  • 81. Data: 2016-12-13 12:57:47
    Temat: Re: Projektor TV - jakie kable poprowadzić?
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 12 Dec 2016 02:48:43 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > 1280x800 to jedna z komputerowych rozdzielczosci.

    Ogólnie to pytałem z ciekawości. Wiesz najważniejsze, że Tobie pasuje i
    jesteś zadowolony. Ja nie mam zamiaru ani negować ani wychwalać go jako
    rozwiązania bo nie miałem go w rękach i nie wiem jak działa.

    Bawiłem się kilkoma projektorami bo od dłuższego czasu mam ochotę na kino
    domowe, najciekawszy i najdroższy był benq full hd dlp i w moim odczuciu w
    porównaniu nawet z hd ready przy materiale z dobrym bitrate widać różnicę
    (zwłaszcza na dużym ekranie).

    Oczywiście tv da się oglądać z dużą satysfakcją, przecież to nie chodzi o
    cyferki, tylko o frajdę. Ja akurat nie zamierzam oglądać nic poza filmami,
    ew. czasami jakaś gra, jakbym już zakupił konsolę (tu hd ready nawet jest
    lepszy, bo konsole i tak robią upsample do hd).

    --
    scruffty

  • 82. Data: 2016-12-13 18:24:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna. 4k przerobione na 720 tez sie odrozni. Przekonwertuj zdjecie 16 mega pikseli
    raz na 4 megapiksele z duzym stopniem kompresji i to samo zdjecie na 2 mega piksele z
    malym stopniem kompresji. Zobaczys ze niby to gorsze bedzie duzo lepsze od tego niby
    lepszego. Jest kamera filmowa z matryca 2k. Ale z rozpietoscia tonalna 14 bitow i
    kodowaniem 4:4:2. Zdjecia z tej kamery sa o kilka klas lepsze od zdjec zrobionych
    dobrymi aparatami z matryca 16 mega pikseli ale z rozpietoscia tonalna 8 bitow i
    kodowaniem 4:4:0.

  • 83. Data: 2016-12-13 18:36:33
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pitolisz.
    Jeśli chcesz się wypowiadać o jakości nadawania 1080i, to musisz mieć urządzenie co
    najmniej 1080i (a zwykle 1080p lub 2160p), lub zamilczeć na wieki.

    TVP1 i TVP2 nadają w bardzo dobrej jakości, kwestia źródła, podejrzewam, że w
    telewizji nie stoi już telekino do nadawania obrazu z taśmy filmowej (no może przy
    starszych filmach polskich?), lecz źródło jest plikiem elektronicznym. I nie wiemy,
    jak ten plik został wytworzony i obrobiony (mam na myśli filmy kręcone na taśmie z
    prędkoscia 24 klatek/sek, te różne Eastmancolory i Panavisiony), bo coraz częściej
    widać, że nadawany film jest już obrobiony (m.in. słynny 'soap opera efect' czyli
    "efekt teatralny" mimo wyłączenia w telewizorze). Jedynym źródłem do oceny jakości
    nadawania mogą być programy kręcone oryginalnie kamerą elektroniczną (1080p/50Hz),
    czego akurat na TVP pełno (programy przyrodnicze np. z BBC czy niemieckie). Na TVN
    trudniej znaleźć dobre źródło (filmy jak pisałem wyżej są obrobione, raz lepiej raz
    gorzej, ale generalnie da sie oglądać i jest znacznie wiecej szczegółów niż
    nadawanych w nie-HD), a reszta na TVN to samo gó...o, wię nie tracę czasu.

    -----

  • 84. Data: 2016-12-14 23:52:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W bardzo dobrej jakosci to oni wymagaja zeby im material dostarczyc. Minimum 35mega
    bitow na sekunde i kompresja 4:4:2. To co dochodzi do anteny odbiornika ma dwa do
    trzech megabitow na sekunde. Ale trzeba przyznac ze jakosc obrazu jest na jedynce,
    dwojce i info dobra. Do bardzo dobrej duzo jej jeszcze brakuje. Nie tylko ilosc linii
    ma wplyw na jakosc.

  • 85. Data: 2016-12-15 12:54:41
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    dwojce i info dobra. Do bardzo dobrej duzo jej jeszcze brakuje. Nie tylko ilosc linii

    Jakość jest kiepska, bo masz projektor, za przeproszeniem, do d...

    Z g... bicza nie ukręcisz.

    --
    Pete

  • 86. Data: 2016-12-15 15:00:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I tak mam lepszy niz ty bo nie masz zadnego i zazdroscisz.

  • 87. Data: 2016-12-15 15:14:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    > I tak mam lepszy niz ty bo nie masz zadnego i zazdroscisz.

    Ostatni raz osobiście taki tekst usłyszałem w przedszkolu.

    --
    Pete

  • 88. Data: 2016-12-15 15:51:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czyli wczoraj albo dzisiaj rano.

  • 89. Data: 2016-12-16 12:26:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na przykład:
    www.amazon.com/dp/B01A6UNGXQ
    Short Throw - obiektyw krótkoogniskowy (szerokokątny):
    www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_2?url=field-keywords
    =Short+Throw

    -----

  • 90. Data: 2016-12-16 12:52:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-16 o 12:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Na przykład:
    > www.amazon.com/dp/B01A6UNGXQ

    This item does not ship to Poland

    > Short Throw - obiektyw krótkoogniskowy (szerokokątny):
    > www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_2?url=field-keywords
    =Short+Throw

    j.w.

    zanim zaczniesz szukać na amerykańskim Amazonie, sprawdź czy wysyłają do
    Polski.

    --
    Pete