  • 1. Data: 2010-02-19 12:48:19
    Temat: Poradźcie jakie odmiany pomidorów
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Skoro już mamy zazimie (jak napisane w poprzednim poście)
    to zapewne czas na wysiew nasion do skrzyneczek.

    Baaardzo lubię pomidory. Od dwóch lat uprawiam własne
    (50-80 krzaczków) ale dotychczas z zakupionych w różnych
    (niestety niepowtarzalnych) miejscach sadzonek.
    I w ten sposób różnie z jakością finalnych owoców.
    Niektóre b.smaczne, niektóre mizernie rosną (na szczęście
    kupuję po kilkanaście szt., w różnych odmianach).

    Myślę, że czas na porządne podejście do tematu.
    Mam zamiar wysiać nasiona, samodzielnie wyhodować
    sadzonki i po ogrodnikach wysadzić do gruntu.

    Podpowiedzcie jakie odmiany wybrać.
    Chciałbym mieć pomidory mięsiste (nie wodniste),
    pomidory na zrobienie dużej ilości przecierów i soków,
    pomidory do suszenia (muszę wreszcie spróbować samemu
    ususzyć bo zbankrutyję kupując gotowe suszone).
    A może też jakieś "eksperymentalne" o ciekawym
    kształcie, kolorze, albo nietypowym smaku.

    W ubiegłym roku ktoś zainicjował akcję wspólnego zakupu
    za oceanem, w tym roku pewnie już się na coś takiego
    nie załapię (a żałuję, że nie zgłosiłem się).

    Nie stawiam wymagań co do formy krzaka, nie mam problemow
    z palikowaniem, ogławianiem itp (nie rozumiem pędu do niskopiennych)
    Nie widzę problemu w konieczności opryskania 2-3 razy (chociaż
    nie zależy mi też na chemii) bo robię to dotychczas.

    Tak więc wracam do pytania, jakie odmiany polecacie?

    A może ktoś ma na zbyciu nadwyżki nasion dobrych odmian?
    Odkupię, bo nie mam czym innym roślinnym się rewanżować.

    michałek

  • 2. Data: 2010-02-19 13:28:28
    Temat: Re: Poradźcie jakie odmiany pomidorów
    Od: d...@a...abc.com.pl

    On Fri, 19 Feb 2010, michalek wrote:

    > sadzonki i po ogrodnikach wysadzić do gruntu.

    Wysadzenie do gruntu to strzał w kolano.
    Trzeba mieć folię a jeszcze lepiej szklarnię.

    D.P.

  • 3. Data: 2010-02-19 14:27:59
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Chciałbym mieć pomidory mięsiste (nie wodniste),
    > pomidory na zrobienie dużej ilości przecierów i soków,

    Hejka. Z pomidorów przetworowych (przemysłowych) na siedleckim rynku
    wiosną królują flance odmiany "Kmicic". :-)
    Pozdrawiam likopenowo Ja...cki
    PS http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=441

  • 4. Data: 2010-02-19 16:39:10
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
    >>
    > Hejka. Z pomidorów przetworowych (przemysłowych) na siedleckim rynku
    > wiosną królują flance odmiany "Kmicic". :-)

    No dzięki, poczytam dokładnie. Chociaż ta "przemysłowość"
    odmian to kojarzy się z nastawieniem na plenność i twardość
    (w transporcie) a niekoniecznie dobry smak.

  • 5. Data: 2010-02-21 08:27:50
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    d...@a...abc.com.pl pisze:

    > Wysadzenie do gruntu to strzał w kolano.
    > Trzeba mieć folię a jeszcze lepiej szklarnię.

    Ciekawe co na to te tysiące właścicieli ogrodów, którzy w Polsce
    uprawiają z powodzeniem pomidory w gruncie? Że nie wspomnę o rolnikach,
    którzy mają po kilka hektarów pomidorów bez osłon.
    Sama hoduję pomidory w gruncie od lat i na plon nie narzekam.
    W większości rejonów Polski można śmiało uprawiać pomidory w gruncie.

    Pozdrawiam
    Bea

  • 6. Data: 2010-02-21 09:18:27
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Sama hoduję pomidory w gruncie od lat i na plon nie narzekam.
    > W większości rejonów Polski można śmiało uprawiać pomidory w gruncie.

    W okolicach Sandomierza i Dwikoz - pomidory gruntowe wysokie przy
    tyczkach, tak gęsto, że abym mógł przejść musiałbym przynajmniej jeden rząd
    przeznaczyć na ścieżkę...

  • 7. Data: 2010-02-22 07:53:04
    Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010, Beata Mateuszczyk wrote:

> [...]
    > Sama hoduję pomidory w gruncie od lat i na plon nie narzekam.
    > W większości rejonów Polski można śmiało uprawiać pomidory w gruncie.

    Mówią, że prawie nie pryskaja.

    U mnie też rosły w gruncie kiedys. Teraz nie chcą.

    D.P.