  • 1. Data: 2012-02-04 01:02:25
    Temat: Problem z instalacją CO
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Problemy rozpoczęły się już w zeszłym sezonie. Było gorzej niż 2 sezony temu,
    ale teraz to już totalna kicha. Do rzeczy, na parterze niektóre grzejniki
    grzeją "w miare" dobrze, niektóre w ogóle. Na piętrze wszystkie grzeją OK.
    Na poddaszu totalna kicha, przestały działać w ogóle.

    Wiadomo, pierwsze co sprawdzam, to czy nie są zapowietrzone. Wszędzie jest OK.
    Ciśnienie wody w układzie, też OK.

    Dla informacji: obieg wymuszony, piec Vaillant.
    Grzejniki i zawory na grzejnikach wszędzie takie same.

    Gdzie Waszym zdaniem szukać przyczyny?

    MH

  • 2. Data: 2012-02-04 09:52:33
    Temat: Re: Problem z instalacją CO
    Od: lancellot <l...@w...pl>

    > Gdzie Waszym zdaniem szukać przyczyny?

    Ciepłą wodę masz z tego samego pieca? Zapewne tak.
    Więc Masz tam dwie pompy obiegowe. Tak?
    Więc masz tam dwa zawory zwrotne. Tak?
    No to szlag trafił te zawory.
    Należy w miejsce trójnika na powrocie gdzie łączą się obiegi zamontować
    zawór trójdrożny przełączający. Zasilanie z obu pomp.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2012-02-04 10:24:13
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2012-02-04 02:02, MH pisze:
> [...]
    > grzeją "w miare" dobrze, niektóre w ogóle. Na piętrze wszystkie grzeją OK.
    > Na poddaszu totalna kicha, przestały działa

    A może masz źle kryzy ustawione? Pozakręcaj wszędzie dołem grzejniki i
    po kolei odkręcaj, po pół obrotu jak cały zrobi się ciepły znaczy już
    więcej nie trzeba odkręcać i do następnego.

  • 4. Data: 2012-02-04 10:44:44
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    ZS <a...@w...pl> napisał(a):

    > A może masz źle kryzy ustawione? Pozakręcaj wszędzie dołem grzejniki i
    > po kolei odkręcaj, po pół obrotu jak cały zrobi się ciepły znaczy już
    > więcej nie trzeba odkręcać i do następnego.

    ===========

    Podejmę dzisiaj taką próbę, ale raczej bez przekonania. Dlaczego? Otórz nowe
    grzejniki zainstalowałem 3-4 sezony temu i wszystko było OK. Czyżby kryzy z
    biegiem czasu się same przestawiały? No i na dodatek ciekawa prawidłowość:
    na poziomie przyziemia jest 7 grzejników z których 4 działają "jako tako",
    natomiast 3 milczą. Na piętrze 9 grzejników, wszystkie działają bez zarzutu.
    Na poddaszu 8 grzejników, wszystkie milczą.

    MH

  • 5. Data: 2012-02-04 11:44:21
    Od: "Jackare" <j...@1...tralala.com>

    Użytkownik " MH" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grzeją "w miare" dobrze, niektóre w ogóle. Na piętrze wszystkie grzeją OK.
    > Na poddaszu totalna kicha, przestały działać w ogóle.

    Po pierwsze sprawdź i wyczyść fitr przed pompą co w kotle. Zapchana siatka
    może powodować problemy z przepływem wody.
    Po drugie nim zaczniesz ruszać kryzami popracuj nad konkretnym
    odpowietrzeniem grzejników:
    wszystkie pozakręcaj, tak by obieg szedł tylko przez jeden grzejnik - ten
    który nie działa. Jest szansa że po drodze jest korek powietrzny i kierując
    cały obieg przez tą gałąź przepchniesz go. I tak kolejno ze wszystkimi
    niedziałającymi grzejnikami.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2012-02-04 13:34:22
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Jackare <j...@1...tralala.com> napisał(a):

    > Po pierwsze sprawdź i wyczyść fitr przed pompą co w kotle. Zapchana siatka
    > może powodować problemy z przepływem wody.

    Gdyby tak było, to problem dotyczyłby całej chałupy. Wobec tego ten wariant
    eliminuję całkowicie.

> [...]
    > cały obieg przez tą gałąź przepchniesz go. I tak kolejno ze wszystkimi

    No fakt, tutaj działania mocno pomogły. Na razie zająłem się tylko poddaszem.
    Jednak za cholerę 2 grzejniki nie chcą ruszyć. Woda z odpowietrznika leci
    elegancko. Na wszelki wypadek przepuściłem przez każdy tak ok. 10l wody.
    Brak pozytywnych efektów. Co gorsza,nie mam żadnego pomysłu. Czyżby rura
    zasilająca była zatkana, a efekt przelewania przez odpowietrznik wynikał z
    ciśnienia od strony powrotu??

    MH

  • 7. Data: 2012-02-04 17:03:25
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    MH napisał(a):
    > Jednak za cholerę 2 grzejniki nie chcą ruszyć.
    A pozakręcałeś wszystkie oprócz tych dwóch? Jeżeli tak, to nie pomogło?

    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2012-02-05 17:21:23
    Od: "Jackare" <j...@1...tralala.com>

    > Gdyby tak było, to problem dotyczyłby całej chałupy. Wobec tego ten
    > wariant
    > eliminuję całkowicie.
    Niekoniecznie. Przy ograniczonym przepływie grzejniki najdalej położone
    miałyby problem a położone blisko kotła mogłyby działać

> [...]
    > zasilająca była zatkana, a efekt przelewania przez odpowietrznik wynikał z

    może być jeszcze taka sytuacja, że pompa się kończy - łopatki wirnika się
    zużyły lub są zaszlamione i cyrkulacja jest mocno ograniczona.
    Ja mimo wszystko zacząłbym od przejrzenia filtra.

  • 9. Data: 2012-02-05 22:31:40
    Od: " MH" <l...@g...pl>

> [...]

    > zużyły lub są zaszlamione i cyrkulacja jest mocno ograniczona.
    > Ja mimo wszystko zacząłbym od przejrzenia filtra.

    Chyba raczej pompa jest OK. Zrobiłem odpowietrzenie w/g Twoich wskazówek.
    Weźmy samo poddasze. 6 grzejników działa teraz BARDZO dobrze, natomiast 2
    KOMPLETNIE nie grzeją. Rura na wlocie do grzejnika jest kompletnie zimna.

    MH

  • 10. Data: 2012-02-05 23:20:02
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    MH napisał(a):
    > ...] natomiast 2
    > KOMPLETNIE nie grzeją. Rura na wlocie do grzejnika jest kompletnie zimna.
    Sprawdzałeś zawory przy grzejnikach.
    Jeżeli posiadasz termostatyczne, ściągnij głowice termostatyczne i sprawdź czy
    przypadkiem trzpień
    nie zapiekł sie w pozycji wciśniętej.
    --
    Krzysiek