  • 41. Data: 2013-05-05 13:59:17
    Temat: Re: Próba wodna
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:km1e8q$dsa$1@news.dialog.net.pl...

    > Jesteś arogantem. Wysylasz takie tezy a sam nic nigdy nie policzyłeś.

    Za to Ty policzyłeś bardzo dokładnie, biorąc z kilkudziesięciu
    parametrów jeden jedyny i wysnuwając na jego podstawie pseudownioski
    odnoszące się do całego, bardzo złożonego zjawiska.
    W odróżnieniu od Ciebie ja to zjawisko znam w praktyce i o tym piszę, z
    czym Ty pseudoteoretyk i jasnowidz nie potrafisz się zmierzyć i
    zaakceptować czyjegoś doświadczenia.

    > A ja jestem pewien, że twój problem leży w tym, iż w swoim
    > pozaszkolnym
    > dorosłym już życiu jesteś szczęśliwy, że matematykę i fizykę masz już
    > za sobą.
    > (nie przedstawiłeś nawet jednego rachunku)

    Rachunki opisujące to zjawisko daleko wykraczają poza ramy tej grupy
    oraz poza zakres możliwości pojmowania Twojego rozumu. Nie mam
    najmniejszego zamiaru siedzić i marnować czasu, aby cokolwiek Ci
    udowadniać czy też wyliczyć wartości, które przeciętnemu "Kowalskiemu"
    będą w ogóle nieprzydatne, ponieważ nie ma dwóch identycznych
    instalacji.
    Żaden "Kowalski" nie będzie siedział z kalkulatorem czy arkuszami
    kalkulacyjnymi i wyliczał czy ma szczelną instalację w domu, tylko
    zamontuje manometr, napełni ją wodą lub powietrzem i poczeka, obserwując
    wskazania manometru, a w razie wątpliwości poprosi o poradę praktyka,
    tak jak zrobił to autor tego watku, a nie jasnowidza takiego jak Ty,
    któremu się wydaje, że "pozjadał wszystkie rozumy świata".

    > Nigdy nie odpowiedziałeś jednak "ile".
    > Słowo "może" i "zazwyczaj" są tu zwyczajnym wykrętem. Zastępują one
    > Tobie odpowiedzialność za to co piszesz.
    > Analiza jakościowa ma sens jedynie przed opracowaniem problemu
    > od strony ilościowej. Tego było jednak ponad Twoje siły.
    > W miejsce rachunków włączasz swoje gadanie.

    Ty zaś wróżnie - twierdząc, że jest ono podparte wiedzą naukową. Tej
    wiedzy niestety nie masz.

    > Ty zaś jesteś przykładem człowieka który nie wie jak działa to czym
    > się
    > od lat zajmuje zawodowo. Wymyślasz różne teorie a nie wiesz nawet
    > jaki one mogą mieć wpływ na wynik końcowy.
    > Świadczy to o szacunku do wykonywanej pracy.
    > Taki z ciebie fachowiec jak matematyk.
    > Nadajesz się jedynie do pilnowania manometru gdyż Ciebie zastąpi ktoś
    > kto nie miał do szkoły pod górę, ktoś kto nim zacznie szukać przecieku
    > to coś policzy a wynik zrozumie.

    Z całą pewnością nie będziesz to Ty, bo czasy wróżbitów i szarlatanów
    minęły bezpowrotnie. Obecnie cała nauka opiera się o zdobytą widzę na
    drodze empiryzmu i eksperymentów laboratoryjnych, których Tobie po
    prostu brak.

  • 42. Data: 2013-05-12 00:45:05
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Więc jest tak.
    Nabite 6.5 - spadło szybko do 6.1 (nie wiem jak szybko - przez noc).
    Po dobie było 5.8, po następnej 5.6.
    Jutro sprawdzę, ale podziewam się stałego trendu. Czyli co, ucieka
    jednak? Wydaje się, że wszędzie sucho jest.

    Irek.N.

  • 43. Data: 2013-05-12 00:58:23
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 00:45:05 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:
> [...]
    >
    > Jutro sprawdzę, ale podziewam się stałego trendu. Czyli co, ucieka
    >
    > jednak? Wydaje się, że wszędzie sucho jest.

    Możesz nie znaleźć. Ciecze są mało ściśliwe. Nie wiem ile wody wchodzi w Twoją
    instalację. Przy pięćdziesięciu litrach ( bojler) przy grzaniu od 20 do 60 stopni i
    stałym ciśnieniu 0,15MPa z zaworu bezpieczeństwa wylatuje ok 100ml wody. Jak w
    instalację wchodzi kilka litów i jest przeciek to jest on na takim poziomie że woda
    odparuje zanim ją zobaczysz. Z czego ta instalacja?

  • 44. Data: 2013-05-12 11:26:23
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    instalację wchodzi kilka litów i jest przeciek to jest on na takim poziomie że woda
    odparuje zanim ją zobaczysz. Z czego ta instalacja?

    Tego się właśnie obawiam. Jest oczywiście szansa, że nieszczelność jest
    na zamknięciu, jednym z mnóstwa korków. Wcześniej próby się nie udawały,
    właśnie z ich powodu - wyciskało uszczelkę. To był by dobry powód, choć
    w takich przypadkach szybko ubywało, powiedzmy w godzinę do zera.

    Instalacja Kan-Term, tworzywo z alu jako płaszcz. Symbol taki:
    PE-XC/AI/PE-HD
    Złączki jako kalibrowane końce rury z nasuniętym pierścieniem mosiężnym
    po nasunięciu rury na króciec.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 45. Data: 2013-05-12 18:03:11
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-05-12 11:26, Irek N. pisze:

> [...]
    > właśnie z ich powodu - wyciskało uszczelkę. To był by dobry powód, choć
    > w takich przypadkach szybko ubywało, powiedzmy w godzinę do zera.

    Jak w mieszkaniu miałem nieszczelność na kolanku (bardzo mała objętość
    instalacji), to po zamknięciu dopływu ciśnienie spadało tak, że widać
    było jak wskazówka opada.

    W domu miałem 3atm, które nie zmieniły się przez chyba 2 miesiące
    (zostawiłem wodę na czas tynkowania, wylewek i innych prac, by w razie
    jakiegoś przypadkowego przedziurawienia wiedzieć o tym. Potem przy
    podłączonej studni (4atm) systematycznie zaczynały przeciekać plastykowe
    korki (jeden po drugim). Wymieniłem wszystkie na stalowe i problem się
    skończył.

    Więc jeżeli masz takie plastykowe korki i nabijasz 6 atm ..... :-)

    Może masz gdzieś bąbel powietrza i przy tym ciśnieniu miesza ci się z
    wodą? A może jakiś zbiornik przeponowy i nieszczelny wentyl? 6 atm to
    dość dużo. W trakcie normalnego działania jest 3-4atm (niektórzy
    polecają 2-3atm).

    M.

  • 46. Data: 2013-05-12 18:34:54
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 11:26:23 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:

> [...]
    >
    > PE-XC/AI/PE-HD
    >
    > Złączki jako kalibrowane końce rury z nasuniętym pierścieniem mosiężnym

    Może spróbuj tam gdzie jest dojście jakimś barwnikiem do jajek przypudrować.

  • 47. Data: 2013-05-12 22:51:08
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > skończył.
    >
    > Więc jeżeli masz takie plastykowe korki i nabijasz 6 atm ..... :-)

    Kurcze, no właśnie na to liczę, przyznaję :)

> [...]
    > wodą? A może jakiś zbiornik przeponowy i nieszczelny wentyl? 6 atm to
    > dość dużo. W trakcie normalnego działania jest 3-4atm (niektórzy

    Nie, nie mam zbiornika, ale instalacja na pewno ma powietrze. Zresztą
    zapytam hydraulika jutro.
    Tak jak ja to widzę - na dole mam połączenie zimnej i ciepłej, więc woda
    powinna zrobić w górnych poziomach poduszkę. Jest szansa że hydraulik
    odpowietrzył, ale pewności nie mam.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 48. Data: 2013-05-12 22:53:24
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Może spróbuj tam gdzie jest dojście jakimś barwnikiem do jajek przypudrować.

    A nie lepiej jakiś barwnik w instalację?
    Może coś organicznego, tylko co?
    Idealny był by przykładowo KMnO4, barwi mocno już przy niewielkim
    stężeniu - może tak?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 49. Data: 2013-05-12 23:22:37
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 22:53:24 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:

    > A nie lepiej jakiś barwnik w instalację?
    >
    > Może coś organicznego, tylko co?
    >
    > Idealny był by przykładowo KMnO4, barwi mocno już przy niewielkim

> [...]

    Nie wiem czy można, przy okazji byś sobie instalację zdezynfekował. Pytałem z czego
    rury. To co masz jeśli było obrabiane dedykowanymi narzędziami zgodnie z technologią
    to jest pewne. Coś innego może być. Pompujesz do stosunkowo wysokiego ciśnienia. Bazą
    w tej rurze co piszesz jest chyba aluminium. Ono ma zapewnić wytrzymałość. Reszta to
    izolacja. Aluminium ma przykrą właściwość. To pełzanie. Napompowałeś i rury zrobiły
    się powoli większe o piczny kłak. Ciśnienie spadło. Jak spuścisz wodę to nie wrócą do
    poprzedniego rozmiaru. Napompuj do 0,3 MPa i zobacz co się będzie działo.

  • 50. Data: 2013-05-13 19:15:29
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Bazą w tej rurze co piszesz jest chyba aluminium. Ono ma zapewnić
    > wytrzymałość. Reszta to izolacja.

    Od kiedy aluminium w rurze AluPex ma za zadanie zapewnienie
    wytrzymałości?
    Od wytrzymałości to jest PE-X czyli sieciowany polietylen.
    Zadaniem tego aluminium jest utworzenie bariery dla tlenu, aby nie
    wnikał do instalacji oraz zmniejszenie rozszerzalności cieplnej rur.
    Rzecz w tym, że tlen potrafi przenikać poprzez polietylen oraz większość
    tworzyw sztucznych. Po to tworzy się bariery tlenowe w rurach.