  • 1. Data: 2009-07-22 05:14:10
    Temat: Pytanie do elektrykow - włącznik dzwonkowy
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Nie za bardzo znam sie na elektryce wiec moze mi ktos pomoze.
    Elektryk zalozyl mi wlacznik dzwonkowy do sterowania wentylatorem w
    lazience. Wntylator ma dwa wejscia. Jak podlacze kabel czarny i
    niebieski to chodzi on caly czas, jak podlacze czarny i uziemienie to
    tez chodzi caly czas, jak podlacze niebieski i uziemienie to chodzi
    tylko wtedy gdy nacisne wlacznik. Musze go jednak caly czas trzymac aby
    wentylator chodzil. Czy pod takie rozwiazanie potrzebne sa jakies
    specjalne wentylatory? I jakie w koncy kabele mam podlaczyc do wentylatora?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-07-22 05:19:02
    Temat: Re: Pytanie do elektrykow - włącznik dzwonkowy
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 22 Lip, 07:14, Piotr <p...@n...tlen.pl> wrote:
> [...]
    > wentylator chodzil. Czy pod takie rozwiazanie potrzebne sa jakies
    > specjalne wentylatory? I jakie w koncy kabele mam podlaczyc do wentylatora?

    Poczytaj instrukcję, jedno "wejście" służy jako podtrzymanie pracy
    i musi być zasilone cały czas. Drugie służy do cyknięcia dzwonkiem
    w celu załączenia wentyla.Gdzieś tam powinien być też
    nastawny rezystor do regulacji czasu działania.

    Pzdr.
    L.