  • 21. Data: 2009-01-09 17:21:04
    Temat: Re: Pomidory hamer...
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 08:20:09 +0000 (UTC), mirzan napisał(a):

    > nasion
    >
    > Moje pomidory:
    > Early Girl,Mr.Stripey,Yellow Bell,Mountain Gold,Snow White,Persimon,
    > Orange Russian,San Marzano,Howard German,Brandywine,Orange Strawberry
    > oraz Cisineros Tomatillo http://www.reimerseeds.com/cisineros-tomatillo.aspx
    >
    > Kupione na Allegro:
    > Banana Legs,Green Zebra,White Wonder,Magnum,Costoluto Genowese,Ildi,Oranze,
    > Mortgate Lifter,Czarne Bawole Serce.
    >
    > Stare własne nasiona,ok 2 różnych,De Barao,Roma,Bawole Serce,Zelandia...
    >
    > Kto ma jakie?

    Mountain Gold, Persimmon, San Marzano, Goldie, Lemon Boy, Brandywine
    Sudduth's Strain, Howard German, Brandywine Red, Early Wonder oraz z
    zapasów i w oczekiwaniu na przesyłkę z polskiego sklepu: Varsovia, Malinowy
    Olbrzym, Koralik, Baron, Perkoz, Remiz.
    :-)

  • 22. Data: 2009-01-09 19:25:08
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik mirzan napisał:

    > Moje pomidory:
    / ........../
    a to moje z Ameryki via Ikselka: Black Prince, Black From Tula,
    Cherokee Chocolate, Brandywine Sudduth`s Strain, Chapman i Principe
    Borghese do suszenia.
    Nasiona kupowane w sklepie to Faworyt , typu malinowe lecz
    drobniejsze,nie zawiodły mnie przez 2 lata uprawy. Delikatne w smaku,
    doskonałe na przecier do picia , sosy i zupy, do jedzenia wolałabym
    nieco twardsze.
    Z nasion od hohoho zbieranych to Bawole Serce.
    W ubiegłym roku przetestowane w zielono- żółte paski to ciapa bez smaku,
    Betalux żadna atrakcja ,kupiona sadzonka Hector - też owoce nie
    zachwyciły chyba ze mi coś innego wcisnęli. I jeszcze dostałam 3 włoskie
    pomidory na przetwory,jasnoczerwone, krzewy były oblepione
    jasnoczerwonymi podłużnymi owocami. Na przetwory za mało więc zjadłam /
    takie sobie/, nasiona zostawiłam więc może tym razem na ketchup,leczo i
    sałatkę grzybową nie będę kupowała.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 23. Data: 2009-01-09 20:30:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 20:25:08 +0100, Barbara Miącz napisał(a):

> [...]
    > drobniejsze,nie zawiodły mnie przez 2 lata uprawy. Delikatne w smaku,
    > doskonałe na przecier do picia , sosy i zupy, do jedzenia wolałabym

    O, mam je, zapomniałam wymienić. Od 3 lat uprawiam i tez jestem bardzo
    zadowolona. Jeśli chcesz malinowe, nieco twardsze, zwięźlejsze, a mięsiste,
    to polecam Malinowy Olbrzym - wspaniały.

  • 24. Data: 2009-01-09 21:34:03
    Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > O, mam je, zapomniałam wymienić. Od 3 lat uprawiam i tez jestem bardzo
    > zadowolona. Jeśli chcesz malinowe, nieco twardsze, zwięźlejsze, a mięsiste,
    > to polecam Malinowy Olbrzym - wspaniały.

    Jak wyglada sprawa powtarzania cech,z nasion zebranych z tych amerykańców?
    Nie są F1,więc powinny być takie same,bo są chyba samopylne?
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 25. Data: 2009-01-09 22:04:44
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Ikselka napisał:
    > Jeśli chcesz malinowe, nieco twardsze, zwięźlejsze, a mięsiste,
    > to polecam Malinowy Olbrzym - wspaniały.

    Dzięki, chyba o coś takiego mi chodzi.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 26. Data: 2009-01-09 23:02:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 21:34:03 +0000 (UTC), miroslaw zaniewski napisał(a):

    > Jak wyglada sprawa powtarzania cech,z nasion zebranych z tych amerykańców?
    > Nie są F1,więc powinny być takie same,bo są chyba samopylne?
    > Pozdrawiam.Mirzan

    Na wszelki wypadek nie zbieram żadnych nasion pomidorów, skoro hoduję
    mnóstwo odmian razem: kiedys, zanim miałam amerykańce, zbierałam przez 2-3
    lata nasiona z takich pomarańczowych olbrzymów kupionych u babki na murku
    na nasiona - po 3 latach sie "wyrodziły", tj. zatraciły wielkość i smak, bo
    wymieszały się z innymi.

  • 27. Data: 2009-01-09 23:06:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 23:04:44 +0100, Barbara Miącz napisał(a):

    > Dzięki, chyba o coś takiego mi chodzi.

    Tu masz np:
    http://www.ogrodniczy.eu/product/id/876,pomidor-grun
    towy-malinowy-olbrzym

  • 28. Data: 2009-01-10 03:57:50
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 9 Sty, 10:05, "Dirko" <i...@g...com> wrote:
    > W wiadomościnews:gk71bp$7j3$1@inews.gazeta.pl mirzan

    >     Hejka. Ja to dopiero będę mieć gdy w kwietniu kupię sadzonki odmiany
    > "Brooklyn". Słyszałem wiele dobrego o odmianie "Paw" ale podobno już nigdzie
    > nie można dostać jej nasion. :-(
    >                     Pozdrawiam pomidorowo Ja...cki

    Tutaj są w ofercie, ale fizycznie - trzeba zapytać:
    http://www.ogrody.opole.pl/?go=oferta&id=2-1-1120635
    255&master=2

  • 29. Data: 2009-01-10 05:17:10
    Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Tu masz np:
    > http://www.ogrodniczy.eu/product/id/876,pomidor-grun
    towy-malinowy-olbrzym

    Kupiłem na targu pomidor wielkości trzech pięści,podobny do malinówki,
    ale gładki,bez wcięć.Wcale nie podobny do tego powyżej.Nasiona wymłóciłem,
    wypróbuję,czy owoce też będą takie wielkie i smaczne.
    mirzan

  • 30. Data: 2009-01-10 15:05:57
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    > Tu masz np:
    > http://www.ogrodniczy.eu/product/id/876,pomidor-grun
    towy-malinowy-olbrzym

    Już mam. Kupiłam dzisiaj w sklepiku z nasionami "po drodze " :-)

    Do sklepów internetowych zaglądam ,
    szukam nasion dyni ,

    Pozdrawiam, Barbara