  • 1. Data: 2011-06-19 07:31:23
    Temat: Pralka z poborem cieplej wody
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej wody?

  • 2. Data: 2011-06-19 11:16:19
    Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
    Od: " " <s...@g...pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej wody?
    Facet jestem i pranie nie jest moją najmocniejszą stroną. Wydaje mi się że
    chyba nie ma już pralek z podłączeniem ciepłej wody. Producenci pralek
    współpracują z producentami proszku. Zrobili proszki piorące w niskich
    temperaturach. Daje to oszczędności na grzaniu wody. Ale wymaga długiego czasu
    prania. Wydaje mi się że przy koszcie za całe pranie w temperaturze
    pięćdziesięciu stopni wynoszącym niecałe pięćdziesiąt groszy. Nie zrobi się
    dużych oszczędności wlewając do pralki ciepłą wodę.

  • 3. Data: 2011-06-19 14:10:41
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-06-19 09:31, Ghost pisze:
    > Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej
    > wody?

    Są. Amerykanskie. Np. GE WWRE5240D, ktora sam posiadam.

  • 4. Data: 2011-06-19 15:09:12
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Ghost napisał(a):
    > Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej
    > wody?
    Daewoo DWF750M
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-06-20 15:43:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 19 Jun 2011 11:16:19 +0000 (UTC), s...@g...pl
    napisał(a):

    > prania. Wydaje mi się że przy koszcie za całe pranie w temperaturze
    > pięćdziesięciu stopni wynoszącym niecałe pięćdziesiąt groszy. Nie zrobi się
    > dużych oszczędności wlewając do pralki ciepłą wodę.

    Tylko, że cena prądu będzie nadal rosła. Zaś solary będą coraz bardziej
    tańsze i popularniejsze, a możliwość podgrzania wody do pralki/zmywarki
    jest jednym z sensownych argumentów za ich montażem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2011-06-20 19:13:52
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-20 17:43, Borys Pogoreło pisze:

    > Tylko, że cena prądu będzie nadal rosła. Zaś solary będą coraz bardziej
    > tańsze i popularniejsze, a możliwość podgrzania wody do pralki/zmywarki
    > jest jednym z sensownych argumentów za ich montażem.

    Jaki problem, żeby tę ciepłą wodę z solara
    podłączyć pod wlot wody "zimnej" w pralce?
    Przecież jest czujnik temperatury i jeśli
    wlejesz do pralki wodę ciepłą (z solara) to
    zużyje ona mniej prądu na podgrzanie wody do
    temperatury roboczej. Osobne wloty na wodę
    ciepłą i zimną są bez sensu.
    No chyba, że jest jakiś spisek producentów
    pralek :-)

    JK

  • 7. Data: 2011-06-20 19:22:07
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    JK napisał(a):
    > Jaki problem, żeby tę ciepłą wodę z solara podłączyć pod wlot wody
    > "zimnej" w pralce?
    Żaden. Ale płukanie przeprowadza się w zimnej wodzie a nie w ciepłej.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-06-20 19:26:24
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-20 21:22, Krzysztof 45 pisze:
    > Żaden. Ale płukanie przeprowadza się w zimnej
    > wodzie a nie w ciepłej.

    A jakie są przeciwwskazania żeby płukać w
    ciepłej? I czy w ogóle temperatura wody
    płuczącej jest kontrolowana?

    JK

  • 9. Data: 2011-06-20 19:43:43
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    JK napisał(a):
    > A jakie są przeciwwskazania żeby płukać w ciepłej?
    Substancje proszku, związki powierzchniowo czynne, związki
    zmiękczające wodę, enzymy oraz związki wybielające rozpuszczają się w
    ciepłej wodzie a nie w zimnej.
    > I czy w ogóle temperatura wody płuczącej jest kontrolowana?
    Tak. Pralka pobierając wodę do płukania, nie podgrzewa jej, a jak ma
    dwa podłączenia wody zimnej i ciepłej, przy płukaniu
    korzysta z wody zimnej a nie ciepłe.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-06-20 20:51:45
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-20 21:43, Krzysztof 45 pisze:
    > Substancje proszku, związki powierzchniowo
    > czynne, związki
    > zmiękczające wodę, enzymy oraz związki
    > wybielające rozpuszczają się w
    > ciepłej wodzie a nie w zimnej.

    Interesujące! Skoro tak, to jakim cudem pralka
    wypłukuje te substancje zimną wodą?

    > Tak. Pralka pobierając wodę do płukania, nie
    > podgrzewa jej, a jak ma
    > dwa podłączenia wody zimnej i ciepłej, przy
    > płukaniu
    > korzysta z wody zimnej a nie ciepłe.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie.
    To, że pralka otwiera do płukania zawór wody
    zimnej jest oczywiste. Pytanie brzmi, skąd
    pralka "wie" jak zimna jest woda zimna i co
    będzie jak zamiast wody "zimnej" będzie tam
    podłączona "ciepła"?

    JK