  • 1. Data: 2009-10-20 07:27:15
    Temat: Pora na suszarkę do prania ?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam!

    Jako ze miejsca na suszenie prania coraz mniej
    a prania coraz więcej ;)

    zastanawiamy sie z żoną nad zakupem suszarki do prania
    oczywiście chodzi o suszarkę elektryczną, a nie metalowe pręty ;)

    prosiłbym o opinie ludzi którzy mają i używają.

    mam parę wątpliwości
    1. czy lepiej kupić pralko-suszarke, czy samą suszarkę?
    mam obecnie pralkę i nie planowałem zmiany, ale moze wyjdzie
    ekonomicznie taniej ?

    2. czy suszarka faktycznie suszy pranie do sucha?
    jak z prasowaniem? da sie to potem wyprasować?

    3. ile energii potrzeba na cykl suszenia? ile kosztuje miesięcznie
    luksus suszarki ?

    4. o ile większy musi być wkład żeby mokre pranie przełożyć do suszarki ?

    5. jakiej firmy wybrać suszarkę i czy mogę ją postawić na pralce ?

    michal

  • 2. Data: 2009-10-20 08:07:24
    Temat: Re: Pora na suszarkę do prania ?
    Od: mk <d...@t...pl>

    Samą, załatwia sprawę do sucha (można wybierać poziom), zawsze
    łatwiejsze prasowanie, o stawianie zapytaj pralkę, (czy się dobrze
    skomponuje?). Jesli chodzi o firmę to w przypadku suszarki wg. mnie nie
    jest to już tak istotne. Raczej wybierz nową (z gwarancją), choćby
    obtłuczoną (outlet) niż używaną.
    Pdr.M

  • 3. Data: 2009-10-20 08:08:05
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > istotne. Raczej wybierz nową (z gwarancją), choćby obtłuczoną (outlet) niż

    Łatwiejsze prasowanie? Nigdy w życiu. Jak ciuchy są dosuszone do końca to
    szlag może człowieka trafić przy prasowaniu.

  • 4. Data: 2009-10-20 09:56:39
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Boombastic pisze:

    > Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Łatwiejsze prasowanie? Nigdy w życiu. Jak ciuchy są dosuszone do końca
    > to szlag może człowieka trafić przy prasowaniu.

    za 1800zł jest Hoover VisionHD VHC 791 XT
    kondensacyjna, 9kg wkładu, sterowana elektronicznie
    5KWh na cykl - klasa B

    lub
    za 2000zł jest Electrolux EDI96150W
    kondensacyjna 7kg wkłądu, sterowanie elektr
    3,7kwh na cykl - klasa C

    szukać w tym kierunku czy zle myśle ?

    Michał

  • 5. Data: 2009-10-20 10:04:20
    Od: "jurek.ogorek" <j...@g...pl>

    Usrobo wrote:

    > 1. czy lepiej kupić pralko-suszarke, czy samą suszarkę?
    > mam obecnie pralkę i nie planowałem zmiany, ale moze wyjdzie
    > ekonomicznie taniej ?

    Jak masz miejsce na pralce (i nie jest ładowana od góry), to się nie
    zastanawiaj, tylko kupuj suszarkę.

    Pralko-suszarki wymagają wyciągania połowy prania do suszenia (czyli 1
    pranie = 2 suszenia) i zużywa ok. 100-200 litrów zimnej wody do
    chłodzenia na cykl suszenia (+ prąd)....

    Jeżeli masz możliwość (wolny dodatkowy kanał wentylacyjny lub możliwość
    wyjścia na zewnątrz rurą przez ścianę), to rozważ zakup suszarki tzw.
    "ewakuacyjnej" - do której po prostu podłącza się rurę spiro i nią
    wilgoć jest usuwana na zewnątrz (przez kanał wentylacyjny lub dziurę w
    ścianie - jak z okapu kuchennego).
    Ja mam zwykłą kondensacyjną, i jeżeli suszę i mam zamknięte okno i drzwi
    w pralnio-kotłowni, to w środku jest "jak w pralni/ w tropikach", tzn.
    czuć że wilgotność 100% i dość ciepło :-)

    > 2. czy suszarka faktycznie suszy pranie do sucha?
    > jak z prasowaniem? da sie to potem wyprasować?

    Masz różne programy suszenia, ja suszę na "lekko wilgotne" i wtedy
    rzeczy nadają się od razu na półkę lub do prasowania. Programów jest ze
    12, da się zawsze coś przypasować.
    A, moja suszarka ma jeszcze opcję "delikatne" - suszy wtedy niższą
    temperaturą, ale dłużej - rzeczy nie przeznaczone do suszarki nie
    zbiegają się po suszeniu (ja w suszarce suszę wszystko, łącznie z
    rzeczami które nie są teoretycznie do suszenia w suszarce, jak na razie
    żadnych strat w odzieży nie mam).
    Na "supersucho" zaleca się prać tylko ręczniki i szlafroki.

    > 3. ile energii potrzeba na cykl suszenia? ile kosztuje miesięcznie
    > luksus suszarki ?

    U mnie jeden cykl suszenia zjada 3-4kWh, czyli 1,50-2 zł. Suszarka na 8
    kg, ale zazwyczaj suszy się 5-6 kg (taką mam pralkę....). Suszarka jest
    na tyle sprytna, że sama reguluje sobie długość czasu prania w
    zależności od załadunku i wilgotności "wsadu".

    > 4. o ile większy musi być wkład żeby mokre pranie przełożyć do suszarki ?

    W/g mnie 1:1, chociaż zauważyłem, ze jeżeli do suszarki 8 kg wkładałem 2
    prania z pralki 5 kg (w suszarce było pełno) to suszyło się bardzo długo
    i i tak nie dosuszyło się idealnie. Czyli pranie w suszarce lubi mieć
    luźno :-0

    > 5. jakiej firmy wybrać suszarkę i czy mogę ją postawić na pralce ?

    Ja mam Candy GODC 78-01S (http://www.ceneo.pl/1409144). Daje radę, stoi
    na swoich nóżkach na pralce Ardo (wymiary są standardowe).
    W/g mnie ważne, żeby była długa gwarancja (ja mam 3 lata), czujnik
    wilgotności (suszarka sama reguluje czas suszenia) no i mi się jeszcze
    przydaje opóźniony start.

    Pozdrawiam,
    J.

  • 6. Data: 2009-10-20 11:13:49
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    jurek.ogorek pisze:

> [...]
    > W/g mnie ważne, żeby była długa gwarancja (ja mam 3 lata), czujnik
    > wilgotności (suszarka sama reguluje czas suszenia) no i mi się jeszcze

    bardzo dziekuje za wyczerpująca odpowiedz

    mam pytanko do tego, czyli wywiewowe jednak lepsze?

    Michał

  • 7. Data: 2009-10-20 11:22:14
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Usrobo pisze:

    > bardzo dziekuje za wyczerpująca odpowiedz
    >
    > mam pytanko do tego, czyli wywiewowe jednak lepsze?

    moja pralka ma 52,5cm głębokosci
    wiekszosc suszarek ma 58cm
    bedzie z tym problem ?

    Michał

  • 8. Data: 2009-10-20 11:30:50
    Od: "jurek.ogorek" <j...@g...pl>

    > mam pytanko do tego, czyli wywiewowe jednak lepsze?

    Jeżeli miałbym możliwość podłączenia, to wolałbym wywiewową.
    Ponieważ nie miałem w kotłowni już dodatkowego kanału wentylacyjnego a
    nie chciałem robić dziury w ścianie i wystawiać rury na zewnątrz przy
    samych drzwiach wejściowych do domu, to zdecydowałem się na kondensacyjną.

    Wywiewowe są chyba tańsze / mniej skomplikowane (nie ma kondensatora do
    skraplania) czyli pewnie mniejsza szansa, ze się coś popsuje.

    A, jeszcze mi się przypomniało, że w mojej suszarce jest możliwość
    odprowadzania wody rurką bezpośrednio do kanalizacji/zlewu a nie tylko
    do zbiorniczka - dzięki temu jest 1 czynność mniej do wykonywania po
    suszeniu (opróżnianie zbiorniczka z wodą).

  • 9. Data: 2009-10-20 11:33:32
    Od: "jurek.ogorek" <j...@g...pl>

    Usrobo wrote:

    > moja pralka ma 52,5cm głębokosci
    > wiekszosc suszarek ma 58cm
    > bedzie z tym problem ?

    Moja ma tak samo 52,5, to chyba standard (albo przynajmniej był, kiedy
    ja kupowałem?)
    Suszarka ma też 52,5, tylko blat od niej na górze wystaje z tyłu i ma
    jakieś 56-57 cm - i tak musi tam być miejsce na kable / rurki.

    J.

  • 10. Data: 2009-10-20 14:43:16
    Od: mk <d...@t...pl>

    Boombastic pisze:
    > Łatwiejsze prasowanie? Nigdy w życiu. Jak ciuchy są dosuszone do końca
    > to szlag może człowieka trafić przy prasowaniu.
    Czyli mamy inne doświadczenia
    Mówię o porównaniu do suszenia na powietrzu odwirowanych ubrań.
    Suszarka kręci bębnem i dzięki temu ruchowi tkaniny nie suszą się w
    okreslonym układzie włókien, które trzeba potem ciężko rozprasowywać.
    Wychodzą lekko przymięte ale bez zagnieceń (zapobiega temu ruch bębna)