-
61. Data: 2017-11-23 15:46:10
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: KIKI <h...@u...dl>
On 21.11.2017 21:11, Myjk wrote:
> Same ogniwa mi nie podtrzymają w pracy komputera w burzowy dzień, nie
> zaislą też PC w zimie, ani nie utrzymają w nocy pracy WM. Aby to spełniło
> moje założenia, trzeba do tego kupić znowu jakieś akumulatory...
>
W burzowy dzień nalelży wyłączyć elektronikę z prądum a nie zasilać z
osobnego źródła.
-
62. Data: 2017-11-23 18:38:44
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> Myślałem i o tym, ale obawiam się jakości kontroli ładowania i
> rozładowania. Co z tego że taniej kupię falownik i akumulatory, skoro za
> 2-3 lata baterie będą się nadawać do śmieci. Tesla pokazała, na przykładzie
> samochodów, że dobrze ten element opanowała i raczej nie bez przyczyny daje
> 10 lat gwarancji.
nie. Jeśli chciałbyś skorzystac z rady kolegi, to wystarczy Ci duuuży
ups, coś w rodzaju apc1500. podłączasz dwa akumulatory i koniec. masz
zabezpieczenie kilowata energii z zapasem, za okolice 500zł. Jeśli
zapragniesz, do akumulatorów podłączasz panele słoneczne. JAk długo
pożyją akumulatory? napewno dłuzej niż w samochodach, bo nie będą
rozładowywane dużym prądem, byle byś ich nie posostawiał rozładowanych.
No i słowo o Tesli i gwarancji. Gwarancja jest pewnym, dobrowolnym
zobowiązaniem. Producent może, nie musi, _COŚ_ zagwarantować. i dopiero
wtedy musi wobec klienta dotrzymać zobowiązania. A czy gdzieś czytałeś
że tesla gwarantuje że po 9 i pół roku, akumulatory będą działały jak
_nowe_? Dlaczego nie 20 lat? Albo 50? W jedenastym roku jest zaplanowana
samodestrukcja? JA myślę że po 10 latach one jeszcze będą działały, ale
tak na 30% możliwości nowych
ToMasz
-
63. Data: 2017-11-23 19:31:16
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Popatrz na ceny akumulatorow trakcyjnych bo tylko takie nadaja sie do pracy w
zasilaniu awaryjnym. Kiedys liczylem. Gdybym chcial ladowac akumulator w taniej
taryfie zeby zarowka setka swiecila z niego w drogiej to nie ma szansy zeby wyjsc na
zero. Czas amortyzacji 10 lat a akumulator trakcyjny na jakies poltora tysiaca cykli
jest po przewidziany.
-
64. Data: 2017-11-24 08:26:28
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 23.11.2017 o 19:31, Zenek Kapelinder pisze:
> Popatrz na ceny akumulatorow trakcyjnych bo tylko takie nadaja sie do pracy w
zasilaniu awaryjnym. Kiedys liczylem. Gdybym chcial ladowac akumulator w taniej
taryfie zeby zarowka setka swiecila z niego w drogiej to nie ma szansy zeby wyjsc na
zero. Czas amortyzacji 10 lat a akumulator trakcyjny na jakies poltora tysiaca cykli
jest po przewidziany.
>
teraz już wiemy że gość nie liczy że mu się to będzie opłacać, poprostu
chce mieć zabezpieczenie. może je mieć za kilkaset złotych, może za
kilkaset tysięcy. prąd wychodzący będzie taki sam.
Z akumulatorami - masz racje. ale ja czytałem o wielu ludziach, którzy
właśnie tego upsa (mam go) połączyli z najtańszymi akumultorami wtedy
99zł z norauto i... wiele lat działa.
ToMas
-
65. Data: 2017-11-24 21:34:31
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-11-23 o 10:03, Myjk pisze:
> BTW ocieplenie kładłeś samodzielnie? Dostałem parę wycen ostatnio i mi
> macki opadły, bo za robociznę liczą sobie 100zł od metra elewacji (klejenie
> styro + siatka z klejem + tynk silikonowy).
Pytałem ostatnio kolegę budowlańca ile to kosztuje to też tak powiedział,
więc dostałeś normalną cenę. Ja sam kleiłem i tynkowałem.
--
Pozdr
Janusz
-
66. Data: 2017-11-24 21:39:21
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-11-24 o 08:26, ToMasz pisze:
> teraz już wiemy że gość nie liczy że mu się to będzie opłacać, poprostu
> chce mieć zabezpieczenie. może je mieć za kilkaset złotych, może za
> kilkaset tysięcy. prąd wychodzący będzie taki sam.
> Z akumulatorami - masz racje. ale ja czytałem o wielu ludziach, którzy
> właśnie tego upsa (mam go) połączyli z najtańszymi akumultorami wtedy
> 99zł z norauto i... wiele lat działa.
Ale prawda jest taka że ups-y generalnie katują akumulatory, ja mam apc
2,2kw i do niego osiem aku 4s2p 12V 38Ah i po 8 latach aku mam zajechane
na amen.
--
Pozdr
Janusz
-
67. Data: 2017-11-24 22:05:35
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
On 24-Nov-17 21:39, Janusz wrote:
> Ale prawda jest taka że ups-y generalnie katują akumulatory, ja mam apc
> 2,2kw i do niego osiem aku 4s2p 12V 38Ah i po 8 latach aku mam zajechane
> na amen.
Księgowi, którzy projektowali te akumulatory byliby zachwyceni. A Ty
narzekasz ...
Piotrek
-
68. Data: 2017-11-25 18:49:14
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-11-24 o 22:05, Piotrek pisze:
> On 24-Nov-17 21:39, Janusz wrote:
>> Ale prawda jest taka że ups-y generalnie katują akumulatory, ja mam
>> apc 2,2kw i do niego osiem aku 4s2p 12V 38Ah i po 8 latach aku mam
>> zajechane na amen.
>
> Księgowi, którzy projektowali te akumulatory byliby zachwyceni.
No pewnie, bo to dwie rózne fabryki :)
> A Ty
> narzekasz ...
Raczej stwierdzam fakt, trochę ups-ów i aku przez ręce mi przeszło.
--
Pozdr
Janusz
-
69. Data: 2017-11-25 19:18:46
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 24 Nov 2017 21:34:31 +0100, Janusz
> Pytałem ostatnio kolegę budowlańca ile to kosztuje to też tak powiedział,
> więc dostałeś normalną cenę. Ja sam kleiłem i tynkowałem.
Ale inwestorzy się też chwalą kwotami 50-60zł/m2.
Także da się taniej, pytanie czy znacznie gorzej. :P
Ja się cały czas zastanawiam czy tego samemu nie zrobić.
--
Pozdor
Myjk
-
70. Data: 2017-11-25 19:37:16
Temat: Re: Rachunek za tesle
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 24 Nov 2017 21:39:21 +0100, Janusz
> Ale prawda jest taka że ups-y generalnie katują akumulatory, ja mam apc
> 2,2kw i do niego osiem aku 4s2p 12V 38Ah i po 8 latach aku mam zajechane
> na amen.
Mocno były eksploatowane? W sensie conajmniej raz w tygodniu szło
rozładowanie poniżej połowy pojemności? Ile razy schodziły do "zera"?
Z tego co widzę same akumulatory kosztowały prawie 5 tys. za 3,7kWh. Więc
te 20 tys. zł za TPW2 z 14kWh nie wychodzi tak dramatycznie dużo
uwzględniając gwarancję na 10 lat pracy bez ograniczeń cykli ładowania (i
zintegrowaną przetwornicę).
Akumulatory w autach Tesli pokazują spadek pojemności około 1% per 1000
cykli -- ale to w samochodach, gdzie raczej gorsze warunki mają.
--
Pozdor
Myjk