  • 11. Data: 2009-01-21 23:36:14
    Temat: Re: Prąd do zmywarki i piekarnika
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:gl7vdj$65s$1@node1.news.atman.pl...

    > Może wróćmy do początku :-)
    > Autor wątku pytał o GNIAZDKO do zmywarki i piekarnika. Na mur

    Gniazdko naścienne, wraz z doprowadzeniem wody i odprowadzeniem ścieków.
    Wszystko zamontowane na ścianie pod zlewem i dostępne po otwarciu szafki lub
    szuflady pod zlewem.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2009-01-22 06:17:42
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Może wróćmy do początku :-)
    > Autor wątku pytał o GNIAZDKO do zmywarki i piekarnika. Na mur beton chodzi
    > o normalne jednofazowe gniazdko.

    To faktycznie zmienia postać rzeczy. Mój błąd. Niestety nie widzę niektórych
    postów w wątku w czytniku w tym postu pierwotnego i dlatego trochę to źle
    zrozumiałem. Myślałem, że chodzi o podłączenie piekarnika kuchnii
    elektrycznej.
    Oczywiście wszystkie inne urządzenia na 230V typu zmywarki, piekarniki,
    prodiże, kuchenki mikrofalowe powinny być podłączane poprzez normalne
    gniazda. Do tego powinny to być gniazda bryzgoszczelne lub wręcz
    hermetyczne.

  • 13. Data: 2009-01-23 07:27:11
    Od: "Sawa" <f...@m...pl>

    > Zależy jaki piekarnik - mój ma normalną wtyczkę, więc dostał normalne
    > gniazdko, też za meblami, ale dostaję się do niego po wyciągnięciu jednej
    > szuflady.

    U mnie jest tylko listwa do przykręcenia kabli można podłączyć 1 fazę
    resztę zmostkować, 2 fazy, lub najlepiej 3 + uziemienie (nie wiem jak by
    poszło na jednej fazie w przypadku gdyby włączyć wszystko). Kuchenkę
    zaplanowałem wcześniej i podciągnąłem sobie kabel 5x2,5 w to miejsce,
    wystaje ze ściany jakiś 1m więc 2 razy w roku jak żona sprząta za meblami
    odsuwam ją bez problemu. W razie jak bym chciał ją rozłączyć zabezpieczona
    jest osobna potrójną S, do gwarancji potrzebna była pieczątka elektryka
    podłączającego kuchenkę (podbiłem po roku jak mi siadł termostat i serwis
    miał przyjechać).
    Niedawno kupiłem zmywarkę wbudowałem ja obok kuchenki a gniazdko kupiłem
    hermetyczne 40cm kabla i podpiełem je do listwy w kuchence (jest naprawdę
    solidna).

    Sawa

  • 14. Data: 2009-01-23 08:54:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 08:27:11 +0100, Sawa napisał(a):

> [...]
    > poszło na jednej fazie w przypadku gdyby włączyć wszystko). Kuchenkę
    > zaplanowałem wcześniej i podciągnąłem sobie kabel 5x2,5 w to miejsce,

    3 fazy + zero + uziemienie/zerowanie/

    --
    ___________/ GG: 3524356

  • 15. Data: 2009-01-23 09:12:51
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > 3 fazy + zero + uziemienie/zerowanie/

    Jeżeli udzielasz pseudonaukowych porad to chociaż niech one będą rzetelne.