  • 61. Data: 2011-01-05 10:04:32
    Temat: Re: Pompa ciepla Górny Slask
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 22:26, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > W tej cenie jest zakup koparki, czy trzeba to doliczyc? :)
    > Bo rozumiem, ze piszesz o samodzielnym wykonaniu tego dolnego zr dla.

    Jak nie masz koparki (co? jak? nie masz koparki!? ha ha ;) to PC 12k +
    dolne zrodlo ok 6-8k (zalezy od wielkosci, mocy, rodzaju gruntu i tak
    dalej), wiec suma 18-20k.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2011-01-05 10:05:58
    Temat: Re: Pompa ciepła Górny Śląsk
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 23:01, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > I owym znajomym w 18 stopniach to ju pewnie gor c , a drwa r bi dla
    > przyjemno ci ?

    Chodzi o to, ze im sie poprostu nudzi, wszyscy dookola nosza ten
    wegiel, czatuja przy tych piecach, reguluja, ustawiaja, czyszcza, a
    oni nic :) To se chociaz w kominku zapala :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2011-01-05 10:06:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    bb.googlegroups.com...

    > Patrz, a mi wystarczy 8kW mocy do zapewnienia +20stC w srodku przy
    > -22stC na zewnatrz, przy grzaniu 250m2 :) Przyjmujesz zalozenia dla
    > jakichs przedpotopowych domow.
    > pozdr.

    Ale jezeli chcesz wykorzystac II taryfe, to musisz pomnozyc moc razy 2,4.

    A poza tym to przyjalem zalozenie dla typowych domów, które potrzebuja
    1kW/m2/dobe. Takie wyliczenia przyjmuje sie bardzo czesto i w zaleznosci od
    warunków dodaje sie 50% lub dzieli na dwa.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 64. Data: 2011-01-05 10:40:46
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > Jak nie masz koparki (co? jak? nie masz koparki!? ha ha ;) to PC 12k +
    > dolne zrodlo ok 6-8k (zalezy od wielkosci, mocy, rodzaju gruntu i tak
    > dalej), wiec suma 18-20k.

    Ja koparke mam, ale 15km od domu, wiec nigdy jej nie uzylem, bo do prac,
    które robilem, taniej i szybciej bylo wziac z operatorem za 75zl/h.
    Zatem liczac 18 tys. to jest ponad 13 tys. wiecej niz mnie kosztowalo
    ogrzewanie gazowe (kociol, sterownik i przylacze) :)
    Ja wiem, ze gaz nie jest wszedzie, ale miejsce wybudowania domu przeciez
    mozna sobie wybrac...

    --
    Bartek

  • 65. Data: 2011-01-05 11:31:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    a.googlegroups.com...
    On 4 Sty, 15:55, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > temperatur tylko 80m^2. Jak dojdzie poddasze to koszt za sezon przekroczy
    > pewnie 4000zł.

    >Absolutnie tego nie mozesz tak liczyc :) Przeciez on juz teraz na
    >poddaszu ma zapewne te ~15stC. Wystarczy dogrzac o 5stC i juz. Kiedys
    >sie bawilem w OZC i ogrzanie jednego pokoju 11m2 kosztowalo tylko 1/3
    >(jedna trzecia!!!) tego, co ogrzanie calych 250m2 :-) Poprostu grzejac
    >te 11m2 cieplo i tak sie swobodnie rozchodzi po pozostalych
    >pomieszczeniach i jest w nich znacznie cieplej.. Co innego gdybys ten
    >pokoj obkleil styro z kazdej strony (od wewnatrz tez)... Jeszcze

    Tu bym z Toba dsykutował. Z moich obserwacji wynika ze na ogranie poddasza
    zuzywa się więcej energi niz na parter.
    Yarecki poddasza będzie miał do grzania pewnie ok 140m^2 licząc po
    powierzchni podłóg, czyli prawie dwa razy więcej powierzchni do ogrzania jak
    na parterze.

    Krzysiek

  • 66. Data: 2011-01-05 11:32:37
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > W tej cenie jest zakup koparki, czy trzeba to doliczyc? :)
    > Bo rozumiem, ze piszesz o samodzielnym wykonaniu tego dolnego zródla.

    Adam ma własną koparkę ale udaje że nie ma kosztów zużycia oraz paliwa.

    Marek

  • 67. Data: 2011-01-05 12:36:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Adam ma własną koparkę ale udaje że nie ma kosztów zużycia oraz paliwa.

    Jako posiadacz minikoparki kupionej tylko na budowe stwierdzam ze koszty
    zużycia są zerowe jesli nic nie padnie (a przecież nie musi, bo az tak duzo
    robót ziemnych przy budowie nie ma w stosunku do mozliwosci koparki) ,
    koszty ropy są znikome w stosunku do wykonanych roboczogodzin.
    Poprzednią koparke sprzedałem drożej niz kupiłem - czy z tą sie tak uda -
    zobaczymy :-)

    Właściwie całosć dotychczasowych prac koparką widać na filmie:
    http://www.youtube.com/watch?v=2F4XX_aOXis&feature=m
    fu_in_order&list=UL

    Mam w planie wykonac jeszcze przyłącza, GWC, drenaż itp. A potem sprzedam.

    b.

  • 68. Data: 2011-01-05 13:12:00
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > , koszty ropy są znikome w stosunku do wykonanych roboczogodzin.
    > Poprzednią koparke sprzedałem drożej niz kupiłem - czy z tą sie tak uda -

    To znaczy że 85zł za roboczo godzinę małej koparki to po prostu zdzierstwo.
    Okazuje się że to też nie wszystko bo za dojazd liczą sibie też tak jak za
    roboczogodzinę.

    Marek

  • 69. Data: 2011-01-05 13:24:34
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > To znaczy że 85zł za roboczo godzinę małej koparki to po prostu
    > zdzierstwo.
    > Okazuje się że to też nie wszystko bo za dojazd liczą sibie też tak jak za
    > roboczogodzinę.

    Pewnie że tak. U mnie koparką robi znajomy za 75zł. Mimo, że znajomy, to
    cenę zaczyna od 85. Potem fochy, mówi że nie opłaci mu się i się rozłącza.
    Ja czekam 5 minut - telefon, wyzywa mnie, że menda i pijawka jestem i na
    drugi dzień wysyła operatora z koparką :)

    --
    Bartek

  • 70. Data: 2011-01-05 13:48:55

    > Nie wiem jak to liczyłeś, ale słyszałem że jedna studnia to może być za
    > mało
    > i istnieje ryzyko jej zamrożenia.

    przeciez pisałem, ze woda leci do kanalizacji