  • 31. Data: 2013-02-10 19:50:13
    Temat: Re: Pustaki Jopek -opinie
    Od: Art <d...@d...pl>

    są też pustaki ceramiczne z wełną mineralną, ćwiczył już ktoś ten temat?

    http://fotoo.pl/show.php?img=497539_dscf9094.jpg.htm
    http://fotoo.pl/show.php?img=497537_dscf9095.jpg.htm

    stare, budowane "za niemca" domy mają grubośc muru około 24 cm + jakieś
    5 cm przerwy wypełnionej gdzieniegdzie szlaką i kolejna ściana grubości
    cegły czyli 12 cm - i to jest bardzo ciepłe nawet jak na dzisiejsze warunki

  • 32. Data: 2013-02-10 20:28:38
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-02-10 19:30, Budyń pisze:

    > no nie ;-) Położonych na stole. Nawierciłem otwory od niewidocznej strony i
    pianowałem.
    > Pianowałem tylko ramy, skrzydeł jeszcze nie - bo to da sie zrobic później a
    chciałbym jakąś temowizją zobaczyć czy to w ogóle ma sens.

    Tak na hebrajskie oko to nie ma sensu.
    Były kiedyś robione badania na temat odstępu między szybami - konwekcja
    zaczynała grać istotną rolę gdy odstęp szyb przekraczał 19 mm.
    Podejrzewam, że wymiar komory w profilu okiennym nie przekracza tej
    wielkości a zapełnienie tego pianą utrudnia usunięcie wilgoci stamtąd
    oraz wprowadza element lepiej przewodzący ciepło niż powietrze czyli
    spieniony poliuretan.

  • 33. Data: 2013-02-10 21:16:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

    > no własnie -ty masz swój do w ozk wpisany? Co wychodzi w wariancie
    > 10, 15 i 20cm?
    > Bo ja mam jakies obliczenia zgrubne, przez ozk nie przebrnąłem...

    no mam wklepany i sądzać po tym że mam w domu taką temperaturę jaką chciałem
    to pewnei prawidłowo.

    podam ci taki mały hint...

    do obliczenia całościowych parametrów nie trzeba wpisywac wszystkich
    pomieszczeń tylko opisac bryłę domu z oknami.

    robiłem symulację dla sciany ytong jednowarstwowy i dla wersji ze styropianm
    na ścianch... (nie liczyłem dla domu pasywnego)

    na 15cm w podłodze kończa sie realne zyski

  • 34. Data: 2013-02-10 21:56:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 21:16:27 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > robiłem symulację dla sciany ytong jednowarstwowy i dla wersji ze styropianm
    >
    > na ścianch... (nie liczyłem dla domu pasywnego)
    >

    > na 15cm w podłodze kończa sie realne zyski

    Zaraz, zaraz, a co mają do strat w posadzce rodzaje domu i ścian?
    Przecież w pasywnym przy np. 10cm styro będą straty w grunt takie same jak w
    nieocieplonym z porothermu.
    Ciepło to nie kot że jak zablokujesz 1 drogę ucieczki to dziura inna ucieknie;)

  • 35. Data: 2013-02-10 22:48:17
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

  • 36. Data: 2013-02-10 22:53:01
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

> [...]
    ps.com...

    > lepiej pomyśl dalczego tam masz najcieplej czy to napewno wina tego
    > styropianu.

    Piwnicę mam pod połową domu. Pod drugą połową jest ziemia i parter od razu i
    tam jest 8cm 2x4 na zakładkę i posadzka zimna. W piswnicy ciepła.

  • 37. Data: 2013-02-11 05:21:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > same jak w nieocieplonym z porothermu.
    > Ciepło to nie kot że jak zablokujesz 1 drogę ucieczki to dziura inna

    mają jeśłi idzie o ekonomie danego działania...

    jeśłi zapotrzebowanie mocy domu wynosi 10kw a dodtakowa izolacja aje ci 200W
    to nie ma sensu ale jeśłi moc wynosi już tylko 2kW to zaoszczędzenie jeszcze
    200 W ma jakiś sens.

  • 38. Data: 2013-02-11 08:16:23
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-10 22:48, kiki pisze:
    > chciałem napisać ytong, a napisałem porotherm :-)

    Fakt, coś mi nie pasowało z tym porthermem ale siedziałem cicho ;-)

    Z drugiej strony... sam nie budowałbym a wyznaję zasadę, że warto robić
    w takiej technologii, którą zna możliwie najwięcej wykonawców. ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 39. Data: 2013-02-11 09:39:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 05:21:18 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
> [...]
    >
    > to nie ma sensu ale jeśłi moc wynosi już tylko 2kW to zaoszczędzenie jeszcze

    Dziwna ta ekonomia trochę.
    Ja uwazam że nalezy liczyć tak- dodatkowe 10cm styro w posadzce to koszt 2000zł. Zysk
    roczny to myśle 10zł. Zwrot po 20latach. Czy sie opłaca czy nie to juz każdy
    indywidualnie wg siebie patrzy.
    I nic do tego nie ma czy zapotrzebowanie całkowite domu to 10kw czy 2kW.
    No chyba że ktoś jakies rekordy chce bić i nie patzrąc na koszty inwestycyjne planuje
    zejśc z zapotrzebowaniem do rekordowo niskiego poziomu.

  • 40. Data: 2013-02-11 09:43:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 22:24:23 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > ogóle ściana jednowarstwowa, ale to już temat na inną dyskusję :-)

    > sciana jednowarstwowa to najwiekszy idiotyzm który sie udalo sprzedac
    > marketingowcom :-) Zeby beton komórkowy ocieplac ... betonem komórkowym
    > :-)

    Nie wiem, o czym piszesz z definicji ściana 1w ma tylko jedną warstwę
    niczego niczym się nie ociepla.

    > Osiągnąć przy grubej scianie ledwo dopuszczalny wsópłczynnik cieplny i
    > jeszcze sie tym chwalić. Mistrzostwo świata :)

    Ale wiesz, ze współczynnik to nie wszystko. Na tej grupie co roku pojawia
    się kilku/kilkunastu ludzi którzy płaczą, że mają super współczynnik a
    zużywają dwa razy więcej opału niż sąsiedzi. Ścianę 1w jest znacznie łatwiej
    zrobić dobrze i ma mniej mostków termicznych.

    Pozdrawiam
    Ergie