    From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Ratowanie Kasztanowca
    Date: Thu, 22 Jul 2010 11:02:16 +0000 (UTC)

    Witam, mam dorodnego kasztanowca, który jak wiekszośc drzew tego gatunku
    jest nawiedzony od lat szrotówkiem kasztanowcowiaczkiem. Larwy pojawiaja się
    w lecie , zazwyczaj pod koniec lipca zaczynaja usychać liście. W tym roku na
    razie liscie są dość zielone, ale juz zaczynaja się pierwsze oznaki
    plamistych lisci. Może te anomalie pogodowe zakłóciły nieco spokój
    szkodnikom. Ale zamierzam zafundować szkodnikom srodek owadobójczy. Na
    stronie Instyututu W Skierniewicach wyczytałem, że skuteczny jest m.in. Pro
    Agro 100SL. Mam preparat -125 ml i zamierzam nawiercic w pniu otwory -, w
    które wleję środek. Pytanie tylko ile tego Pro Agro uzyć na jedno drzewo o
    pniu szerokosci (na wys.1m) ok.30cm?? Czy ten preparat nalezy rozcieńczyć,
    jakie ewent. proporcje? Czy Ktoś to stosował, zna??
    Termin zabiegu jest zdaje się pózny, ale wczesniej nie dało rady.
    Pozdrawia~M