  • 1. Data: 2010-07-22 11:02:16
    Temat: Ratowanie Kasztanowca
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam, mam dorodnego kasztanowca, który jak wiekszośc drzew tego gatunku
    jest nawiedzony od lat szrotówkiem kasztanowcowiaczkiem. Larwy pojawiaja się
    w lecie , zazwyczaj pod koniec lipca zaczynaja usychać liście. W tym roku na
    razie liscie są dość zielone, ale juz zaczynaja się pierwsze oznaki
    plamistych lisci. Może te anomalie pogodowe zakłóciły nieco spokój
    szkodnikom. Ale zamierzam zafundować szkodnikom srodek owadobójczy. Na
    stronie Instyututu W Skierniewicach wyczytałem, że skuteczny jest m.in. Pro
    Agro 100SL. Mam preparat -125 ml i zamierzam nawiercic w pniu otwory -, w
    które wleję środek. Pytanie tylko ile tego Pro Agro uzyć na jedno drzewo o
    pniu szerokosci (na wys.1m) ok.30cm?? Czy ten preparat nalezy rozcieńczyć,
    jakie ewent. proporcje? Czy Ktoś to stosował, zna??
    Termin zabiegu jest zdaje się pózny, ale wczesniej nie dało rady.
    Pozdrawia~M

  • 2. Data: 2010-07-22 19:23:18
    Temat: Re: Ratowanie Kasztanowca
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2010 11:02:16 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

    > Witam, mam dorodnego kasztanowca,

    A klona masz?
    :->

  • 3. Data: 2010-07-23 22:40:03
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > A klona masz?
    > :->
    Nie mam klona, nic też nie było klonowane...
    Mareź (XXL)

  • 4. Data: 2010-07-29 15:07:38
    Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl>

    On 22 Lip, 13:02, "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > jakie ewent. proporcje? Czy Ktoś to stosował, zna??
    >     Termin zabiegu jest zdaje się pózny, ale wczesniej nie dało rady.

    Termin jest nieodpowiedni,drzewo musi mocno ciągnąc soki a dzieje się
    to do połowy kwietnia i wtedy należy zrobić zabieg .Ale najlepiej jest
    to zlecić fachowcom licencjonowanym przez instytut w
    Skierniewicach.Tak robiłam u siebie pięc lat temu i pomogło,pień był
    na wysokości 1 m o obwodzie ponad metr .Wtedy właśnie nawiercano
    otwory teraz podobno robią inną metodą .Mojemu pomogło choć kilka
    gałęzi nadal zrzuca suche liście w lipcu ale to czasami się
    zdarza.Wycięliśmy te gałęzie i jest dobrze choć w tym roku znowu
    widziałam te muszki na sąsiadującej z drzewem drewnianej komórce .Nasz
    kasztanowiec ma już 45 lat i właśnie w tym roku nadaliśmy mu imię
    BOLESŁAW po dziadku który go posadził .Jest piękny. Gdy były upały
    właśnie pod nim siedzieliśmy,robi głęboki cień.Wstrzymaj się z
    zabiegiem do wiosny wtedy będzie efekt.