  • 1. Data: 2011-04-24 15:05:01
    Temat: Przeliczanie m3 na t
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Muszę zamówić ziemię na podsypanie wokół domu i w związku z tym mam dwa
    pytania:
    1. Jaki jest przelicznik z m3 na tony dla ziemi ornej?
    2. Ile m3 lub ton mieści się na największą wywrotkę tzw. wannę?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 2. Data: 2011-04-24 15:33:46
    Temat: Re: Przeliczanie m3 na t
    Od: mal <m...@g...com>

    Ciężar objętościowy humusu o przeciętnej wilgotności to ok. 1,5 T/m3.

  • 3. Data: 2011-04-24 17:11:54
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "mkonst" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > 2. Ile m3 lub ton mieści się na największą wywrotkę tzw. wannę?
    > --
    Jesteś pewien, że chodzi Ci o "wannę",
    a nie cztero-ośkę ?
    (a i to zależy napęd ile x ile).

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-04-25 07:49:30
    Od: "adi" <a...@g...com>

    maxymalny załadunek dużego auta to 35 ton

  • 5. Data: 2011-04-25 21:22:42
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "mkonst" napisał w wiadomości grup

[...]

    Zmierz tą wannę

  • 6. Data: 2011-04-26 06:34:31
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    adi wrote:
    > maxymalny załadunek dużego auta to 35 ton

    Zważywszy że maksymalna masa zestawu to 40 ton to trochę duzo (zostaje 5
    tona na naczepę i ciągnik).
    Max ładownośc normalnej wanny to i owszem ok 30 t ale ze względu na inne
    ograniczenie nikt nie powinien ci przywieśc więcej niż ok 22 t. Strong
    Wieltona ma 24 m3 (typowa wanna) przestrzeni ładunkowej ale to nie powinno
    byc ograniczenie.

  • 7. Data: 2011-04-27 12:14:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik mal napisał:
    > Ciężar objętościowy humusu o przeciętnej wilgotności to ok. 1,5 T/m3.

    Myślę że to będzie raczej ciężar nasypowy - bo o taki dokładnie było
    pytanie. Hmus w warstwie zagęszczonej ma zapewne wyraźnie większą gęstoć
    (gęstość właściwa tlenku krzemu i glinokrzemianów to gdzieś 22 do 2.4
    Mg/M^3). Nasypowo znacznie mniej bo sporo powietrza między ziarnami i
    bryłami pozostaje.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2011-04-27 16:35:20
    Od: mal <m...@g...com>

    On 27 Kwi, 14:14, "Dariusz K. Ładziak" :

    > Myślę że to będzie raczej ciężar nasypowy - bo o taki dokładnie było
    > pytanie.

    Podałam pytającemu konkretny parametr, czyli ciężar objętościowy
    gruntu.
    Odnosi się on do gruntu "in situ".
    Resztę można łatwo przeliczyć.

  • 9. Data: 2011-04-27 18:59:36
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik mal napisał:
    > On 27 Kwi, 14:14, "Dariusz K. Ładziak" :

    > Podałam pytającemu konkretny parametr, czyli ciężar objętościowy
    > gruntu.
    > Odnosi się on do gruntu "in situ".
    > Resztę można łatwo przeliczyć.

    Gęstości nasypowego z gęstości złoża zagęszczonego łatwo nie policzysz.
    A przy ładowaniu na wywrotkę interesuje cię raczej gęstość nasypowa
    właśnie, nie gęstość gruntu rodzimego (nikt ci w skrzyni wywrotki nie
    będzie tego uklepywał).

    --
    Darek