest instrukcja do sterowanika Ognik PID II

    http://www.elektro-miz.pl//upload/file/instrukcje_pr
    awidlowe/OGNIK_PID_v28.pdf

    Czy ta elektronika będzie potrafiła sterować siłownikiem na zaworze
    trójdrogowym ?

  • 76. Data: 2010-11-12 12:12:12
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

> [...]
    awidlowe/OGNIK_PID_v28.pdf

    > Czy ta elektronika będzie potrafiła sterować siłownikiem na zaworze

    Nie mam pojęcia, jestem jedynie użytkownikiem, ale sprawdź ile kosztuje
    ten kocioł http://klimosz.pl/ling-combi.html . Ma go mój sąsiad
    (polecali mu go instalujący hydraulicy) a moi hydraulicy, zupełnie nie
    związani z kolegi ekipą również mi polecili właśnie ten. Tylko teraz
    chyba jest jeszcze nowszy sterownik. Ja mam 3000AD.
    U kolegi będzie teraz 3 zima pracy u mnie 2. Brak problemów (odpukać).
    On ma instalację z zaworem 4 drogowym, ja na wymienniku. I tu i tu działa.

    pozdrawiam
    rafał

  • 77. Data: 2010-11-12 13:54:30
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ibj6dv$876$1@inews.gazeta.pl...

    > Tylko w wykonanej dla mnie kalkulacji nie ma żadnego sterownia pogodowego
    > ,
    > ale tego byłem ciekawy co będzie sterowało tym siłownikiem ...

    Widocznie dlatego dostałeś pytanie jaki będzie kocioł. Większość kotłów ma
    steroniki, które nie sterują zaworami miszającymi, ale są też takie, któe
    sterują.

    > A jeśli nie ma pogodówki to jak jest sterowany taki siłownik ?

    Pogodówka być musi. Jezeli nie ma takiej regulacji w sterowniku kotła to
    musi być zamontowana oddzielna pogodówka.
    Zaworem mieszającym może także sterować sterownik pokojowy, ale takze nie
    każdy się do tego nadaja. Musi mieć regulację trójstawną.

    > Pytam bo nie chce aby potem nie okazało się ... "Panie ale do tego
    siłownika
    > trzeba kupić jeszcze to i to , a potem to i to i oczywiście wszystko
    > HoneyWella i itd ..)

    To musisz dopytać gościa.
    Zawory z siłownikami są uniwersalne i może z nimi współpracować dowolny
    sterownik, który ma regulację trójstawną.

    > Czy da się sterować jakoś podłogówką za pomocą samych rotametrów ?

    Raczej nie, bo regulacja rotametrami jest zbyt uciążliwa. Ustawia się nią
    tylko różnice temperatur pomiędzy pokojami.
    Resztę roboty robi się zaworem mieszającym steroanym siłownikiem i jakimś
    regulatorem lub sterowanym ręcznie.
    Przy czym sterowanie ręczne jest mniej dokładne i przy większych wahaniach
    temperatury na zewnątrz będziesz musiał często korygować temperaurę w domu.
    Zakładając siłownik do tego zaworu + regulator pogodowy lub pokojowy one
    będą Ci utrzymywały stałą temperaturę w domu niezaleznie od wahań
    temperatury na zewnątrz.

> [...]
    > daną temperaturę w pomieszczeniach ?
    > Ale jak ustawię w ten sposób to czy temperatura nie będzie rosła powyżej

    Rotametrami tylko balansujesz temperatury pomiędzy pokojami.
    Natomiast wartość temperaury regulujesz zaworem mieszającym.

  • 78. Data: 2010-11-12 14:02:34
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:7720299f-53cf-4c67-aad1-

    > http://www.elektro-miz.pl//upload/file/instrukcje_pr
    awidlowe/OGNIK_PID_v28.pdf

    > Czy ta elektronika będzie potrafiła sterować siłownikiem na zaworze
    > trójdrogowym ?

    Nie.

    Jest kilka sposobów sterowania pogodowego:

    1. Zawór mieszający sterowany oddzielnym regulatorem pogodowym. Najczęściej
    spotykane rozwiazanie.
    2. Zawór mieszający sterowany sterownikiem kotła, któy wyposażony jest
    dodatkowo w czujnik temperatury pogodowej. Bardzo rzadkie rozwiązanie.
    3. Zawór mieszjacy sterowany ręcznie, a regulacja pogodowa odbywa się w
    steroniku kotła i wpływa na temperaturę wody w kotle.
    Zaworem mieszajacym ustawia się temperaturę wody w obiegu podłogówki tak,
    żeby najniższa temperatura na kotle nie spadała poniżej 60stC. Następnie
    ustawia się krzywą grzewczą, która przy spadku temperatury na zewnątrz
    podnosi temperaturę wody w kotle. Jest to często spotykane rozwiazanie przy
    kotłach ze sterownikami obsługującymi czujnik pogodowy.

  • 79. Data: 2010-11-12 18:17:16
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Rotametrami tylko balansujesz temperatury pomiędzy pokojami.
    > Natomiast wartość temperaury regulujesz zaworem mieszającym.

    Ok. Myślałem że reguluje się rotametrami ...

    Czyli rozumiem optymlane rozwiązanie to termostat pokojowy + pogodówka z
    czujniekiem temperatury zewnętrznym ?

    Czy to do siebie by "pasowało"

    1. Pogodówka
    http://sanitsystem.pl/sklep/product_info.php?cPath=4
    1&products_id=259

    2. Siłownik
    http://kotly.com/product_info.php?cPath=8_94_104&pro
    ducts_id=1607

    lub

    http://kotly.com/product_info.php?cPath=8_94_104&pro
    ducts_id=1047

    Wszystko produkty polskie :)

  • 80. Data: 2010-11-12 20:14:44
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ok. Myślałem że reguluje się rotametrami ...
    >
    > Czyli rozumiem optymlane rozwiązanie to termostat pokojowy + pogodówka z
    > czujniekiem temperatury zewnętrznym ?

    Przy podłogówce najlepsza jest pogodówka i w zupełności sama pogodówka
    wystarczy.

    > Czy to do siebie by "pasowało"
    >
    > 1. Pogodówka
    > http://sanitsystem.pl/sklep/product_info.php?cPath=4
    1&products_id=259

    Nawet nie będę próbował tego oglądać, bo webmaster mści się na firmie
    odstraszając jej klinetów :)