  • 81. Data: 2013-09-04 12:07:25
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 12:01:04 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Super, a obok 80m rury sie majta. Oszczednosc czasu wprost powalajaca.

    Rura jest w rolce wiec sobie po prostu lezy...

    > Musisz zaktualizowac doktorat z rowokopania, bo gdzies tak w 19 wieku
    > zauwazono, ze wydajnosc wzrasta kiedy ograniczymy sie do jednej
    > operacji. Tu zgarnac, rozlozyc, zasypac. A nie kopac, wsadzac kantowki,
    > isc do koparki, kopac, wsadzac kantowki, isc po kantowki, isc do
    > koparki, kopac, wsadzac kantowki, isc po kantowki, isc do koparki,
    > wsadzic rure, odwrocic koparke..., a nie sorry operator koparki
    > potrzebuje kolesia za 120 dniowki zeby wsadzal kantowki i biegal z rura.
    > I to wszystko prostsze od zgarniecia calosci, rozlozenia rury w dwie
    > osoby i zasypania wszystkiego.

    Oczywiscie, ze prostsze.

    A zastanawiales sie jak ta ladowarka bedzie zasypywac te rury? Musi z gory,
    bo przeciez nie bedzie po rurach jezdzila bo je zmiazdzy. To daje znowu
    kolejna przestrzen ktora trzeba jej zostawic wolna i kolejne metry do
    bezsensownego jezdzenia tam i spowrotem.

    Naprawde juz koncze - widac ze nie masz praktyki i wymyslasz teorie, sam
    wiesz jak to jest z budowa - niby proste a wychodzi przy tym tysiac
    dodatkowych nieprzewidzianych czynnosci - tak samo jest z "Twoim" sposobem
    na DZ :)

    EOT i to definitywny - nie odezwe sie juz w tej sprawie :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2013-09-04 12:12:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-04 11:41, Adam pisze:

    > A no wlasnie po to zeby nadac wlasciwy kierunek splywajacej wodzie deszczowej
    > i zeby nie narobic "dziur" stajacych sie duzymi kaluzami w czasie deszczu.
    > Serio to dla Ciebie takie dziwne? :)

    Dawniej jak budowano drogi to ksztalt nadawano sciagajac podbudowe jaka
    byla deska. W podobny sposob nadalem ksztalt swojej dzialki, tj. deska,
    poziomica, sznurek i strzal z oka, czy ziemia gdzies nie wystaje ponad
    sznurek zaklucajac spadek. Do glowy by mi nie przyszlo rownanie tego co
    do centymetra niezageszczonego gruntu przy pomocy niwelatora.
    Nie tyle chodzi o niwelator co o sens tej operacji. No ale jakie
    doswiadczenie takie metody. :-)

    Pozdro.. TK

  • 83. Data: 2013-09-04 12:25:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Sep 2013 03:32:35 -0700 (PDT), Kris

    > Teściowej się zapytaj;)

    Ładna chociaż? 8-D

    > Moją żone zostaw dla mnie;)

    Co to za różnica, przecież żona i tak pójdzie w teściową... ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 84. Data: 2013-09-04 12:28:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-04 12:07, Adam pisze:

    > Rura jest w rolce wiec sobie po prostu lezy...

    Ech juz widze jak lezy.

> [...]
    > kolejna przestrzen ktora trzeba jej zostawic wolna i kolejne metry do
    > bezsensownego jezdzenia tam i spowrotem.

    No przestan. Jezdzi po tym co zasypie. W Dubaju tak wyspy zrobili
    przeciez, a nie z gory.

    > Naprawde juz koncze - widac ze nie masz praktyki i wymyslasz teorie,

    Nic nie wymyslam. W ten sposob powstaja drogi np. Sypie sie "pod kola" i
    jedzie dalej. Jakby to dobrze rozplanowac to mozna zasypywac petle w
    czasie ukladania kolejnych, praktycznie nie wyjezdzajac z wykopu.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2013-09-04 12:32:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 10:47:36 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Nie wierzysz to spytaj Krisa zony, czy ziemia w wykopie
    > moze sie obsunac.
    Teściowej się zapytaj;)
    Moją żone zostaw dla mnie;)

  • 86. Data: 2013-09-04 12:41:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-04 12:32, Kris pisze:
    > Teściowej się zapytaj;)
    > Moją żone zostaw dla mnie;)

    Szczypior

  • 87. Data: 2013-09-04 13:08:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 10:47:36 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    >Doliczasz klientowi piecdziesiat tysi netto za koparke plus robocizna?
    E tam pięcdziesiąt tysi od razu. W leasing można wziąć;)

  • 88. Data: 2013-09-04 14:03:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 12:07:25 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    Nie zabieraj zabawek;)
    powiedz w jaki sposób byś kopał u autora tego watku. Przypomne: 1 metr piachu i
    dopiero niżej glina.

  • 89. Data: 2013-09-04 15:02:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 14:03:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > powiedz w jaki sposób byś kopał u autora tego watku. Przypomne: 1 metr piachu i
    dopiero niżej glina.

    Powiedzialem kilkadziesiat postow wyzej ale widze ze nikt nie czyta tylko
    odrazu atakuja bez powodu :P

    "Spokojnie mozesz wziac duza koparke z lyzka 80cm i ukladac po dwie rury w
    wykopie, w dwa dni sie wyrobisz :)"
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2013-09-04 15:21:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 15:02:48 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > "Spokojnie mozesz wziac duza koparke z lyzka 80cm i ukladac po dwie rury w
    > wykopie, w dwa dni sie wyrobisz :)"

    Taką kopparką kopali mi w drodze ok 100metrów rowu pod wodę i kanalizę.
    Dwie rury do wykopu na powierzchni 400m2 potrzeba więc ok 10-12 takich "rowków" czyli
    mniej więcej co 1,5m "rowek".
    Czyli totalny rozpiździel. Dlatego napisałem że wg mnie jest szybciej i wygodniej
    zebrać całość, rozłożyć rurki i zasypać całość. Rano zaczynasz, wieczorem jest teren
    znowu wyrównany;) A na pewno po takiej operacji teren bedzie równiejszy jak po
    przejsciu koparki z łychą 80cm.

    Ps
    Ale ja się nie znam ja tylko atakuje;)