  • 11. Data: 2013-06-26 11:39:39
    Temat: Re: Projekt ADAMA - jedziemy!
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 11:36:06 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > pisa�em o tym drugim kominie w �azience, ale na zdj�ciach jako� na
    > szybko go nie znalaz�em...

    No, nie ma go. Mam tylko jeden komin - do kominka :)

    > A no szafa pierwsza klasa, b�d� mia� nieco skos�w do obszafowania, Tw�j
    > pomys� jako inspiracja na pewno b�dzie przydatny.

    Skosy troche trudniejsze jak drzwi sa z obu stron trojkatami - trzeba przemyslec zeby
    sie wlasciwie otwieraly no i dodatkowych prowadnic uzywac ale generalnie wszystko sie
    da zrobic :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-06-26 11:41:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 11:25:04 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Skaszniłeś po całości.
    > Baba i facet powinni mieć osobne garderoby :-)) Gdzie lodówka pełna
    >
    > Heinekena?
    >
    > :-)

    W piwnicy! :D

    > Nie widać po domu, że ma 300 metrów.

    Bo ja licze z piwnicami:

    http://szyna.civ.pl/projekt/1_piwnica.jpg

    ... a piwnice mam pelnowymiarowe (wysokosc 2,65 na gotowo), wentylowane i ogrzewane
    podlogowka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-06-26 12:15:46
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 02:41:32 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Bo ja licze z piwnicami:
    > http://szyna.civ.pl/projekt/1_piwnica.jpg
    > ... a piwnice mam pelnowymiarowe (wysokosc 2,65 na gotowo), wentylowane i ogrzewane
    podlogowka :)

    Zamknąłeś się z domem w 500K? Coś za mało. :-)

    Poradniki zakładają ok. 2,5k za metr kwadrat wybudowania domu.

    --
    Franc

  • 14. Data: 2013-06-26 13:07:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Zamknąłeś się z domem w 500K? Coś za mało. :-)
    > Poradniki zakładają ok. 2,5k za metr kwadrat wybudowania domu.

    A co w tym dziwnego? Ja prawie 200m2 pow. całkowitej zamknąłem w 350 tys.
    już z wyposażeniem i umeblowaniem kuchni i łazienek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-06-26 13:24:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 13:07:12 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > A co w tym dziwnego? Ja prawie 200m2 pow. całkowitej zamknąłem w 350 tys.
    >
    > już z wyposażeniem i umeblowaniem kuchni i łazienek.
    Ja bardzo podobnie
    dom po obrysie 10,5 na 10,5 parter+ poddasze użytkowe na działce 700m2- koszt chyba
    nie przekroczył 300tys
    Pisze chyba- gdyż pienniążków "w walizce" miałem 260tys, w 2007 we wrześniu
    rozpoczeta budowa, w lipcu 2008 gdy sie wprowadzilismy walizka była pusta ale do
    zrobienie na wtedy zostały drobnostki: ogrodzenie, tynkowanie garażu, tynk mineralny+
    farba elewacyjna(styro już był. stopniowo to robiłem, do dzisiaj już wszystko jest
    ok, dodatkowo postawiłem dużą wiate, + trochę mebli zmienilismy i jedno
    przemalowanie, salonu, kuchni i sypialni za nami. Raczej nie wydałem na te
    "drobnostki" więcej jak 40tys wiec 300tys za całość myśle realna kwota.
    Sporo robiłem samemu, z wykonawcami też ostro negocjowalem ale największe
    oszczędności na zakupach. W hurtowniach można naprawedę spore rabaty uzyskac a i duże
    oszczędności sa dzieki zakupom w sieci.

  • 16. Data: 2013-06-26 13:45:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 12:15:46 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Zamknąłeś się z domem w 500K? Coś za mało. :-)
    > Poradniki zakładają ok. 2,5k za metr kwadrat wybudowania domu.

    Jak budujesz firmami czy developerami to tak! Ja po podlogach tak naprawde mam 420m2,
    ale na poddaszu zrobilem przedscianki i z 140m2 spadlo do 80m2 :) W sumie to wychodzi
    360m2... Ale bez dwoch garazy = 300m2 :)

    Mi wlasciciel u ktorego kupowalem bloczki na fundamenty powiedzial ze ponizej banki
    sie nie zamkne :D Ale naprawde da sie duzo taniej - nie oszczedzajac bron boze na
    jakosci materialow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2013-06-26 14:00:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Sporo robiłem samemu, z wykonawcami też ostro negocjowalem ale największe
    > oszczędności na zakupach. W hurtowniach można naprawedę spore rabaty
    > uzyskac a i duże
    > oszczędności sa dzieki zakupom w sieci.

    Dokładnie - zakupy w sieci to podstawa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2013-06-26 14:06:19
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 04:45:24 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

> [...]
    sie nie zamkne :D Ale naprawde da sie duzo taniej - nie oszczedzajac bron boze na

    Zaraz mnie z roboty wywalą, że ciągle na grupę piszę zamiast pracować, ale
    co tam :-)

    To co napisałeś to mnie mocno zastanawia.
    Czytałem kiedyś dziennik budowy na forum muratora. Koleś się zawziął i
    postanowił, że zrobi wszystko sam - na maxa. Chciał przyoszczędzić kasę,
    mieć pewność wykonania itd.
    Pobudował dom chyba ze 120 metrów kwadratowych, zewnętrzna firma zrobiła mu
    wykopy, postawiła szkielet dachu, resztę zrobił sam.

    Bez szaleństw z materiałami, ale pewnie i bez kiepiskich materiałów zamknął
    dom w ok. 250k.

    Co zrobiłeś, że tak Ci wyszło?

    --
    Franc

  • 19. Data: 2013-06-26 15:04:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Co zrobiłeś, że tak Ci wyszło?

    Przepraszam, ze się wtrącę, ale widzą tu błąd logiczny: Dwukrotnie większa
    powierzchnia wcale nie musi kosztować (i zwykle nie kosztuje) dwukrotnie
    więcej. Dużo zależy od projektu: kształtu bryły domu i kształtu dachu.

    Poza tym spore różnice robi stolarka okienna np. podwójne drzwi przesuwane
    na taras to koszt ok. 10 tys. Drzwi otwierane + okno obok to koszt poniżej 5
    tys. A są projekty gdzie takich drzwi są trzy pary - czyli już 15 tys
    różnicy. Jakieś nietypowe okno trójkątne, czy okrągłe, albo bardzo duże
    przeszklenie w jednym kawałku też sporo podnosi cenę.

    Analizowałem 2 lata temu koszt zakupu stolarki do kilku domów o podobnej
    powierzchni, ale różny stopniu "udziwnień" artystycznych. I koszt wynosił od
    poniżej 20 tysięcy do prawie 50 tysięcy dla okien PCV. Piszę tu o markowych
    oknach np. Oknoplast Kraków w okleinie drewnopodobnej. Zrobienie stolarki
    białymi oknami Drutex czy EuroKolor wyjdzie gdzieś 30% - 50% taniej.

    A na etapie wykończenia to się dopiero zaczyna jazda. Podłogę można przykryć
    wykładziną za kilkanaście zł / m2, panelami za 25, płytkami za 30, deską za
    50, czy parkietem za 100. A można tez wykładziną za 100, panelami za 120,
    deską, płytkami czy parkietem po 200.

    No i na koniec choć nie najmniej ważne. Rabaty, rabaty i jeszcze raz rabaty
    i kupowanie przez internet. Jak np., szukałem drzwi wejściowych to
    odwiedziłem kilkanaście salonów Gerdy i ceny były od cen katalogowych+10% do
    cen katalogowych -30%, większość dawała 10% upustu. Jak kupowałem okna to
    wynegocjowałem spory rabat, metalowe klamki, lepsze okucia, i listwy
    podokienne (montażowe), a przy pierwszej rozmowie to wszystko było za sporą
    dopłatą :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-06-26 15:09:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 14:06:19 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Co zrobiłeś, że tak Ci wyszło?
    Pozwólcie że się wtrące.
    Moja budowa rozpoczeła się jesienia 2007 roku, kolezanka mojej żony zaczeła miesiąc
    wcześniej.
    Domy dośc podobne gabarytowo. Jakośc wykończenia podobna i to nie moje opinie a
    naszych wspólnych znajomych.
    Ja nie przekroczyłem 300tys ona zbliżyła się do 700tys
    Różnice:
    -mnie do SSO(mury, więżba, dach, okna dachowe, rynny) robocizna kosztowała
    26ty(robiła to firma, ja tylko nadzorowałem) kolezanka zapłaciła za robociznę innej
    firmie 60tys(faktycznie gdy ja szukałem ekipy miewałem i oferty za 60 a rekordzista
    to nawet 80tys chciał)
    -ja za dachówki, rynny, okna dachowe zapłaciłem cos koło 13tys ale po ostrych
    negocjacjach i wymienianiem się wycenami z 3 hurtowniami. Kolezanka żony zleciła
    zakup materiałów firmie robiącej dach. Zapłaciła za materiały 21tys. Dachówka
    betonowa Brassa, rynny ja mam Lindab ona jakies inne, okna dachowe moje Fakro,
    kolezanka veluxy- jakośc porównywalna myślę ale ją na cenie skroili kosmicznie.
    Takich przykładów moge podac jeszcze kilka. Np meble kuchenne- ona zamówiła w Studio
    mebli kuchennych i zapłaciła kilkanascie tysięcy. Ja zerobienie mebli kuchennych
    zleciłem jako fuchę pracownikowi lokalnego zakładu stolarskiego. Rozrysował mi
    wszystko, zamówiłem w hurtowni płyty i blaty, docieli mi wg jego rozpiski, okleili
    brzegi itp, dokupiłem okucia i resztępierdół. Gościu za zmontowanie tego do kupy
    skasował chyba z 500zł(wtedy jeszcze się nie podjełem tematu ale sporo się przy nim
    nauczyłem.Teraz taki montaż zrobiłbym samemu)- całośc mebli wyszła mnie ok 3tys zł.
    Okap kuchenny kolezanka zakupiła we wspomnianym wy żej salonie za 3200zł, piekarnik,
    mikrofalę, kuchnke itp równiez. Ja całe agd kupiłem w sklepie internetowym- kurier
    porzywiózł to pod same drzwi. różnica znów pewnie kilka tysięcy. Łóżka, szafki nocne
    i materace do mnie jechały z drugiego końca Polski-z Krakowa, tak samo grzeajniki
    zawory, pompy cyrkulacyjne itp.
    Oszczedności znowu kilka tysięcy.
    Ja ze wszystkimi handlowcami ostro negocjowałem lkolezanka albo płaciła wg cen
    katyalogowych producenta albo jeszcze drożej zlecając zakup materiałów wykonawcom.
    I tak to się kręciło
    Kilka miesięcy wcześniej w któryms z watków opisywałem jak wykonawcy aktualnie kroją
    inna moja znajomą nauczycielkę- ile skroic ją chcieli za co i cwu i za instalację
    elektryczną.
    Widza baba się kompletnie nie zna to używali Sobie.
    Budowa domu to inwestycja niezbyt skomplikowana ale trzeba wszystkiego pilnować i
    jeszcze raz pilnowac. Dostaniesz upust na daqchówke nie przypilnujesz rabatu na
    akcesoria(folia, spinki, kolanka itp) i juz paczka banknotów niepotrzebnie wydana