  • 61. Data: 2012-04-26 18:31:33
    Temat: Re: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 08:42:49 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jesteś zbyt tępy by zrozumieć

    To u ciebie nałogowe?
    --
    XL smile
    http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665

  • 62. Data: 2012-04-26 19:06:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:39:17 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Cóż, ja od lat używam samodzielnie składanych komputerów i przez ten
    > czas padł mi tylko jeden baaaaaaaaaaaardzo stary dysk.

    I oczywiśxcie podzespoły też sam produkujesz, systemem chałupniczym, w
    oderwaniu od jakiejkolwiek marki 3333-)

  • 63. Data: 2012-04-26 20:00:49
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:45:19 +0200, quent napisał(a):
    > Kupiłeś MBAir??? ;-)

    Owszem, po rozważeniu różnych za i przeciw - nie znalazłem żadnego następcy
    dla XPSa w cenie zbliżonej do MBAir. Jego "wady" sprowadzają się do
    pierdułek typu "a jak będziesz jechał na konferencję i się podłączał do
    projektora to musisz mieć przejściówkę, STRASZNE!" i braku możliwości
    rozbudowy (poprzedniego laptopa też nie rozbudowywałem, bo i po co).
    W bonusie mogłem raz na zawsze pożegnać windowsy, które mnie na każdym
    kroku wkurzały.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 64. Data: 2012-04-26 21:31:11
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 18:30:58 +0200, Ikselka napisał(a):
    > Chyba w hotelach robotniczych :-D

    Widać tylko w robotniczych przebywałem, bo w życiu nie widziałem by w użyciu
    była elektroszczotka. Zresztą nie widzę żadnego sensu w odkurzaniu pokoi
    hotelowych dzień w dzień do poziomu "sterylne"...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 65. Data: 2012-04-26 22:05:40
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-04-26 20:00, Jacek Osiecki pisze:

> [...]
    > rozbudowy (poprzedniego laptopa też nie rozbudowywałem, bo i po co).
    > W bonusie mogłem raz na zawsze pożegnać windowsy, które mnie na każdym

    Asus 1215n
    http://www.megamarket.com.pl/asus-laptop-eee-pc-1215
    n-blk189m,id-126418
    Można zainstalować windows7 64bit, do środka wsadzić 8GB ramu, dysk SSD
    a wszystko za max 2500zl

    Ja z tego netbooka oglądam na plaźmie filmy fullHD via hdmi.

    Można też oczywiście Apple jak komuś nie szkoda w błoto kasy wywalać.

    OSX faktycznie był ciekawszy od windowsa ale tylko do momentu gdy
    pojawił się win7 64bit.

    www.elipsa.info

  • 66. Data: 2012-04-26 23:22:17
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-04-26 18:22, Ikselka pisze:
    > bardzo bogate oprogramowanie, jakiego możesz potrzebować do
    > pracy i rozrywki. Dla mnie to przewaga Apple'a.

    Hmm... a co takiego jest w cenie co nadaje się do pracy a czego nie ma
    na pc? ;-) Chyba ze masz na myśli iLife ale to nie do pracy przecież.

    Z tego co widze w apple store, najtańszy MBAir:
    1,6 GHz, 2GB ram, 64GB SSD, 2x USB, karta grafiki Intela

    Z użytecznych rzeczy nie ma gniazda ethernet, portu na mikrofon, HDMI,
    czytnika kart SD, poza tym 2 usb to IMO co najmniej o 1 za mało

    I to niby ma być warte 4400zl??
    Wspomniany wcześniej przeze mnie asus 1215n ma to wszystko czego brakuje
    Airowi + lepszą kartę grafiki, trochę większy ekran, 3 USB a kosztuje
    połowę tego co MBAir.

    www.elipsa.info

  • 67. Data: 2012-04-26 23:59:00
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 22:05:40 +0200, quent napisał(a):

> [...]
    n-blk189m,id-126418
    > Można zainstalować windows7 64bit, do środka wsadzić 8GB ramu, dysk SSD

    Po pierwsze Atom - zdecydowanie wolę procki z rodziny i5/i7. Na cóż tam 8GB
    RAM - wąskim gardłem i tak będzie procesor.
    Po drugie Asus EEE - nie widziałem żadnego z tej serii który by miał
    używalną klawiaturę.
    Na plus dla EEE jest malutka ładowarka - mniejsza niż jabłczana.

    > Ja z tego netbooka oglądam na plaźmie filmy fullHD via hdmi.
    > Można też oczywiście Apple jak komuś nie szkoda w błoto kasy wywalać.

    Przewinęło się przez moje łapska mnóstwo różnych EEE i niestety nie umywają
    się jakością wykonania do Air'a (pomijam już kwestię plastik vs. aluminium,
    bo to kwestia gustu). Niestety nie ta liga.

    > OSX faktycznie był ciekawszy od windowsa ale tylko do momentu gdy
    > pojawił się win7 64bit.

    Nadal ciekawszy. Owszem, w win7 w końcu usypianie/hibernacja zaczęły działać
    prawidłowo, sam system przyspieszył - ale nadal OSX jest unixem, zaś windows
    to windows. Jako stary linuksiarz czuję się pewniej w systemie, który
    pozwala na dużo dokładniejszą diagnozę ew. problemów niż windows.
    Dla mnie w win7 nieakceptowalny jest brak wirtualnych pulpitów - tego się
    da używać gdy masz odpalone 2-3 programy, potem to już jest udręka
    (zwłaszcza przy częstym przełączaniu). Może ktoś to uznać za pierdołę, ale
    dla mnie jest to kwestia bardzo istotna - tak jak np. przy wyborze samochodu
    brak tylnej wycieraczki jest dyskwalifikujący :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 68. Data: 2012-04-27 00:14:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 23:22:17 +0200, quent napisał(a):
    > Hmm... a co takiego jest w cenie co nadaje się do pracy a czego nie ma
    > na pc? ;-) Chyba ze masz na myśli iLife ale to nie do pracy przecież.

    Dla mnie wartością jest sam OSX. Przesiadłem się nań w zasadzie w ciemno
    (poklikałem wcześniej z 1h na komputerze z OSX) i system jest po prostu
    cholernie wygodny w obsłudze. Pod windows zawsze mnie mnóstwo rzeczy
    irytowało jeśli chodzi o ergonomię, tutaj - wszystko działa bez zarzutu
    i dokładnie zgodnie z intuicją. Apple po prostu przywiązuje do tego
    "opakowania" bardzo dużą wagę - i to procentuje.

> [...]
    > Wspomniany wcześniej przeze mnie asus 1215n ma to wszystko czego brakuje
    > Airowi + lepszą kartę grafiki, trochę większy ekran, 3 USB a kosztuje

    GHz GHzowi nierówny. Wiem, że to test syntetyczny ale cpubenchmark.net jest
    dosyć uniwersalny:

    Atom D525 1.8: 714
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Atom+D
    525+%40+1.80GHz
    MB Air i5 1.6: 2420
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i
    5-2467M+%40+1.60GHz

    Ehternet - jak trzeba to kupię kartę na USB, przeżyję (nie używam)
    HDMI - jest displayport, który obsługuje HDMI,VGA itp. - wystarczy
    przejściówka za grosze.
    USB 3.0 - plus dla Asusa, Apple niestety nie poczekało na dobrą platformę
    z Thunderbolt + USB3. Z drugiej strony - może w niedalekiej przyszłości
    thunderbolt nadrobi opóźnienie w akcesoriach (teraz w zasadzie ich brak).
    W 11" Air faktycznie nie ma złącza kart SD - coś za coś, główny nacisk jest
    na minimalne wymiary. W 13" już jest.
    No i przede wszystkim nawet 11" Air ma świetną klawiaturę, czego nie można
    powiedizeć o EEE.

    Czy warte dopłacania? Dla Ciebie pewnie nie, dla mnie - niektóre cechy EEE
    są nieakceptowalne.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 69. Data: 2012-04-27 08:16:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 18:20, Ikselka pisze:

    > Własnie to, że nie wiesz, jaki system na Roboclean, nie znaczy, że gorszy
    > niż Rainbow.

    Ręce opadają...

    Czy ty w ogóle umiesz czytać??

    Wyraźnie pisałem, że są systemy wodnych filtrów dużo gorsze od tych z
    Rainbow i że są dość często stosowane, więc samo zastosowanie wody w
    filtrze nie oznacza, że działanie jest tak samo dobre, jak w Rainbow.

    W sumie wiele nie potrzeba, żeby mieć coś równie dobrego - strumień
    powietrza przechodzący przez wodę z odpowiednio wzburzoną powierzchnią
    (żeby nie było dużych bąbli powietrza) i osobny obieg powietrza do
    chłodzenia silnika (żeby to filtrowane powietrze nie przelatywało przez
    silnik i się nie nagrzewało). I to całą filozofia.

    A jednak wielu robi filtry wodne dla bajeru i zapomina o tych detalach.

  • 70. Data: 2012-04-27 08:17:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 18:22, Ikselka pisze:

    > Akurat "lepszość" Apple polega na tym, ze kupując komputer kupujesz razem z
    > nim system oraz bardzo bogate oprogramowanie, jakiego możesz potrzebować do
    > pracy i rozrywki. Dla mnie to przewaga Apple'a.

    ROTFL

    Ja kupując peceta też mam bez żadnych dodatkowych opłat system
    operacyjny i bogate oprogramowanie. Legalnie.