  • 351. Data: 2018-06-28 08:06:52
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 07:59, Kris wrote:
    > I w zwiazku z tym przedsiębiorcy wolno wszystko? Przymykać oczy powinnismy na
    oszukiwanie zusu, pracowników itp bo to robi przedsiębiorca a on "drzwiga cala
    gospodarkę w ryzach"?

    Utrzymują cały kraj. Państwo nie ma własnych pieniędzy. Uważam, że
    traktowani są przez rząd podle. Ilość regulacji dotyczących biznesu jest
    o wiele za duża.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 352. Data: 2018-06-28 08:16:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 08:05, Kris wrote:
    > Znam ja a znasz zapewne i Ty przypadki etatowców ktorych u "przedsiębiorcy"
    zarabiali tyle że dogorywali,

    Trzeba zwalczyć przyczynę a nie walczyć ze skutkami
    Takich przypadków jest tym więcej, im mniej wolności gospodarczej jest
    na rynku oraz im wyższe są podatki - szczególnie te dot. pracy.
    Państwo zwyczajnie za dużo dla siebie chce.
    Piszę o PL bo mamy tu dość specyficzną sytuację.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 353. Data: 2018-06-28 08:29:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 27 Jun 2018 23:12:52 +0200, Adam wrote:
    > Problem jest, gdy ktoś ma dochody na poziomie 800 zł., a musi płacić ZUS
    > ok. 1200 zł. A widziałem małe warsztaty zajmujące się naprawą dupereli
    > (żelazka, maszyny do szycia, itp) w których "dogorywał" właściciel, aby
    > tylko doczekać emerytury

    To ja się zapytam, czy przedsiębiorca który nie jest w stanie opłacić
    minimalnych składek nie powinien zastanowić się nad jakąś zmianą?

    Sugerujesz że taki dziadek-przedsiębiorca powinien mieć bardzo ulgowe
    składki (a może w ogóle ich nie płacić?) i mimo tego korzystać ze
    świadczeń wszelakich - brzmi trochę jak cofnięcie się 50 lat w tył.
    Dlaczego inni przedsiębiorcy mieliby pokrywać składki za nieudaczników?
    Kapitalizm przecież mamy. Każdy za siebie.

    Co innego młodzi którzy starają się coś założyć - ci powinni przez
    *krótki* czas móc liczyć na jakieś wsparcie by mieć szansę później
    odwdzięczyć się gospodarce. Ale nie dziadek na wylocie.

    Mateusz

  • 354. Data: 2018-06-28 08:35:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 08:06:54 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    Utrzymują cały kraj. Państwo nie ma własnych pieniędzy. Uważam, że
    > traktowani są przez rząd podle. Ilość regulacji dotyczących biznesu jest
    > o wiele za duża.
    Z tym trudno się nie zgodzić
    Ale czy to oznacza przyzwolenie na cwaniakowanie?

  • 355. Data: 2018-06-28 08:35:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 08:29, Mateusz Viste wrote:
    > To ja się zapytam, czy przedsiębiorca który nie jest w stanie opłacić
    > minimalnych składek nie powinien zastanowić się nad jakąś zmianą?

    Stanąć w kolejce po zasiłek?
    Powinieneś go całować po nogach, że mimo wszystko nie doi podatników.

> [...]
    > świadczeń wszelakich - brzmi trochę jak cofnięcie się 50 lat w tył.
    > Dlaczego inni przedsiębiorcy mieliby pokrywać składki za nieudaczników?

    Nie powinno się zmuszać nikogo do płacenia ZUSu.

    > Kapitalizm przecież mamy. Każdy za siebie.

    Socjalizm a nie kapitalizm!
    Wszystko Ci się popieprzyło.
    W kapitalizmie składki każdy opłaca *dobrowolnie*.
    Przymusowe ubezpieczenia to filar *socjalizmu*

    > Co innego młodzi którzy starają się coś założyć - ci powinni przez
    > *krótki* czas móc liczyć na jakieś wsparcie

    I jeszcze korporacje zagraniczne - te tez powinny być zapewne traktowane
    ulgowo?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 356. Data: 2018-06-28 08:38:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 08:35, Kris wrote:
> [...]

    > Z tym trudno się nie zgodzić > Ale czy to oznacza przyzwolenie na cwaniakowanie?

    Jest to naturalny odruch w takich warunkach.
    Jak pisałem - trzeba zwalczyć przyczynę a nie do usranej śmierci walczyć
    ze skutkami.
    To jak stawianie tamy na rzece - woda zawsze znajdzie sobie inną drogę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 357. Data: 2018-06-28 08:40:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 22:19:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ci biedni przedsiębiorcy dźwigają całą gospodarkę w ryzach. Ale tego
    > etatowcy nie zauważają :)

    A tak przy okazji:
    Sąsiada mam- na koparkach przy budowie autostrad i innych dróg robi. Musieć być dobry
    w tym co robi bo ostatnio po 8tys do domu przynosi
    Tak na szybko 8tys netto to 12tys brutto z czego ubezpieczenia zdrowotnego tylko
    zapłacił ok 1000zł
    Ile za siebie w ostatnim miesiącu zapłaciłeś zdrowotnego?

  • 358. Data: 2018-06-28 08:44:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 08:35:59 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Stanąć w kolejce po zasiłek?
    > Powinieneś go całować po nogach, że mimo wszystko nie doi podatników.

    Ten który kombinuje z fikcyjnymi etatami czy podwójnymi umowami zlecenie to nie doi
    podatników?

    > Nie powinno się zmuszać nikogo do płacenia ZUSu.

    Ale to usprawiedliwia kombinowanie?

    > I jeszcze korporacje zagraniczne - te tez powinny być zapewne traktowane
    > ulgowo?
    Sprawdź kto płaci w Polsce największe podatki

  • 359. Data: 2018-06-28 08:49:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 08:38:14 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Jest to naturalny odruch w takich warunkach.

    Nie
    Zatrudnianie ludzi na czarno, na jakies smieciowe umowy, nie płacenie za nich
    wymaganych składek to nie żaden odruch tylko zwykłe złodziejstwo
    Lekarz który telewizor za 30tys "na firmę" kupił i powiesił go w salonie to odruch
    taki miał czy zwykły cwaniak jest po prostu?
    Niedrukowanie paragonu fiskalnego przy sprzedaży to odruch czy złodziejstwo

    > Jak pisałem - trzeba zwalczyć przyczynę a nie do usranej śmierci walczyć
    > ze skutkami.

    Jak Tobie dres auto zapierdzieli to będziesz zwalczał przyczynę czy jednak wolałbyś
    aby dres za swój czyn odpowiedział?

  • 360. Data: 2018-06-28 08:52:10
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 08:44, Kris wrote:

    > Ale to usprawiedliwia kombinowanie?

    Jeśli rząd zmusza ludzi do robienia absurdalnych rzeczy to nie ma co się
    dziwić, że trafia to na opór materii.
    Ale Ty się jednak dziwisz.

    --
    Pozdr.