    From: "michalek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Poradźcie jakie odmiany pomidorów
    Date: Fri, 19 Feb 2010 13:48:19 +0100

    Skoro już mamy zazimie (jak napisane w poprzednim poście)
    to zapewne czas na wysiew nasion do skrzyneczek.

    Baaardzo lubię pomidory. Od dwóch lat uprawiam własne
    (50-80 krzaczków) ale dotychczas z zakupionych w różnych
    (niestety niepowtarzalnych) miejscach sadzonek.
    I w ten sposób różnie z jakością finalnych owoców.
    Niektóre b.smaczne, niektóre mizernie rosną (na szczęście
    kupuję po kilkanaście szt., w różnych odmianach).

    Myślę, że czas na porządne podejście do tematu.
    Mam zamiar wysiać nasiona, samodzielnie wyhodować
    sadzonki i po ogrodnikach wysadzić do gruntu.

    Podpowiedzcie jakie odmiany wybrać.
    Chciałbym mieć pomidory mięsiste (nie wodniste),
    pomidory na zrobienie dużej ilości przecierów i soków,
    pomidory do suszenia (muszę wreszcie spróbować samemu
    ususzyć bo zbankrutyję kupując gotowe suszone).
    A może też jakieś "eksperymentalne" o ciekawym
    kształcie, kolorze, albo nietypowym smaku.

    W ubiegłym roku ktoś zainicjował akcję wspólnego zakupu
    za oceanem, w tym roku pewnie już się na coś takiego
    nie załapię (a żałuję, że nie zgłosiłem się).

    Nie stawiam wymagań co do formy krzaka, nie mam problemow
    z palikowaniem, ogławianiem itp (nie rozumiem pędu do niskopiennych)
    Nie widzę problemu w konieczności opryskania 2-3 razy (chociaż
    nie zależy mi też na chemii) bo robię to dotychczas.

    Tak więc wracam do pytania, jakie odmiany polecacie?

    A może ktoś ma na zbyciu nadwyżki nasion dobrych odmian?
    Odkupię, bo nie mam czym innym roślinnym się rewanżować.

    michałek