  • 1. Data: 2009-10-02 08:55:45
    Temat: Pszczoły
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Mało był w tym roku miodu
    Właściwie tylko maj dał trochę, lipa jak to lipa jedynie symbolicznie.
    Posłuchajcie jak reaguje rój - jako jeden organizm, bo to rój a nie
    pojedyncza pszczołę należy traktować jako jeden organizm
    Dotknięcie do jednej pszczoły powoduje natychmiastowa reakcję całej rodziny
    pszczelej.
    http://picasaweb.google.com/stefan.siudalski/PszczoY
    WykAd?feat=directlink
    koniecznie z włączonymi głośnikami
    SJS

  • 2. Data: 2009-10-02 09:11:44
    Temat: Re: Pszczoły
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pojedyncza pszczołę należy traktować jako jeden organizm
    > Dotknięcie do jednej pszczoły powoduje natychmiastowa reakcję całej

    Dziadek miał pszczoły, użarły mnie wielokrotnie, i aż mnie dreszcze
    przechodzą jak widzę jak ktoś gołymi łapami dotyka potencjalnych zabójców
    :)))
    Dla mnie mocne :))

    MS

  • 3. Data: 2009-10-02 09:17:43
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >

    > Dziadek miał pszczoły, użarły mnie wielokrotnie, i aż mnie dreszcze
    > przechodzą jak widzę jak ktoś gołymi łapami dotyka potencjalnych zabójców

    Pszczoły to jak materiał wybuchowy, jak wiesz co i kiedy można nie zrobią
    krzywdy
    Mało kto wie, że pszczoły ządlą i gryzą
    SJS

  • 4. Data: 2009-10-02 13:20:39
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Pszczoły to jak materiał wybuchowy, jak wiesz co i kiedy można nie zrobią
    > krzywdy

    Dobry tekst, aczkolwiek irracjonalny strach pozostaje :))

    > Mało kto wie, że pszczoły ządlą i gryzą
    > SJS

    E, to chyba przesada - każdy wie że pszczoła ma żądło. I ginie po użądleniu.
    Ale marna to satysfakcja dla użądlonego.

    MS

  • 5. Data: 2009-10-02 14:32:37
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > E, to chyba przesada - każdy wie że pszczoła ma żądło. I ginie po
    > użądleniu. Ale marna to satysfakcja dla użądlonego.
    nie musi zginąć po użądleniu, miałem przypadki gdy żyła jeszcze
    przynajmniej 5-6 dni
    SJS

  • 6. Data: 2009-10-12 23:07:20
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Oct 2009 10:55:45 +0200, SJS napisał(a):

    > Mało był w tym roku miodu

    Oj, bardzo mało!

    > Właściwie tylko maj dał trochę, lipa jak to lipa jedynie symbolicznie.

    Akacjowego było trochę, lipa kwitła pięknie, ale nie nektarowała w tym roku
    prawie wcale u nas - warunki pogodowe nie sprzyjały, susza była.
    Gdyby nie łąki okoliczne, to byłaby klapa w ogóle z miodem, a tak
    przynajmniej wielokwiatowego trochę było, ale też jakoś kiepsko, z trzech
    uli w sumie może ze 20 l miodu wszelkiego, istna klęska, ale "dobreito",
    dla nas wystarczy. Tyle, że znajomi, mojego miodu amatorzy coroczni,
    odeszli z kwitkiem nie wierząc, że naprawde miodu nie było na tyle, aby ich
    obdzielić :-(((

    --

    Ikselka.

  • 7. Data: 2009-10-12 23:11:04
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Oct 2009 11:11:44 +0200, Maciej S. napisał(a):

    > Dziadek miał pszczoły, użarły mnie wielokrotnie, i aż mnie dreszcze
    > przechodzą jak widzę jak ktoś gołymi łapami dotyka potencjalnych zabójców

    Od kilku lat mam pszczoły; co prawda gołymi ręcami ich nie dotykam, ale w
    cienkich rękawiczkach będąc doświadczam niesamowitych wrażeń, kiedy
    głaszczę palcem kosmate grzbiety moich kraińskich pszczółek na dłoni. One
    są zupełnie jak miśki jakieś, wszystkie moje zadawnione strachy z
    dzieciństwa, kiedy to ojciec miał w pasiece jakieś mieszańcowe azjatyckie
    wścieklizny ganiające mnie zażarcie, odpłynęły w dal :-)

    --

    Ikselka.

  • 8. Data: 2009-10-14 09:19:15
    Temat: Re: Pszczoły - przeprowadzka
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Ciekawa metoda namawiania pszczół do przejścia z pnia do ula
    http://www.youtube.com/watch?v=YJDOLxvHr2s&feature=r
    elated
    SJS