  • Data: 2011-11-03 09:00:15
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeszcze raz przedstawię kalkulacje dla skorygowanych założeń:
    temperatury dla Warszawy (lata 2004 - 2008) średnia 3 C 200 dni
    temperatura w domu 21 C
    Cenę 1 m3 styropianu przyjąłem 180 PLN - 1 cm styropianu na 100 m2
    (czyli 1 m3) generuje dodatkową powierzchnię do obrobienia np wokół
    okien - około 0,3 - 0,4 m2. Jest to tynk, parapety.
    20 lat amortyzacja
    wychodziły mi jakieś zaokrąglenia w różne strony

    Wyniki:
    Cena energii: grubość styropianu

    0,1 PLN/kWh 10 cm np drewno
    0,15 PLN 13 cm np węgiel