  • 1. Data: 2009-03-30 11:32:24
    Temat: Pytanie o komin do kominka.
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Witam serdecznie.
    Na jakiej wysokości najlepiej umieścić trójnik w kominie systemowym, aby
    nie było problemów z podłączeniem wkładu kominka? Będzie to i tak
    obudowane, tylko nie chciałbym robić obudowy do sufitu, ani też kuć
    podłogi pod kominkiem, aby wprowadzić rurę do komina :)

    Murarz stoi z kielnią na budowie, zatem... poratujcie :)

    Pozdrawiam,
    Jarek.

  • 2. Data: 2009-03-30 11:45:58
    Temat: Re: Pytanie o komin do kominka.
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    yarecky pisze:

> [...]
    obudowane, tylko nie chciałbym robić obudowy do sufitu, ani też kuć
    podłogi pod kominkiem, aby wprowadzić rurę do komina :)

    Odgrzebałem stare zdjęcia i ja mam trójnik w piątym pustaku Schiedla
    Rondo, czyli oś wlotu jest jakieś 150 cm nad wylewką. Ekipa od
    montażu kominka mówiła, że można było go dać w szóstym pustaku,
    wtedy rura łącząca wkład z kominem byłaby dłuższa i oddawałaby jeszcze
    więcej ciepła.

    T.

  • 3. Data: 2009-03-30 12:01:03
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Tomasz Finke pisze:

> [...]
    > montażu kominka mówiła, że można było go dać w szóstym pustaku,
    > wtedy rura łącząca wkład z kominem byłaby dłuższa i oddawałaby jeszcze

    Wielkie dzięki!

    Jarek.

  • 4. Data: 2009-03-30 15:08:12
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yarecky" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podłogi pod kominkiem, aby wprowadzić rurę do komina :)
    >
    > Murarz stoi z kielnią na budowie, zatem... poratujcie :)

    Napewno nie niżej niż 150cm.
    Ja mam około 150-160, ale widze że można
    było wyżej.
    Kominek mozna umieścić wyżej i jest wygodniej,
    a poza tym rura też grzeje więc jak dasz wyżej to
    potrzeba troche więcej rury do połaczenia z kominem.
    Będzie troche drożej ale za to cieplej, tzn więcej ciepła
    spalin będzie odebrane.

    Pzdr
    J23

  • 5. Data: 2009-03-30 17:53:13
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    yarecky pisze:
> [...]
    > obudowane, tylko nie chciałbym robić obudowy do sufitu, ani też kuć
    > podłogi pod kominkiem, aby wprowadzić rurę do komina :)

    Jak najwyżej.

    BR
    Igus'

  • 6. Data: 2009-03-30 20:13:10
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

> [...]
    > podłogi pod kominkiem, aby wprowadzić rurę do komina :)
    >
    > Murarz stoi z kielnią na budowie, zatem... poratujcie :)

    Prawidlowo 170 cm nad wlasciwa podloga.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 7. Data: 2009-03-30 20:14:25
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak najwyżej.

    A komora bezpieczenstwa?

  • 8. Data: 2009-03-30 22:15:44
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "yarecky" <2...@g...pl> wrote:
> [...]
    > podłogi pod kominkiem, aby wprowadzić rurę do komina :)
    >
    > Murarz stoi z kielnią na budowie, zatem... poratujcie :)

    optymalnie w przedostatnim pustaku pod stropem, tak żeby zostało jakieś
    30-35cm nad trójnikiem na komorę dekompresyjną. Wentylację zrób wyżej, pod
    samym stropem, może być w komorze dekompresyjnej.
    Trójnik najlepiej 45 stopni, aby sadza z przyłącza spadała do kominka.
    Komin powinien być zdylatowany od ściany, np. styropianem 1cm. Zwróć uwagę
    aby wieniec ani strop również do niego nie dotykał (schiedel zaleca tam
    dylatację z wełny mineralnej).

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2009-03-31 18:46:20