  • 11. Data: 2015-12-05 09:43:28
    Temat: Re: Polscy producenci pomp ciepła - są jacyś?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odleglosc pomiedzy spiralami jest tak mala ze gaz nie chce sie cofnac. To tak
    najprosciej. Ten typ sprezarki zostal wymyslony ze sto lat temu. Projekt czekal do
    lat siedemdziesiatych zeszlego wieku bo nie bylo mozliwosci obrabiania na skale
    przemyslowa z dokladnoscia wymagana do pracy. Dokladnosc wykonania jest z dziesiec
    razy wyzsza niz w silniku spalinowym. Jedyne zuzycie pomijajac zuzywanie sie lozysk
    wynika z wycierania przez strumien zwrotny sprezanego gazu.

  • 13. Data: 2015-12-05 09:53:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma niescislosci. Tam nie ma oleju. Spirale wzgledem siebie sie nie przesuwaja a
    otaczja.

  • 14. Data: 2015-12-05 10:09:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

  • 15. Data: 2015-12-05 15:54:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-05 09:43, Zenek Kapelinder wrote:
    > Odleglosc pomiedzy spiralami jest tak mala ze gaz nie chce sie cofnac.

    W to nie dam wiary. Dam natomiast wiarę że cofa się go tak mało że nie
    ma z tego powodu co płakać.

    Pytanie co z zakończeniami (góra/dół) tych spiral - też musi być
    *perfekcyjne*.

    Czy skutecznośc działania (powiedzmy energia vs przepompowane ciepło)
    jest wyższa niż dla zwykłego tłoka z olejem? Czy tylko
    awaryjność/głośność lepsza?

  • 16. Data: 2015-12-05 16:05:25
    Od: MK <m...@b...cn>

    > W to nie dam wiary. Dam natomiast wiarę że cofa się go tak mało że nie
    > ma z tego powodu co płakać.

    Kogutek pieprzy jak to często mu się zdarza.
    Szczelina jest na tyle mała że tarcie gazu o spiralę nie pozwala mu
    cofnąć się na tyle szybko żeby to miało znaczenie

  • 17. Data: 2015-12-05 16:36:03
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 09:53:23 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie ma niescislosci. Tam nie ma oleju. Spirale wzgledem siebie sie nie przesuwaja a
    otaczja.

    z instrukcji:
    Sprężarki Copeland Scroll są kierunkowe, co oznacza, że sprężanie odbywa się w nich
    tylko przy jednym kierunku obrotów. Sprężarki spiralne trójfazowe mogą kręcić się w
    dowolną stronę, w zależności od kolejności podłączenia fazy zasilania. Dlatego też
    serwisant musi zdawać sobie sprawę z potencjalnych problemów, jakie wiążą się z
    nieprawidłowym kierunkiem obrotów. Zbyt długa praca w odwrotnym kierunku powoduje
    niewystarczające smarowanie, zacieranie spirali oraz uszkodzenie spirali

    b.

  • 18. Data: 2015-12-05 16:37:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pieprze zeby kazdy zrozumial. Taki co ma doktorat ze sprezarki spitalnej uwagi mi nie
    zwroci bo pomimo ze bardzo uproscilem to nie ma bledu. Tylko debile w takich
    sytuacjach sie czepiaja.

  • 19. Data: 2015-12-05 16:46:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tlokowa bedzie troche gorsza bo jest wiecej miejsc w ktorych wystepuje tarcie. Ale
    niewiele bedzie gorsza. Wedlug mnie przy cenach tlokowej i spiralnej roznica w cenie
    na korzysc tlokowej bedzie wieksza niz zwiekszenie sprawnosci o kilka procent.

  • 20. Data: 2015-12-05 16:49:08
    Od: MK <m...@b...cn>

> [...]
    na korzysc tlokowej bedzie wieksza niz zwiekszenie sprawnosci o kilka procent.

    A nie zapomniałeś o sprężarkach łopatkowych?