  • 21. Data: 2013-03-06 17:59:15
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - podsumowanie sezonu.
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 6 marca 2013 14:26:40 UTC+1 użytkownik Franc napisał:
    > Co powiecie na taki pomysł, żeby ocieplenie dachu robić piana poliuretanowa
    > otwarto-komórkowa. Kładą to metoda natyrskową w ciągu jednego dnia.

    piana otwartokomorowa jest 4x droższa niż wełna, zamknięto - 6x. A parametry cieplne
    są zbliżone do wełny.
    Biorąc to pod uwagę na dzień dzisiejszy zrobiłbym pianę zamkniętokomorową pod
    deskowaniem (miedzy krokwiami) ale o minimalnej grubości czyli jakies 5cm co
    zapewniłoby szczelność a potem miedzy krokwiami i w poprzek wełna grubosci w sumie
    25cm. Konieczna w takim układzie bedzie folia paroizolacyjna od wewnątrz.

    b.

  • 22. Data: 2013-03-06 19:42:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >5cm co zapewniłoby szczelność a potem miedzy krokwiami i w poprzek wełna
    >grubosci w sumie 25cm. >Konieczna w takim układzie bedzie folia

    No to nic jak tylko ulozyc styropian i opianowac krawedzie.

    Pozdro.. TK

    b.

  • 23. Data: 2013-03-06 20:00:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 6 marca 2013 19:42:33 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > No to nic jak tylko ulozyc styropian i opianowac krawedzie.

    niby tak ale nie wyjdzie tak szczelnie - i jedyna zaleta takich kombinacji padnie.

    b.

  • 24. Data: 2013-03-07 12:30:31
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 6 Mar 2013 14:32:58 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Nic nie powiemy. Mowilismy juz o tym do znudzenia...
    Usiłuję przepokać archiwum i wprost nic nie wydala szukajka. Owszem,
    dyskusji o wełnie między krokwiami jest dużo. Natomiast o natryskiwaniu
    pianki ani jednego.

    > Tak, ateistyczne watki pomijaj.
    Masakra. Kiki jest płodny. Dojechałem do 2008 roku i póki co utknąłem na
    wątku (flame) o traktowaniu ekip na budowie :-)0

    --
    Franc

  • 25. Data: 2013-03-07 13:53:13
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Mar, 14:45, yarecky <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Grzane było: 140mkw - parter 78m2 + poddasze (po podłodze 70m2, użytkowo
    > ok. 60m2). Wysokość pomieszczeń na parterze - 2,6m, na poddaszu 2,55m,
    > ścianka kolankowa 0,75m, nachylenie dachu 40st.
    >
    > Pompa ciepła Altherma 8,4kW, ogrzewanie podłogowe w całym domu.
    > Temperatura zasilania podłogówki 27 - 38st określana przez krzywą pogodową.
    > Temperatura pomieszczeń - 20-21st.
    >
    > Ocieplenie - ściany 16cm E/S/W i 20cm N (styro z felcem, klejone pianą
    > na ramkę); dach 30-36cm (Toprock); podłoga na gruncie 12cm (na zakładkę).
    > Okna - 1,1 Veka 2szyb - większość od południa i zachodu.

    Hmmm no to ja napisze tak:
    Cały rok palenia węglem. Dom ocieplony 10cm styro. Około 120m2.
    Temperatury na poziomie 26-27 stopni (takiego mam palacza, z nim sie
    dyskutowac nie daje :) ).
    I spalone moze 1,5 tony wegla i miału. Razem 1,5tony.

    Czemu o tym pisze? Bo zima jaka byla to w sumie nie zima byla.
    Fajnie ze tanio ci wyszlo bo i mnie tanio wyszlo.
    Ale mialem zimy ze 3-4 tony wegla poszlo bo mroziło mocno. A w tym
    roku i w zeszlych paru, wegla schodzi niewiele...

  • 26. Data: 2013-03-07 14:27:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Usiłuję przepokać archiwum i wprost nic nie wydala szukajka. Owszem,
    > dyskusji o wełnie między krokwiami jest dużo. Natomiast o natryskiwaniu
    > pianki ani jednego.

    Dyskusji troche bylo, nie wiem tylko czy po tematach, wiec latwo nie bedzie.

    > Masakra. Kiki jest płodny. Dojechałem do 2008 roku i póki co utknąłem na
    > wątku (flame) o traktowaniu ekip na budowie :-)0

    O tym jak maja palic za furtka juz czytales? :-DD
    Jeszcze o wiesniakach bylo fajne.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2013-03-07 15:06:54
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 7 Mar 2013 14:27:06 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Dyskusji troche bylo, nie wiem tylko czy po tematach, wiec latwo nie bedzie.
    Po temat - ocieplenie poddasza to jest tylko o wełnie itp.

    > O tym jak maja palic za furtka juz czytales? :-DD
    :-) Taaa, czytałem. :-)

    > Jeszcze o wiesniakach bylo fajne.
    Tego nie znalazłem. :-)

    --
    Franc

  • 28. Data: 2013-03-10 11:17:06
    Od: Marcin W <m...@w...pl>

> [...]
    > dyskutowac nie daje :) ).
    > I spalone moze 1,5 tony wegla i miału. Razem 1,5tony.

    OK, zgaduje - jesteś leśniczym albo mieszkasz na skraju lasu i masz do
    tego węgla - drewno za darmo ;) ??

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 29. Data: 2013-03-14 11:43:57
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Hmmm no to ja napisze tak:
[...]

    to ja z moim palaczem :) walcze ze za cieplo bo termostaty ustawia na 22 a
    ja się duszę,
    a twoj wali 26-27 stopni hehe chyba bym zdechł